schroefdraad in tankdop is helemaal afgebrokkeld !!

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

schroefdraad in tankdop is helemaal afgebrokkeld !!

Bericht door Gast »

Heeft iemand dat ook al eens gehad ?
Heb er na Kwadendamme niet meer opgereden en wilde even kijken naar de tankinhoud maar wat een drama: heel het (plastic) schroefdraad is helemaal afgebrokkeld in een heleboel stukjes en de tankdop is dus niet meer bruikbaar ! Heb maar even de dop met tape vastgeplakt maar dat is natuurlijk geen oplossing. Bestaan er ook tankdoppen met alu schroefdraad of iets ?
ook zitten er scheurtjes (hoop alleen in de lak) rond het zitje waar de tankdop normaal gesproken wordt opgedraaid, is dat normaal ?
Nicolaas-racing

Bericht door Nicolaas-racing »

ja
www.v-com.nl en dan moet je effe in de shop bij tuning parts kijken
zie je alu tankdoppen
Gast

Bericht door Gast »

en kunnen deze dan ook gewoon op de kunsstof schroefdraad worden gedraaid ?
Gast

Bericht door Gast »

evertjan schreef:en kunnen deze dan ook gewoon op de kunsstof schroefdraad worden gedraaid ?
Vaak kan dat wel, maar denk er wel aan dat de schroefdraad van je aluminium dop sterker is dan het schroefdraad van je tank. Oftewel, hij kan er een nieuwe schroefdraad in draaien zonder dat je het door hebt.
Gast

Bericht door Gast »

nou, in mijn vakantie dus binnen gekregen zo'n alu tankdop en....

hij past dus niet, is te groot !

balen zeg, besteld bij v-com en nu zit ik er mee, iemand een idee waar ik wel een alu tankdop kan bestellen die past op mijn sendai Aikido ?
nismocoupe

Bericht door nismocoupe »

wel ik heb hetzelfde probleem met men sendai tai chi daar is de zit aan de tank afgebrokkeld en dit door de benzine.
ben ervan overtuigd dat het maar brol is die plastiek dat ze gebruiken en daar zit het prijsverschil met een zit van een italiaan die zijn van polyester
en veel steviger en herstelbaar met plamuur :wink:
Gesloten