Welk puch blok
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Welk puch blok
Ik heb thuis een snorpuch staan, moet je perse een brompuch hebben voor een minibike????
- üntiej#21
- forum gebruiker
- Contacteer:
Tip:
Als je je blok ooit flink gaat opvoeren ( Polini, 16/18mm, snelle uitlaat, HPI ) en met veel power gaat rijden... let er dan op dat je een "Dubbel gelagerd blok" gebruikt...
Waar kan je dat aan herkennen ?
De krukas heeft 2 lagers (links en rechts) en het interne tandwiel ook..
Bij een 3 gelagerd blok loopt het interne tandwiel met 1 kant zonder lager, op het ijzer van je carter.. niet echt goed voor de slijtage dus
Let hier even op
greetz
Jeroen #21
Als je je blok ooit flink gaat opvoeren ( Polini, 16/18mm, snelle uitlaat, HPI ) en met veel power gaat rijden... let er dan op dat je een "Dubbel gelagerd blok" gebruikt...
Waar kan je dat aan herkennen ?
De krukas heeft 2 lagers (links en rechts) en het interne tandwiel ook..
Bij een 3 gelagerd blok loopt het interne tandwiel met 1 kant zonder lager, op het ijzer van je carter.. niet echt goed voor de slijtage dus
Let hier even op
greetz
Jeroen #21
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
- steurtje
- Moderator
- Contacteer:
mare dat snor blok maakt niets uit je moet alleen een heel klein pinetje weg veilen of met een dremel weg schuren ofzow dat zit daar bij je carter waar je cilinder in komt zeg maar dat ronde daar zit als het goed is een klein pinetje moet je weg halen dan is het gewoon goed ken iemand heeft dat ook gedaan en rijd nu gewoon met een 70cc cilinder.
- Wim
- forum gebruiker
- Contacteer:
steurtje schreef:mare dat snor blok maakt niets uit je moet alleen een heel klein pinetje weg veilen of met een dremel weg schuren ofzow dat zit daar bij je carter waar je cilinder in komt zeg maar dat ronde daar zit als het goed is een klein pinetje moet je weg halen dan is het gewoon goed ken iemand heeft dat ook gedaan en rijd nu gewoon met een 70cc cilinder.
yo
je kunt beter een sleufje in je cilinder slijpen op de plek waar
die pen valt....
als je de pen wegslijpt is je carter lek (pen is hol)
Wim
-
- forum gebruiker
nee het intern tandwiel hoeft niet dubbel gelagerd te zijn heb ik ook niet.
Ik dacht ook in het begin dat het niet kon maar ik had het ff na gevraagt bij een brommer winkel (dick de Jager) en die zei dat het geen probleem was.
Nu rij ik al een tijdje met zo'n twaalf pk maar ik heb helemaal geen last van slijtage.
Ik dacht ook in het begin dat het niet kon maar ik had het ff na gevraagt bij een brommer winkel (dick de Jager) en die zei dat het geen probleem was.
Nu rij ik al een tijdje met zo'n twaalf pk maar ik heb helemaal geen last van slijtage.
Wat is dat?
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Contacteer: