hoe maak je de gaskabel van een chineesje korter?
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
hoe maak je de gaskabel van een chineesje korter?
er zou een goeie cm af moeten
enkele afbeeldingen ...
als ik het boutje waar de kabel doorloopt, helemaal uitdraai komt het er nog uit
ik heb reeds het handvat opengedaan maar daar hangt zo een blokje aan gesmolten dat ik niet kan opnieuw doen dus het moet volgens mij aan de andere kant gebeuren maar ik heb geen flau idee hoe dat eruit ziet noch hoe het werkt
heeft er iemand soms een fotootje van ?
thanks
jonas[/url]
enkele afbeeldingen ...
als ik het boutje waar de kabel doorloopt, helemaal uitdraai komt het er nog uit
ik heb reeds het handvat opengedaan maar daar hangt zo een blokje aan gesmolten dat ik niet kan opnieuw doen dus het moet volgens mij aan de andere kant gebeuren maar ik heb geen flau idee hoe dat eruit ziet noch hoe het werkt
heeft er iemand soms een fotootje van ?
thanks
jonas[/url]
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Contacteer:
ik heb nu alles uitgedraaid zo ver ik kon, en zodat alles nog vast zat, het is al redelijk goed , kabel hangt nog een beetje los. Dus als ik gas geef dan heb ik eerst zo een 'dood' stukje, is dat altijd, ik zou dat precies weg willen ... kan ik aan de kant van de motor gemakkelijk een stukje van de kabel doen?
Je kan ook gwoon de gashendel los halen dan zit er (volgens mij) een nippel die aan de rand van de hendel die draai je los en trekt de kabel iets aan en draait hem weer vast:).
Ik weet niet of dit ook bij de chineese bikes zo is maar bij de meeste gashandels wel
je kan het ook op een beun manier doen je pakt een tailerib (hoe je het ook schrijft) die trek je zo goed als dicht op het stukje openliggende kabel zorg dan dat het gaatje iets kleiner is dan de buitenmantel en groter is dan de gaskabel.
(niet de beste manier maar werkt gwoon goed)
Ik weet niet of dit ook bij de chineese bikes zo is maar bij de meeste gashandels wel
je kan het ook op een beun manier doen je pakt een tailerib (hoe je het ook schrijft) die trek je zo goed als dicht op het stukje openliggende kabel zorg dan dat het gaatje iets kleiner is dan de buitenmantel en groter is dan de gaskabel.
(niet de beste manier maar werkt gwoon goed)
heb net ff gekeke
In de gashendel zit wel een nippel maar dan sown vaste die je niet los kunt draaie Duz je kan het op een andere manier doen duz die tailerib manier. Dit is niet de beste manier maar tog het werkt goed ik had het eerst en heb er NOOIT problemen mee gehad. Als je hem maar niet te vast of te los aantrekt.
De foto lijkt me bdoeling duidelijk. Maar de foto is niet duidelijk.
Rode pijl = de tailerib op zijn plaats
Gele pijl = Is het stuk rubber wat je erover heen schuift dit moet je doen natuurlijk in de richting van de groene pijl maar dan moet je hem ook zover mogelijk erop duwen zo kan het allemaal nergens heen en kan je heel lang plezier hebben
Ik zelf ga er nu speed snelgas opzetten die kost ong €15 en dan ben je 100% cker van dat probleem af
In de gashendel zit wel een nippel maar dan sown vaste die je niet los kunt draaie Duz je kan het op een andere manier doen duz die tailerib manier. Dit is niet de beste manier maar tog het werkt goed ik had het eerst en heb er NOOIT problemen mee gehad. Als je hem maar niet te vast of te los aantrekt.
De foto lijkt me bdoeling duidelijk. Maar de foto is niet duidelijk.
Rode pijl = de tailerib op zijn plaats
Gele pijl = Is het stuk rubber wat je erover heen schuift dit moet je doen natuurlijk in de richting van de groene pijl maar dan moet je hem ook zover mogelijk erop duwen zo kan het allemaal nergens heen en kan je heel lang plezier hebben
Ik zelf ga er nu speed snelgas opzetten die kost ong €15 en dan ben je 100% cker van dat probleem af
Hz-Bromshop heeft dat wel.jonas_liekens schreef:ok
bedankt !!!
waar haal je je speedgas eigelijk?
past dat van een brommer ook op een pocketbike?
Hier een linkje:
http://www.hz-bromshop.nl/index3_bestanden/los.htm
En dan "Speedgas universeel" pakken