inrijden

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: minipower, Patrick, Lg tweewielers, DMZohrab

Gast

inrijden

Bericht door Gast »

wat is het beste manier om een chineese mini bike interijden?
graag reactie,s

mvg mike 8)
Nicolaas-racing

Bericht door Nicolaas-racing »

Eerst Effe Alles goed nakijken
Dan eerst effe een tankje rustig rijden
dan een tankje wat sneller rijden
en dan weer wat rustiger
en dan dat zo steeds de hele tijd door
tot een tankje of 4 /5 ! :wink:
de winter
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door de winter »

Nicolaas-racing schreef:Eerst Effe Alles goed nakijken
en dan weer wat rustiger
licht er wel aan wat voor tankje je hebt ik heb een tankje van 1 liter en een vriend van me heeft een tankje van 2,3 liter! ik moet 5 tankjes
inrijen
daans
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door daans »

Bron V-com:

Inrijden
Je moet je V-Racer voordat je gaat knallen eerst inrijden!! Dit betekend simpelweg een tankje of 2-3 wisselend rijden. Vooral in het begin een paar rondjes rijden en dan een minuut of 10 laten afkoelen, daarna weer even rijden en dan weer af laten koelen. Daarna echt wisselend rijden, dus even voluit dan weer wat minder dan weer even voluit enz. Inrijden lijkt overbodig maar het komt echt ten goede van de levensduur maar ook bijvoorbeeld hoe hard hij straks gaat. Een beter ingereden motortje loopt gewoon netter en harder dan een slecht ingereden motortje...

Url: http://www.v-com.nl/html/technisch.html#inrijden

Groeten,

Daniel
Neluhz

Bericht door Neluhz »

Nicolaas-racing schreef:Eerst Effe Alles goed nakijken
en dan weer wat rustiger
hele tankjes?
lijkt me niet..beter zoals daans zegt...even snel..even rustig.
je hoeft niet lang snel te rijden...alleen hij moet niet "lui" worden.
inrijden doe je om de kleine oneffenheden uit de cilinder te halen, waardoor de kans op vastlopers sterk verminderdt...
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb ook een nieuwe bike: ik doe het volgende

in het begin laat ik de mini even rustig stationeer lopen, dan begin ik heel rustig te rijden een minuut of 5 dan is de motor wel warm, dan zet ik de choke open(dan krijgt mijn mini meer power) en dan begin ik langzaam de snelheid op te bouwen en dan rem ik weer af. Dit doe ik ongeveer 20 minuten en af en toe trek ik hem even door...maar niet helemaal naar de top, zorg dat je in het begin altijd nog iets over houdt...

probeer gewoon onregelmatig te rijden en beheerst dan komt het naar mijn mening wel goed;)

Groeten,

Bob
ganta

Bericht door ganta »

heey
sorry dat k oud topic boven haal maar k had nog een vraagje over et inrijden...

kan je je minibike gewoon op 1 dag inrijden??
en zou de politie het toelaten als je m op zondag op een parkeerplaats bij gamma gaat inrijden?? :roll:
schroefje

Bericht door schroefje »

ganta schreef:heey
sorry dat k oud topic boven haal maar k had nog een vraagje over et inrijden...

kan je je minibike gewoon op 1 dag inrijden??
en zou de politie het toelaten als je m op zondag op een parkeerplaats bij gamma gaat inrijden?? :roll:
wat denk jezelf :wink:

beter rij je hem dan op de kartbaan in minibike's zijn niet voor op de weg!!!
Gast

Bericht door Gast »

wat voor materiaal zijn die cilinders,
als ik een nicasil want heb dan rij ik hem niet eens in. benzine erin en gas geven.alleen misschien de eerste keer stationair warm laten draaien.
gietijzer rij ik wel goed in.
ganta

Bericht door ganta »

k ga een lucky 7 kopen dus die moet wel ff ingereden worden...

maar bedankt ;)
Gast

Bericht door Gast »

lucky 7 heb ik en een kamaraat niet ingereden gewoon knallen
Neluhz

Bericht door Neluhz »

souly schreef:wat voor materiaal zijn die cilinders,
als ik een nicasil want heb dan rij ik hem niet eens in. benzine erin en gas geven.alleen misschien de eerste keer stationair warm laten draaien.
gietijzer rij ik wel goed in.
waar baseer je op dat nicasil niet ingelopen hoeft te worden?
sommige cilinders moeten minder dan de andere, maar inlopen moet altijd.
snelle cilinders zijn wel beter afgewerkt, dat klopt, maar als je er lang mee wil doen moet je inrijden.
hoeveel vastlopers heb je al gehad?

cilinders zijn btw van gietijzer denk ik, is het goedkoopst :?
en de cilinders zijn slecht afgewerkt waarschijnlijk, het zijn ook maar spleetoogvrouwtjes :roll:

en btw, inrijden is ook om krasjes in de cilinder te krijgen, waar olie in gaat zitten, zodat de suiger beter glijdt.
suiger? wasda?
bekfire
forum gebruiker

Bericht door bekfire »

nou ik heb me niet echt bezig gehouden met het inrijden ik denk 1/5 van me tankje rustig gereden en daarna gewoon blazen :lol:
btw. nog 0 vastlopers
kit replica!
ganta

Bericht door ganta »

bekfire schreef:nou ik heb me niet echt bezig gehouden met het inrijden ik denk 1/5 van me tankje rustig gereden en daarna gewoon blazen :lol:
btw. nog 0 vastlopers
en hoelang heb je m al??

en k had nog een anders vraagje..
afgelopen maandag was ik dus wezen kijken hier bij de kartbaan. Was voor de eerste keer rijden hier.. ik toen viel me op dat en maar een stuk of 3 echt goede kleding droegen ( helm, handschoenen, kniebeschermers en 1 in pak)
de rest had alleen helm en eentje had zelfs dikke winterhandschoenen :?
ik heb zelf nog van die (nep) leren handschoenen.. zijn deze goed om te gebruiken?? :roll:
Gast

Bericht door Gast »

Offtopic.... alleen die handschoene die je hebt volgensmij als je ff goed voelt kan je zelf wel ondekke of ze goed genoeg zijn ik denk wel genoeg berscherming alleen lekker zitten en een beetje mooi is een ander woord ik zou toch ff een paar bestelle 10 euro ofzo je vind ze wel op *geen sponsor*.nl etc
Gesloten