mijn minibike [ZB] ( update pagina 5)
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- jordy 15
- forum gebruiker
- Contacteer:
mijn minibike [ZB] ( update pagina 5)
Ik ben nu al bijna 3 weken met me 3e minibike bezig.
Ik ben nu zo ver. Ik wilde al eerder foto's op het forum zetten, maar het is er nooit van gekomen.
Zo staat hij er nu bij, het blok hangt nog aan een paar snelbinders.
Dit is mijn zelfgemaakte stuur, gewoon uit een plaat staal van 4 mm dik 2 stuurplaatjes gemaakt. Toen in de bovenste plaat (volgensmij heet die de kroonplaat) 3 gaten geboort en in de onderste heb ik 5 gaten in een rondje geboord en met een ronde vijl het gat rond gemaakt zodat die buis er door heen kon. En datzelfde nog 2 keer in de onderste plaat.
in de 3 buizen bovenin 3 bouten gelast, 3 moeren erop en voila een stuur.
Heb je vragen of tips, zeg het maar !
jordy...
Ik ben nu zo ver. Ik wilde al eerder foto's op het forum zetten, maar het is er nooit van gekomen.
Zo staat hij er nu bij, het blok hangt nog aan een paar snelbinders.
Dit is mijn zelfgemaakte stuur, gewoon uit een plaat staal van 4 mm dik 2 stuurplaatjes gemaakt. Toen in de bovenste plaat (volgensmij heet die de kroonplaat) 3 gaten geboort en in de onderste heb ik 5 gaten in een rondje geboord en met een ronde vijl het gat rond gemaakt zodat die buis er door heen kon. En datzelfde nog 2 keer in de onderste plaat.
in de 3 buizen bovenin 3 bouten gelast, 3 moeren erop en voila een stuur.
Heb je vragen of tips, zeg het maar !
jordy...
Laatst gewijzigd door jordy 15 op do 22 sep 2005, 19:48, 6 keer totaal gewijzigd.
- Rossifumi
- forum gebruiker
Een beetje scheef is natuurlijk niet heel erg. Maar je begrijpt zelf ook dat het blok ervoor gemaakt is recht te hangen. Hier tegenin gaan kan dus alleen maar nadelige gevolgen met zich meebrengen (smering koppeling ed...)Neluhz schreef:wordt mooi hoor, rg ervoor dat deze niet wordt ingenomen he
@rossifumi: waarom kun je je blok niet scheef hangen dan?
al je zorgt dat er nog olie in het carter zit lijkt het mij dat het wel kan, top op zekere hoogte natuurlijk...
Grt.
- jordy 15
- forum gebruiker
- Contacteer:
Ik gah mischien als me bike af is wel race bandjes kopen met schijfrem enzo, maar daar heb ik nu nog geen geld voor.
Ik gah met deze bike ook niet meer op openbare weg rijden.
Ik zoek wel een parcourtje of ik gah in de boere schuur rijden van de oom van een een vriend van me.
Nog ff een vraagje:...
Hoeveel olie moet je in je carter doen ?
Ik heb hier een flessie van 225 ml staan ( eurol special for tomos gearbox) moet die hele fles erin ?
Ik gah met deze bike ook niet meer op openbare weg rijden.
Ik zoek wel een parcourtje of ik gah in de boere schuur rijden van de oom van een een vriend van me.
Nog ff een vraagje:...
Hoeveel olie moet je in je carter doen ?
Ik heb hier een flessie van 225 ml staan ( eurol special for tomos gearbox) moet die hele fles erin ?