CC te laagtoerig?
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
CC te laagtoerig?
Heej
Ik ga deze week weer verder met mij minibike en heb nog een aantal onderdelen nodig waaronder een uitlaat. Ik wil zelf graag een Proma cc maar ik ben bang dat die te laag toerig is voor mijn setup:
Giladoni 75 tuned
19mm DO
20mm spruit
ori ontst ---> HPI 2005
verlicht en uitgebalanceerd sec. tandwiel
aangepast koppeling
En als een proma te laagtoerig is welke zou ik dan moete neme zit zelf te denken aan een yasuni R maar ik beschik niet over een tig of mig lasser heb namelijk met elektroden dus het pasmaken zal een groot probleem worden. En bij HZ kan je gewoon aangepaste cc''s kope
Ik ga deze week weer verder met mij minibike en heb nog een aantal onderdelen nodig waaronder een uitlaat. Ik wil zelf graag een Proma cc maar ik ben bang dat die te laag toerig is voor mijn setup:
Giladoni 75 tuned
19mm DO
20mm spruit
ori ontst ---> HPI 2005
verlicht en uitgebalanceerd sec. tandwiel
aangepast koppeling
En als een proma te laagtoerig is welke zou ik dan moete neme zit zelf te denken aan een yasuni R maar ik beschik niet over een tig of mig lasser heb namelijk met elektroden dus het pasmaken zal een groot probleem worden. En bij HZ kan je gewoon aangepaste cc''s kope
- üntiej#21
- forum gebruiker
- Berichten: 3658
- Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: CC te laagtoerig?
Die waarschijnlijk ook niet passen, omdat elk frame anders issendamen schreef: En bij HZ kan je gewoon aangepaste cc''s kope
Yasuni R zal best lopen hoor..
Proma cc zou idd iets te kort komen denkik
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
tsja ligt er ook aan waar je de bike voor wilt gaan gebruiken, voor racen natuurlijk dat begrijp ik.
Maar ga je indoor of outdoor rijden? binnen is wat korter en bochtiger als de meeste outdoors, dus dan is een CC-tje wel lekker omdat je bike dan onderuit goed oppakt.
Voor de outdoors is het verhaal dus andersom, en kan je beter voor een scoot pijpie gaan.
succes
#11
Maar ga je indoor of outdoor rijden? binnen is wat korter en bochtiger als de meeste outdoors, dus dan is een CC-tje wel lekker omdat je bike dan onderuit goed oppakt.
Voor de outdoors is het verhaal dus andersom, en kan je beter voor een scoot pijpie gaan.
succes
#11
die CC is niks voor onder een 75cc Gil vink, heb der nu ook een Yasuni R onder zitten presteert niet verkeert voorheen heb ik der een Simonini alu ondergehad en deze Yasuni presteert beter.
en die CC past zoizo niet bij een Gil want Gil heeft een schuine uitlaat flens inplaats van een platte.
als je zou kiezen tussen een CC en een Yasuni zou ik voor Yasuni kiezen, en tja pas maken moet je altijd bij uitlaten.
en voor het lassen, zouk eens rond vragen gewoon in je buurt vrienden of kennisen ofzo.
en die CC past zoizo niet bij een Gil want Gil heeft een schuine uitlaat flens inplaats van een platte.
als je zou kiezen tussen een CC en een Yasuni zou ik voor Yasuni kiezen, en tja pas maken moet je altijd bij uitlaten.
en voor het lassen, zouk eens rond vragen gewoon in je buurt vrienden of kennisen ofzo.
dat denk ik ook nog eens.Uitlaat kan je best verlassen/lassen met elektrode, als je maar rustig doet op een lage stand.
het beste kun je het met tig lassen, gezien tig niet voor iedereen betaalbaar is, en electroden wel, is dat de meest voorkomende en minst nette oplossing.
@derbi master:
een proma cc presteerd redelijk op een standaard gil 74cc.
lekker veel koppel.
toeren cilinders zijn het niet echt als ze nog standaard zijn, en een proma cc is niet echt toeren uitlaat.
zodra je je cilinder en alles echt gaat perfectioneren zodat het echt rap word, dan moet je inderdaad aan een yasuni R, of een polini evo70 pijp (iets in die richting)gaan denken.
Iig een uitlaat met brede powerband, en tog redelijk kort voor de wat hogere eindtoerentallen, en dat is een proma cc juist net niet.
Xander.
Neej het is gewoon voor hobby gebruik en af en toe naar een meeting maar verder gaat die alleen thuis en op een pakeerplaats gebruitk wordenracertje schreef:tsja ligt er ook aan waar je de bike voor wilt gaan gebruiken, voor racen natuurlijk dat begrijp ik.
Maar ga je indoor of outdoor rijden? binnen is wat korter en bochtiger als de meeste outdoors, dus dan is een CC-tje wel lekker omdat je bike dan onderuit goed oppakt.
Voor de outdoors is het verhaal dus andersom, en kan je beter voor een scoot pijpie gaan.
succes
#11
Zou er best een keer mee naar kartbaan ofsow willen maar ik heb geen vervoer enzo dus hou het maar bij thuis rijde
dat klopt niet helemaal, heb met alle 3 gereden en vond die CC echt niet lekker presteren op de GilXander schreef:dat denk ik ook nog eens.Uitlaat kan je best verlassen/lassen met elektrode, als je maar rustig doet op een lage stand.
het beste kun je het met tig lassen, gezien tig niet voor iedereen betaalbaar is, en electroden wel, is dat de meest voorkomende en minst nette oplossing.
@derbi master:
een proma cc presteerd redelijk op een standaard gil 74cc.
lekker veel koppel.
toeren cilinders zijn het niet echt als ze nog standaard zijn, en een proma cc is niet echt toeren uitlaat.
zodra je je cilinder en alles echt gaat perfectioneren zodat het echt rap word, dan moet je inderdaad aan een yasuni R, of een polini evo70 pijp (iets in die richting)gaan denken.
Iig een uitlaat met brede powerband, en tog redelijk kort voor de wat hogere eindtoerentallen, en dat is een proma cc juist net niet.
Xander.
Ok ik zal vandeweek ff die dunne elektroden gaan halen en dat eerst ff @ sown verotte technigas next probere en als dat lukt ga ik een yasuni R kope Maar waarvan kan ik dan het beste die R neme.tuindorper schreef:uitlaat lassen lukt wel met elektroden
je last er alleen met een elektrode die een beetje dik is wel snel doorheen
dus gewoon een dunne elektrode nemen
en als je klaar bent las vlakslijpen en dan controleren op gaatjes
moet wel lukken maar neem er natuurlijk wel de tijd voor
Mina lijkt me niet want die heeft een horizontale bocht
Die van pia is iig bij de bocht mooi rond
En Bij een van peug zit al een lange bocht aan maybe dat daar wat mee gdaan kan worden