Een vriend van mij vertelde mij dat hij een 4 takt 110cc 'mini' bike wilde kopen. Deze zou hij dan kopen in een winkel die redelijk bij ons in de buurt ligt en waarvan de website www.*geen sponsor* is. Hij weet zelf niet eens het verschil tussen een mini en midi bike maar ik wel en dacht na het zien van de foto direct dat het er een was. Dit onder andere door de 4 takt 110cc motor en verlichting e.d., het blijkt dus inderdaad na wat gegoogle een midi bike te zijn.
Ik heb gelijk op het forum gezocht naar midi bikes in de hoop algemene ervaringen tegen te komen en ervaringen met deze specifieke mini bike. Toen kwam ik Brainiac zijn Yamaha R1 replica o.a. tegen die me behoorlijk aardig lijkt. Over de kwaliteit van die andere bike en deze ben ik verder weinig tegen gekomen maar heb wel een duitse site gevonden met wat aardige foto's en specificaties waar jullie misschien over kunnen oordelen.
Welke zouden jullie kiezen van deze 2 bikes? Het is dus niet nodig om mij te overtuigen van het kopen van een mini bike, ik zal het er met hem wel over hebben. Ik zou vooral van de 110cc bike willen weten hoe de kwaliteit van deze bike jullie lijkt aangezien deze hier in de buurt te koop is.
-----------------------------------------------------------------------
49 cc Yamaha R1 replica
Pics + specs: http://gas-scooter.de/shop/product_info ... ucts_id=96
Technische Daten
Motor: 1 Zylinder, 49 CCM, 2-Takt, luftgekühlt
Zündung: CDI
Max. Geschw.: 60 KM/H *
Tankinhalt: 1 Liter, 1:40 Gemisch
Verbrauch: 2,2 Liter/100 KM *
Reifen v/h 90/65 120/50
Leergewicht: 40 KG
Max. Zuladung: 150 KG
Maße: 1290x580x700 mm
Besonderheiten:
Lichtanlage inkl. Blinker, Bremslicht, Standlicht
110cc bike
Pics + specs: http://gas-scooter.de/shop/product_info ... cts_id=741 (hij kost hier bijna 1300 euro, bij honda80cc kost de 110 cc versie 625 euro)
Rennauspuffanlage
Rennvariomatikgetriebe
Hydraulische Bremsen hinten und vorne
massive Alugabelbrücken
Alufelgen
Reifen v 90-65 13" h 145-50 14"
Beleuchtetes Cockpit mit allen wichtigen Funktionen
extrem verwindungssteifer Rahmen
E-Starter
Technische Daten
Motor: Luftgekühlter Einzylinder Viertaktmotor
Hubraum: 110 cm³
Max. Leistung: 5 KW / 8500 U/Min.
Zündung: CDI
Zündkerze: A7TCXS
Starter: Elektrostarter
Getriebe: Rennvariomatik
Rahmen: High Stress Steel Rohre
Bremsen: Vorne hydraulische Scheibenbremsanlage, Hinten hydraulische Scheibenbremsanlage
Reifen: Vorne 90-65 10“, Hinten 145-50 10“
Kraftstoff: 98 Octane
Vmax: < 70 KM/h*
Tankinhalt: 2,5 L
Trockengewicht: 75,00 KG
Maße: L 1360 mm x B 550 mm x H 700 mm
Sitzhöhe: ca. 550 mm
Bodenfreiheit: 100 mm
Max. Zuladung: 110 KG
BVD