helaas weer maar 2 manches, nu in Efde...
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
helaas weer maar 2 manches, nu in Efde...
Ik heb net het mailtje gelezen over de wedstrijd in Eefde.
Erg jammer dat er de eerste keer dat er op deze baan kan worden geraced voor de NMC's, het pas vanaf 12:00uur is.
Er worden deze dag weer 2 manches per klasse gereden i.v.m. de tijd.
N.b. Vergeet je milieumat niet!
Erg jammer dat er de eerste keer dat er op deze baan kan worden geraced voor de NMC's, het pas vanaf 12:00uur is.
Er worden deze dag weer 2 manches per klasse gereden i.v.m. de tijd.
N.b. Vergeet je milieumat niet!
- dennis
- forum gebruiker
- Contacteer:
racen
he ralf dat zal vaker gebeuren man omdat het dit jaar zo druk is met rijders.ik vind het wel jammer er moet wat gebeuren vind ik,je betaald wel 35euro en voor die prijs reed je vorig jaar 3 wedstrijden.maar ja ik kan zelf de eerste tijd niet rijden dus.maar ik kom wel kijken hoor tot zaterdag
dennis#14
dennis#14
Jammer! Strenge boel daar, zo te horen
12 uur beginnen zal wel geluidskwestie zijn..
Er wordt ook gecontroleerd op geluidsuitstoot en op milieumatten, zelfs door de gemeente!..
Maargoed. Lijkt me een toffe baan, ik heb er erg veel zin in! Ik ga op de andere Puch rijden, de oude van Bert.
12 uur beginnen, ik neem aan dat je dan ook niet eerder dan 11 uur aanwezig hoeft te zijn..? Hoelaat is de inschrijving/keuring dan?? Hoelaat gaat iedereen (jullie) heen?
Groeten![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
12 uur beginnen zal wel geluidskwestie zijn..
Er wordt ook gecontroleerd op geluidsuitstoot en op milieumatten, zelfs door de gemeente!..
Maargoed. Lijkt me een toffe baan, ik heb er erg veel zin in! Ik ga op de andere Puch rijden, de oude van Bert.
12 uur beginnen, ik neem aan dat je dan ook niet eerder dan 11 uur aanwezig hoeft te zijn..? Hoelaat is de inschrijving/keuring dan?? Hoelaat gaat iedereen (jullie) heen?
Groeten
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
@dennis, klote man van je schouder, hopelijk hersteld het snel en kan je wel meedoen op stadskanaal...beterschap.
en tsja het is idd wel een beetje streng he
, maar ja
ik ben dat ik er om een uurtje of tien zal zijn, is ook maar gokken he...
ik wil niet te laat komen maar ook niet de hele ochtend rondlopen.....
en tsja het is idd wel een beetje streng he
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
ik ben dat ik er om een uurtje of tien zal zijn, is ook maar gokken he...
ik wil niet te laat komen maar ook niet de hele ochtend rondlopen.....
- rkpdude
- forum gebruiker
- Contacteer:
Nog wat meer info. Dit staat op de site van rap.......
De 4e Cup wedstrijd wordt op Eefde verreden, let wel, we kunnen pas om 12.00 uur starten i.p.v. 10.00 uur dit i.v.m. de verguning. Poort gaat open om 9.30 uur, de inschrijving begint om 10.30 uur, dus zorg dat je op tijd bent.
Er kan overnacht worden bij Karting Eefde maar dit graag telefonisch doorgeven aan Frans Koens (0575 - 540 229) de kosten bedragen 20,- euro voor een overnachting, er zijn geen faciliteiten als water, stroom en toilet aanwezig. Er zal tevens op geluid gecontroleerd gaan worden, dus vul de demper even met nieuw materiaal, de eigenaar controleerd het geluid
en vlagt je eruit bij overschrijding.
Zorg ook dat je een milieumat onder je motor hebt liggen.
NK 2003 6e geworden..
NK 2004 6e geworden..
NK 2005 7e geworden..
NK 2006 1e geworden..
NK 2007 2e geworden..
NK 2008 1e geworden..
NK 2009 7e geworden..![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
NK 2010 2e geworden..
NK 2011 2e geworden..
NK 2012 2e geworden..
NK 2013 1e geworden..
NK 2004 6e geworden..
NK 2005 7e geworden..
NK 2006 1e geworden..
NK 2007 2e geworden..
NK 2008 1e geworden..
NK 2009 7e geworden..
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
NK 2010 2e geworden..
NK 2011 2e geworden..
NK 2012 2e geworden..
NK 2013 1e geworden..
Zijn er ook nog mensen die gaan overnachten daarzo? 20 euro, dat die lui dat er voor durfen te vragen
Maar goed ik wens iedereen suc6, helaas kan ik er niet bij zijn ivm verjaardag van mijn vriendin ... Heb twee weken terug op donderdag avond gereden op de baan, erug leuk baantje moet ik zeggen.
Groeten,
Daniel
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Maar goed ik wens iedereen suc6, helaas kan ik er niet bij zijn ivm verjaardag van mijn vriendin ... Heb twee weken terug op donderdag avond gereden op de baan, erug leuk baantje moet ik zeggen.
Groeten,
Daniel
De regels zijn inderdaad erg streng in Eefde. Een persoon, bekend van tv, (Jos ....) heeft het deze kartbaan erg zuur gemaakt. Daarom deze regels..
Walter Grob heeft de demper van zijn 4 takt aan moeten passen, anders mocht hij niet rijden. Ik weet zeker dat er dit weekend mensen zullen zijn, die niet meer verder mogen rijden, zonder demper aanpassing.
Ik heb zaterdagmiddag personeelsfeest, ik wou 's morgens gaan kijken in Eefde. Nu zal er 's morgens niets te zien zijn..
Walter Grob heeft de demper van zijn 4 takt aan moeten passen, anders mocht hij niet rijden. Ik weet zeker dat er dit weekend mensen zullen zijn, die niet meer verder mogen rijden, zonder demper aanpassing.
Ik heb zaterdagmiddag personeelsfeest, ik wou 's morgens gaan kijken in Eefde. Nu zal er 's morgens niets te zien zijn..
- üntiej#21
- forum gebruiker
- Contacteer:
tog jammer..
Denk dat aanstaande zaterdag best veel reactie van rijders en team/ouders op gaat roepen tov ontevredenheid over de strenge eisen.. en vooral dat het nie duidelijk is aangegeven ( hiet niet in ieder geval )..
We zullen zien.. hopen op het beste.
Denk dat aanstaande zaterdag best veel reactie van rijders en team/ouders op gaat roepen tov ontevredenheid over de strenge eisen.. en vooral dat het nie duidelijk is aangegeven ( hiet niet in ieder geval )..
We zullen zien.. hopen op het beste.
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Deze strenge eisen bestaan al lang op deze baan. Het is niet van gisteren ofzo...
Ik neem aan dat de organisator van de wedstrijden, in dit geval RAP, op de hoogte was van deze eisen en afspraken. De rijders echter niet..
Jammer voor de mensen die van ver komen, weinig tijd om te trainen en te racen.
Ik neem aan dat de organisator van de wedstrijden, in dit geval RAP, op de hoogte was van deze eisen en afspraken. De rijders echter niet..
Jammer voor de mensen die van ver komen, weinig tijd om te trainen en te racen.
- Erik de Wit
- forum gebruiker
- Contacteer:
Shit happens, beter iets gereden dan helemaal geen wedstrijden meer. Denk dat we als minivolk geen klagen hebben als je naar onze grote broers van het onk kijkt. Inschrijfgeld op Assen is tegenwoordig rond de 200 euro en daarvoor krijg je twee trainingen van 15 minuten en een wedstrijd van 20 minuten, reken maar uit wat dat per minuut kost.
Erik
Erik
I think I can
www.dewitracing.com
www.dewitracing.com
Geluid
Hallo allemaal
Ik kreeg nog een paar tips om het geluid te beperken.
Het wordt het geluid gemeten op een afstand van 7 mtr van de motor en recht achter de motor en dat mag dan max 97 Db zijn, dus voor mensen die de opening van de uitlaat ook die richting hebben is het advies om er nog een haakse bocht aan te monteren om het geluid naar de zijkant te brengen dit zou eventueel kunnen met een stukje voorgevormde slang van een koelwater slang deze zijn in div dim te verkrijgen en aardig hitte bestendig, je kan ook een stalen bochtje nemen natuurlijk.
Dan komt er ook wel wat geluid bij het luchtfilter vandaan, als het mogelijk is is het raadzaam om de omgeving van het lucht filter af te schermen met geluids dempend materiaal (van dat noppen spul hier een site om je een idee te geven wat er bedoeld wordt http://www.noise-killer.nl/producten.html).
Het zijn maar een paar tips, en zoals ik het vernomen heb zitten we met de zelfbouw meestal wel onder de norm, maar als we er van te voren nog wat aan kunnen doen is dat beter natuurlijk, want als je teveel lawaai maakt wordt je er zeker tussen uitgehaald en mag je dus niet verder rijden, totdat je er wat aan gedaan hebt.
Dus neem je voorzorgs maat regelen.
Ik kreeg nog een paar tips om het geluid te beperken.
Het wordt het geluid gemeten op een afstand van 7 mtr van de motor en recht achter de motor en dat mag dan max 97 Db zijn, dus voor mensen die de opening van de uitlaat ook die richting hebben is het advies om er nog een haakse bocht aan te monteren om het geluid naar de zijkant te brengen dit zou eventueel kunnen met een stukje voorgevormde slang van een koelwater slang deze zijn in div dim te verkrijgen en aardig hitte bestendig, je kan ook een stalen bochtje nemen natuurlijk.
Dan komt er ook wel wat geluid bij het luchtfilter vandaan, als het mogelijk is is het raadzaam om de omgeving van het lucht filter af te schermen met geluids dempend materiaal (van dat noppen spul hier een site om je een idee te geven wat er bedoeld wordt http://www.noise-killer.nl/producten.html).
Het zijn maar een paar tips, en zoals ik het vernomen heb zitten we met de zelfbouw meestal wel onder de norm, maar als we er van te voren nog wat aan kunnen doen is dat beter natuurlijk, want als je teveel lawaai maakt wordt je er zeker tussen uitgehaald en mag je dus niet verder rijden, totdat je er wat aan gedaan hebt.
Dus neem je voorzorgs maat regelen.
Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
-
- forum gebruiker
- Contacteer:
De achternaam van diegene die het de kartbaan moeilijk maakt is brink (jos~ van TV)
De minibikes zijn de eerste 2-takt motoren die weer op eefde mogen rijden sinds hele lange tijd, dus alles dient wel goed te zijn geregeld natuurlijk!
Als het niet goed gaat, dan heeft dat zeker grote gevolgen.
Dat is voor beide partijen niet leuk natuurlijk.
Ook de tijd (vanaf 12u) heeft te maken met de nieuwe vergunning. Het voordeel van de nieuwe vergunning is dat de minibikes mogen rijden, het nadeel is dat er pas vanaf 12u gereden mag worden. Maar goed, beter laat dan niet!
Mischien handig om van te voren met de bike naar eefde te gaan, om te horen of die teveel geluid maakt of niet, dat je niet op de dag zelf erachter komt. Dat zal teleurstellend zijn, en ik zou dan ook iets meenemen om geluid te reduceren, mocht je dan niet door de keuring komen, hoef je nog niet direct naar huis. Extra demper mischien een optie ofzo?
De minibikes zijn de eerste 2-takt motoren die weer op eefde mogen rijden sinds hele lange tijd, dus alles dient wel goed te zijn geregeld natuurlijk!
Als het niet goed gaat, dan heeft dat zeker grote gevolgen.
Dat is voor beide partijen niet leuk natuurlijk.
Ook de tijd (vanaf 12u) heeft te maken met de nieuwe vergunning. Het voordeel van de nieuwe vergunning is dat de minibikes mogen rijden, het nadeel is dat er pas vanaf 12u gereden mag worden. Maar goed, beter laat dan niet!
Mischien handig om van te voren met de bike naar eefde te gaan, om te horen of die teveel geluid maakt of niet, dat je niet op de dag zelf erachter komt. Dat zal teleurstellend zijn, en ik zou dan ook iets meenemen om geluid te reduceren, mocht je dan niet door de keuring komen, hoef je nog niet direct naar huis. Extra demper mischien een optie ofzo?
to finish first, you first have to finish!!