Afstelling / warmte
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- üntiej#21
- forum gebruiker
- Berichten: 3658
- Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Afstelling / warmte
Hey lui
Na een ander sproeiertje te hebben geplaatst en een HPI geinstalleerd te hebben ben ik wezen trainen op Eefde.. ging perfect.. en pakte lekker op
Nu heb ik zaterdag 11 juni de wedstrijd in stadskanaal gereden.. en de brommer deed het erg goed.. MAAR:
Bij een iets koudere motor (1e 10 ronden ong) was de reactie goed, en kwam ik goed van de plek.. na deze ronden.. en in het verdere verloop van de wedstrijd begon de motor bij lage toerentallen steeds minder te doen
Kwam ik een langzame bocht uit.. en gaf vol gas, slipte de koppeling niet goed door, en moest de kracht van onderuit de motor komen (laag toerental) en verloor ik dus wel degelijk tijd...
Nog een kenmerkje:
Als ik voor de wedstrijd de motor warm laat draaien , pakt de koppeling laat aan en slipt goed mee tot het juiste aantal RPM
Toen ik dit na de wedstrijd wou testen, pakte de koppeling bij een lager toerental aan en slipte weinig tot niets... (de motor was nog heet, 1 minuut na de race)
Waar kan dit aan liggen !.. het probleem is nu dus: bij het verloop van de wedstrijd kan ik de langzame bochten niet snel meer uitkomen, doordat het toerental laagt blijft en wegvalt
Na een ander sproeiertje te hebben geplaatst en een HPI geinstalleerd te hebben ben ik wezen trainen op Eefde.. ging perfect.. en pakte lekker op
Nu heb ik zaterdag 11 juni de wedstrijd in stadskanaal gereden.. en de brommer deed het erg goed.. MAAR:
Bij een iets koudere motor (1e 10 ronden ong) was de reactie goed, en kwam ik goed van de plek.. na deze ronden.. en in het verdere verloop van de wedstrijd begon de motor bij lage toerentallen steeds minder te doen
Kwam ik een langzame bocht uit.. en gaf vol gas, slipte de koppeling niet goed door, en moest de kracht van onderuit de motor komen (laag toerental) en verloor ik dus wel degelijk tijd...
Nog een kenmerkje:
Als ik voor de wedstrijd de motor warm laat draaien , pakt de koppeling laat aan en slipt goed mee tot het juiste aantal RPM
Toen ik dit na de wedstrijd wou testen, pakte de koppeling bij een lager toerental aan en slipte weinig tot niets... (de motor was nog heet, 1 minuut na de race)
Waar kan dit aan liggen !.. het probleem is nu dus: bij het verloop van de wedstrijd kan ik de langzame bochten niet snel meer uitkomen, doordat het toerental laagt blijft en wegvalt
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
sproeier werk lijkt me niet...
want als je in het begin rijd doet hij het wel goed...tis alleen als die erg heet word....ook al draai je warm etc..
dus zou het bij je koppeling zelf zoeken..ipv je andere afstelling..
want als je in het begin rijd doet hij het wel goed...tis alleen als die erg heet word....ook al draai je warm etc..
dus zou het bij je koppeling zelf zoeken..ipv je andere afstelling..
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
Maar dat hoeft niet, kan ook zijn de uitlaat die anders presteert door warmte. Als de uitlaat warm is reageren de uitlaat gassen anders op de terugkaatsing van de pijp.
Mijn DT trekt ook als een beest als hij net warm gereden is, heb ik een tijdje flink gereden trekt hij veel minder, maar de top is wel weer hoger.
Niels
Mijn DT trekt ook als een beest als hij net warm gereden is, heb ik een tijdje flink gereden trekt hij veel minder, maar de top is wel weer hoger.
Niels
Groots en Meeslepend!!
Officieel minibike polo drager.
Officieel minibike polo drager.
Dat hoorde ik ook toen je aan het rijden was bij de wedstrijd,ik dacht eerst dat hij zo af was gesteld,nu ik dit bericht lees,niet dus.
Misschien weet hank het als het met de koppeling te maken heeft.
Deed die het eerst ook,of nu je een hpi hebt?
Mijn koppeling doet het zelfde als hij warm is,dan draai ik m'n gas even dicht en weer open slipt hij wel weer wat meer.(nog niet op het juiste toerental)
Met de nieuwe pijp weet ik niet
Stefan
Misschien weet hank het als het met de koppeling te maken heeft.
Deed die het eerst ook,of nu je een hpi hebt?
Mijn koppeling doet het zelfde als hij warm is,dan draai ik m'n gas even dicht en weer open slipt hij wel weer wat meer.(nog niet op het juiste toerental)
Met de nieuwe pijp weet ik niet
Stefan
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Hallo hier de dokter
Het is een bekend probleem waanneer het blok goed op temperatuur is (dus ook de olie) dat de koppeling minder gaat presteren.
Meestal vertaald zich dit in meer slip van de koppeling, dus hij zal hoger in toeren gaan pakken, maar als ik dit van jou zo lees is het juist andersom.
Ik heb het ook gehad met mijn puch bij de start van de wedstrijd kon ik hem zo op zijn achterwiel trekken maar na verloop van tijd lukt dat niet meer.
Wat ook nog kan zijn is dat je cilinder zo warm wordt dat je meer zuigerspeling krijgt en dus minder compressie, wat dan ook het vermogen doet verminderen.
En waar ik ook aan twijfel is of de veren bij hoge temperaturen niet van kracht veranderen (dus slapper worden) wat tot gevolg heeft dat de koppeling eerder gaat aan grijpen.
Oplossing: je mag de volgende wedstrijd wel een andere koppeling proberen met andere voering en veren, dan moet je het verschil merken als het aan de koppeling licht.
Het is een bekend probleem waanneer het blok goed op temperatuur is (dus ook de olie) dat de koppeling minder gaat presteren.
Meestal vertaald zich dit in meer slip van de koppeling, dus hij zal hoger in toeren gaan pakken, maar als ik dit van jou zo lees is het juist andersom.
Ik heb het ook gehad met mijn puch bij de start van de wedstrijd kon ik hem zo op zijn achterwiel trekken maar na verloop van tijd lukt dat niet meer.
Wat ook nog kan zijn is dat je cilinder zo warm wordt dat je meer zuigerspeling krijgt en dus minder compressie, wat dan ook het vermogen doet verminderen.
En waar ik ook aan twijfel is of de veren bij hoge temperaturen niet van kracht veranderen (dus slapper worden) wat tot gevolg heeft dat de koppeling eerder gaat aan grijpen.
Oplossing: je mag de volgende wedstrijd wel een andere koppeling proberen met andere voering en veren, dan moet je het verschil merken als het aan de koppeling licht.
Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
- üntiej#21
- forum gebruiker
- Berichten: 3658
- Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Nog niet !stefano schreef:Heb je inmiddels een andere koppeling geprobeerd??
Stefan
Binnenkort nieuwe koppelingsvoering (@ Hank)proberen, EN andere olie..
Ben er wel achter... als ik in de bocht halfgas houdt..kom ik er beter uit.. Denk dus dat er wel geldt:
hoe warmer, hoe armer... dus ik ga hem onderin iets minder benzine geven... (gasnaald versteld)..
Binnenkort trainen op eefde... sproeiertjes mee. en advies van anderen ontvangen
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Hoi jeroenepoentje.Untiej Mini Racing schreef:Nog niet !stefano schreef:Heb je inmiddels een andere koppeling geprobeerd??
Stefan
Binnenkort nieuwe koppelingsvoering (@ Hank)proberen, EN andere olie..
Ben er wel achter... als ik in de bocht halfgas houdt..kom ik er beter uit.. Denk dus dat er wel geldt:
hoe warmer, hoe armer... dus ik ga hem onderin iets minder benzine geven... (gasnaald versteld)..
Binnenkort trainen op eefde... sproeiertjes mee. en advies van anderen ontvangen
Ik trek eens je oude koe eens uit de sloot,maar zat nog met een brandende vraag:
Is het koppelings problem nu verholpen,met andere voering en andere olie?
Of is het met de carb afstelling verholpen?
Mijn koppeling reageerde namelijk exact hetzelfde als de koppeling van jou.
Stefan