spoelpoorten frezen

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: minipower, Patrick, Lg tweewielers, DMZohrab

Gebruikersavatar
wilco
forum gebruiker
Berichten: 305
Lid geworden op: za 06 nov 2004, 08:59
Locatie: emmen
Contacteer:

spoelpoorten frezen

Bericht door wilco »

ik hoor vaak mensen die zeggen dat ze spoelpoorten frezen
maar hoe doen julie dat en wat voor matriaal en hoe maak je ze
er in en hoe veel hoe ver van elkaar en heeft iemand hier fotos
van groeten (wr-tuning)
[img]http://img307.imageshack.us/img307/7457/logo13br.jpg[/img]
ben bezig met nieuwe bike met scooter blok
streven is over de 13pk
http://www.wr-tuning.tk/
Gebruikersavatar
bekfire
forum gebruiker
Berichten: 618
Lid geworden op: za 06 nov 2004, 23:15
Locatie: hoedekenskerke (zeeland)

Bericht door bekfire »

als je een 70cc voor puch koopt zijn je poorten in je cilinder groter dan in je carter.

1 haal je blok uit elkaar. 2 doe je cilinder op een half carter en kijk wat er moet gebeuren. let op! de poorten zijn verschilend per cilinder.
3 pak je de andere helft van je carter en doe daar hetzelfde mee. blok weer in elkaar cilinder erop en hij loopt harder 8) :lol:
kit replica!
stefano

Bericht door stefano »

Veel harder ga je ook weer niet!!

Stefan
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Re: spoelpoorten frezen

Bericht door Carlos Keutel »

wilco schreef:ik hoor vaak mensen die zeggen dat ze spoelpoorten frezen
maar hoe doen julie dat en wat voor matriaal en hoe maak je ze
er in en hoe veel hoe ver van elkaar en heeft iemand hier fotos
van groeten (wr-tuning)
Waarom heet je wr-tuning als je niet eens weet hoe je spoelpoorten moet op freesen? (gewoon ff vraagje) Het is verstandig om dit mensen te laten doen die er verstand van hebben, maar als je het echt zelf wil doen, Moet je een dremeltje en een hoekfrees hebben. Dan praten we wel verder.
Jah zo is het.
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

hij bedoelt spoelpoorten @ carter!

Laat hem eerst dat doen voordat je hem een haakse frees aansmeert :wink:

Eerst een pakking maken die precie's aansluit op de spoelgangen in je cilinder.
Die op je carter plakken, dan weet je exactly hoe ver je moet gaan!
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

Markie schreef:hij bedoelt spoelpoorten @ carter!

Laat hem eerst dat doen voordat je hem een haakse frees aansmeert :wink:

Eerst een pakking maken die precie's aansluit op de spoelgangen in je cilinder.
Die op je carter plakken, dan weet je exactly hoe ver je moet gaan!
Ok, mijn fout.
Jah zo is het.
Gebruikersavatar
antonie
forum gebruiker
Berichten: 707
Lid geworden op: do 01 jan 2004, 22:22
Minibike:: zelfbouw
Locatie: haaksbergen
Contacteer:

Bericht door antonie »

precies zo als markie het al verteld heeft,maar dan met wat fotos

cilinder pasmaken op het carter:
pakking precies pasmaken op de cilinder en daarna op het carter overzetten.
aanpassen is het makkelijkste met een dremel,maar met een paar vijlen is het ook goed te doen.

orgineel carter

Afbeelding

als je klaar bent ziet er het zo uit

Afbeelding
onderstaande foto is van een airsal 70cc waarvan de spoelkanalen zijn vergroot.
als je goed kijkt zie je in de vier gaten busjes zitten,deze zijn gemonteerd om een betere passing te krijgen op de tapeinden van het carter.
als je op je eigen carters de cilinder monteert zul je zien dat je de cilinder nog enigzinds kunt draaien.
een paar busjes in de cilinder heft dit probleem op waardoor er geen rare overgangen onstaat van het carter naar de cilinder


Afbeelding
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
Gebruikersavatar
wilco
forum gebruiker
Berichten: 305
Lid geworden op: za 06 nov 2004, 08:59
Locatie: emmen
Contacteer:

Bericht door wilco »

wij heten wr-tuning omdat wij samen al heel wat gemaakt hebben
kwa montage en weet ik veel wat nog meer alemaal
wij maken de brommer in heel ons dorp dus maar ik weet allez
wel hoe het werkt maar het ging mij er vooral om hoe ik ze in moest zetten
of daar vaste maten voor zijn of dat ik gewoon gelijk moet trekken en
zulk soort dingen ik kan wel fezen en draaien en weet ik veel wat
ik ben aan het leren voor metaal bewerking dus ik kan heus wel wat
alleen wist ik dit ff niet okee
dit is niet gemeen bedoelt maar wel om ff duidelijk te maken dat ik
geen broekie ben die niks kan met brommers
groeten (WR_TUNING)
[img]http://img307.imageshack.us/img307/7457/logo13br.jpg[/img]
ben bezig met nieuwe bike met scooter blok
streven is over de 13pk
http://www.wr-tuning.tk/
blanco220

Bericht door blanco220 »

Even een vraagje moet je de spoelpoorten haaks uitfrezen?
groeten
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

wilco schreef:wij heten wr-tuning omdat wij samen al heel wat gemaakt hebben
kwa montage en weet ik veel wat nog meer alemaal
wij maken de brommer in heel ons dorp dus maar ik weet allez
wel hoe het werkt maar het ging mij er vooral om hoe ik ze in moest zetten
of daar vaste maten voor zijn of dat ik gewoon gelijk moet trekken en
zulk soort dingen ik kan wel fezen en draaien en weet ik veel wat
ik ben aan het leren voor metaal bewerking dus ik kan heus wel wat
alleen wist ik dit ff niet okee
dit is niet gemeen bedoelt maar wel om ff duidelijk te maken dat ik
geen broekie ben die niks kan met brommers
groeten (WR_TUNING)
ok, duidelijk ;) maar heeft die airsal echt zo veel ruimte bij de tapeinde? En hoe kun je dat vijlen met een vijltje? Want mij lijkt dat je dan tegen die onderkant aankomt waar het schuin loopt. Ik zou het graag weten.
Jah zo is het.
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

blanco220 schreef:Even een vraagje moet je de spoelpoorten haaks uitfrezen?
groeten
hoe bedoel je??

de spoelgangen gelijk maken in je carter...kan op freesbank..maar met dremel ofzo is het zeer goed te doen...

spoelpoorten in je cilinder??zelf haaks uitfrezen...hmm....daar gaat nog wel wat aan vooraf qua berekening etc.
maar als je het wilt doen....haakse frees...
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
schillie

Bericht door schillie »

2 extra fluit poorten erbij en gaan :lol:
blanco220

Bericht door blanco220 »

ik bedoel gewoon als je met een dremel te werk gaat moet je dan zo recht mogelijk naar onder frezen of moet je onder een hoek frezen
groeten
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

k heb slechte ervaringen met het opvullen van je tapeinden...
Als je een vastloper heb gehad of iets, en je wil ff snel nog nakijken als je net een race gereden heb voor de volgende race.

Zit die cilinder vast... geen mogenlijkheid om hem d'r af te halen....
omdat je cilinder uitzet.
Om je cilinder te kunnen laten uitzetten zitten die tapeinden zo ruim?


Maar idd, het draaien is ook irri omdat je poorten dan niet recht zitten.
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
derbi master

Bericht door derbi master »

ik heb een keer ergens gelezen dat de cilinder in de tapeind gaten maar een erg kleine hoeveelhijd uit zet (ze hadden een hele berekening der over gemaakt).

dus als je nog 1mm over hou zou genoeg moeten weze.

en anders een borg gat in je cil en carter maken waar je een pin in doe zoat ie geen kant op kan.
Plaats reactie