frame maken
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
frame maken
ik ben nieuw hier
maar ik wil al een tijdje een minibike
maar ik heb niet zo gek veel geld
dus dacht ik: ik maak zo veel mogelijk zelf en ik heb al een aantal puch onderdelen
want ik heb ook een puch
maar nu mijn probleem:
ik kan wel aardig lassen en zo maar ik lees overal dar het materiaal dikte 1,5 mm moet zijn
maar wij hebben hiet alleen een lasaperaat met beklede electrode
ik denk dus ook al zet ik dat apperaat op de laagste stand dat ik nog door
het materiaal brand
ik wil trouwens een polini 911 frame gaan maken
dus maar mee lassen jullie jullie frames enzo
ps ik wil mij puch ZONDER blok ook wel ruilen voor een minibike zonder blok kapjes hooeft ook niet
maar ik wil al een tijdje een minibike
maar ik heb niet zo gek veel geld
dus dacht ik: ik maak zo veel mogelijk zelf en ik heb al een aantal puch onderdelen
want ik heb ook een puch
maar nu mijn probleem:
ik kan wel aardig lassen en zo maar ik lees overal dar het materiaal dikte 1,5 mm moet zijn
maar wij hebben hiet alleen een lasaperaat met beklede electrode
ik denk dus ook al zet ik dat apperaat op de laagste stand dat ik nog door
het materiaal brand
ik wil trouwens een polini 911 frame gaan maken
dus maar mee lassen jullie jullie frames enzo
ps ik wil mij puch ZONDER blok ook wel ruilen voor een minibike zonder blok kapjes hooeft ook niet
Ik ga dus ook beginnen met bouwen als ik mijn materiaal binnen heb.
Ik heb eerst even gekeken of je met een simpel lasapparaat (elektrode) wel plaat van 2mm dikte kunt lassen (de buis die ik ga gebruiken heeft ook een wanddikte van 2mm).
Nou dat valt best mee, je zet hem gewoon op een laag amperage en je pakt een dunne elektrode (1.5mm) dan kan het makelijk.
Ik heb stukken gelast van 20cm lengte zonder erdoorheen te branden.
Ik heb eerst even gekeken of je met een simpel lasapparaat (elektrode) wel plaat van 2mm dikte kunt lassen (de buis die ik ga gebruiken heeft ook een wanddikte van 2mm).
Nou dat valt best mee, je zet hem gewoon op een laag amperage en je pakt een dunne elektrode (1.5mm) dan kan het makelijk.
Ik heb stukken gelast van 20cm lengte zonder erdoorheen te branden.