spoelpoorten frezen
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- wilco
- forum gebruiker
- Berichten: 305
- Lid geworden op: za 06 nov 2004, 08:59
- Locatie: emmen
- Contacteer:
spoelpoorten frezen
ik hoor vaak mensen die zeggen dat ze spoelpoorten frezen
maar hoe doen julie dat en wat voor matriaal en hoe maak je ze
er in en hoe veel hoe ver van elkaar en heeft iemand hier fotos
van groeten (wr-tuning)
maar hoe doen julie dat en wat voor matriaal en hoe maak je ze
er in en hoe veel hoe ver van elkaar en heeft iemand hier fotos
van groeten (wr-tuning)
[img]http://img307.imageshack.us/img307/7457/logo13br.jpg[/img]
ben bezig met nieuwe bike met scooter blok
streven is over de 13pk
http://www.wr-tuning.tk/
ben bezig met nieuwe bike met scooter blok
streven is over de 13pk
http://www.wr-tuning.tk/
- bekfire
- forum gebruiker
- Berichten: 618
- Lid geworden op: za 06 nov 2004, 23:15
- Locatie: hoedekenskerke (zeeland)
als je een 70cc voor puch koopt zijn je poorten in je cilinder groter dan in je carter.
1 haal je blok uit elkaar. 2 doe je cilinder op een half carter en kijk wat er moet gebeuren. let op! de poorten zijn verschilend per cilinder.
3 pak je de andere helft van je carter en doe daar hetzelfde mee. blok weer in elkaar cilinder erop en hij loopt harder

1 haal je blok uit elkaar. 2 doe je cilinder op een half carter en kijk wat er moet gebeuren. let op! de poorten zijn verschilend per cilinder.
3 pak je de andere helft van je carter en doe daar hetzelfde mee. blok weer in elkaar cilinder erop en hij loopt harder


kit replica!
- Carlos Keutel
- forum gebruiker
- Berichten: 1011
- Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
- Locatie: Swolgen
Re: spoelpoorten frezen
Waarom heet je wr-tuning als je niet eens weet hoe je spoelpoorten moet op freesen? (gewoon ff vraagje) Het is verstandig om dit mensen te laten doen die er verstand van hebben, maar als je het echt zelf wil doen, Moet je een dremeltje en een hoekfrees hebben. Dan praten we wel verder.wilco schreef:ik hoor vaak mensen die zeggen dat ze spoelpoorten frezen
maar hoe doen julie dat en wat voor matriaal en hoe maak je ze
er in en hoe veel hoe ver van elkaar en heeft iemand hier fotos
van groeten (wr-tuning)
Jah zo is het.
- Carlos Keutel
- forum gebruiker
- Berichten: 1011
- Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
- Locatie: Swolgen
- antonie
- forum gebruiker
- Berichten: 706
- Lid geworden op: do 01 jan 2004, 22:22
- Minibike:: zelfbouw
- Locatie: haaksbergen
- Contacteer:
precies zo als markie het al verteld heeft,maar dan met wat fotos
cilinder pasmaken op het carter:
pakking precies pasmaken op de cilinder en daarna op het carter overzetten.
aanpassen is het makkelijkste met een dremel,maar met een paar vijlen is het ook goed te doen.
orgineel carter

als je klaar bent ziet er het zo uit

onderstaande foto is van een airsal 70cc waarvan de spoelkanalen zijn vergroot.
als je goed kijkt zie je in de vier gaten busjes zitten,deze zijn gemonteerd om een betere passing te krijgen op de tapeinden van het carter.
als je op je eigen carters de cilinder monteert zul je zien dat je de cilinder nog enigzinds kunt draaien.
een paar busjes in de cilinder heft dit probleem op waardoor er geen rare overgangen onstaat van het carter naar de cilinder

cilinder pasmaken op het carter:
pakking precies pasmaken op de cilinder en daarna op het carter overzetten.
aanpassen is het makkelijkste met een dremel,maar met een paar vijlen is het ook goed te doen.
orgineel carter
als je klaar bent ziet er het zo uit
onderstaande foto is van een airsal 70cc waarvan de spoelkanalen zijn vergroot.
als je goed kijkt zie je in de vier gaten busjes zitten,deze zijn gemonteerd om een betere passing te krijgen op de tapeinden van het carter.
als je op je eigen carters de cilinder monteert zul je zien dat je de cilinder nog enigzinds kunt draaien.
een paar busjes in de cilinder heft dit probleem op waardoor er geen rare overgangen onstaat van het carter naar de cilinder
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
- wilco
- forum gebruiker
- Berichten: 305
- Lid geworden op: za 06 nov 2004, 08:59
- Locatie: emmen
- Contacteer:
wij heten wr-tuning omdat wij samen al heel wat gemaakt hebben
kwa montage en weet ik veel wat nog meer alemaal
wij maken de brommer in heel ons dorp dus maar ik weet allez
wel hoe het werkt maar het ging mij er vooral om hoe ik ze in moest zetten
of daar vaste maten voor zijn of dat ik gewoon gelijk moet trekken en
zulk soort dingen ik kan wel fezen en draaien en weet ik veel wat
ik ben aan het leren voor metaal bewerking dus ik kan heus wel wat
alleen wist ik dit ff niet okee
dit is niet gemeen bedoelt maar wel om ff duidelijk te maken dat ik
geen broekie ben die niks kan met brommers
groeten (WR_TUNING)
kwa montage en weet ik veel wat nog meer alemaal
wij maken de brommer in heel ons dorp dus maar ik weet allez
wel hoe het werkt maar het ging mij er vooral om hoe ik ze in moest zetten
of daar vaste maten voor zijn of dat ik gewoon gelijk moet trekken en
zulk soort dingen ik kan wel fezen en draaien en weet ik veel wat
ik ben aan het leren voor metaal bewerking dus ik kan heus wel wat
alleen wist ik dit ff niet okee
dit is niet gemeen bedoelt maar wel om ff duidelijk te maken dat ik
geen broekie ben die niks kan met brommers
groeten (WR_TUNING)
[img]http://img307.imageshack.us/img307/7457/logo13br.jpg[/img]
ben bezig met nieuwe bike met scooter blok
streven is over de 13pk
http://www.wr-tuning.tk/
ben bezig met nieuwe bike met scooter blok
streven is over de 13pk
http://www.wr-tuning.tk/
- Carlos Keutel
- forum gebruiker
- Berichten: 1011
- Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
- Locatie: Swolgen
ok, duidelijkwilco schreef:wij heten wr-tuning omdat wij samen al heel wat gemaakt hebben
kwa montage en weet ik veel wat nog meer alemaal
wij maken de brommer in heel ons dorp dus maar ik weet allez
wel hoe het werkt maar het ging mij er vooral om hoe ik ze in moest zetten
of daar vaste maten voor zijn of dat ik gewoon gelijk moet trekken en
zulk soort dingen ik kan wel fezen en draaien en weet ik veel wat
ik ben aan het leren voor metaal bewerking dus ik kan heus wel wat
alleen wist ik dit ff niet okee
dit is niet gemeen bedoelt maar wel om ff duidelijk te maken dat ik
geen broekie ben die niks kan met brommers
groeten (WR_TUNING)

Jah zo is het.
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
hoe bedoel je??blanco220 schreef:Even een vraagje moet je de spoelpoorten haaks uitfrezen?
groeten
de spoelgangen gelijk maken in je carter...kan op freesbank..maar met dremel ofzo is het zeer goed te doen...
spoelpoorten in je cilinder??zelf haaks uitfrezen...hmm....daar gaat nog wel wat aan vooraf qua berekening etc.
maar als je het wilt doen....haakse frees...
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
k heb slechte ervaringen met het opvullen van je tapeinden...
Als je een vastloper heb gehad of iets, en je wil ff snel nog nakijken als je net een race gereden heb voor de volgende race.
Zit die cilinder vast... geen mogenlijkheid om hem d'r af te halen....
omdat je cilinder uitzet.
Om je cilinder te kunnen laten uitzetten zitten die tapeinden zo ruim?
Maar idd, het draaien is ook irri omdat je poorten dan niet recht zitten.
Als je een vastloper heb gehad of iets, en je wil ff snel nog nakijken als je net een race gereden heb voor de volgende race.
Zit die cilinder vast... geen mogenlijkheid om hem d'r af te halen....
omdat je cilinder uitzet.
Om je cilinder te kunnen laten uitzetten zitten die tapeinden zo ruim?
Maar idd, het draaien is ook irri omdat je poorten dan niet recht zitten.
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
ik heb een keer ergens gelezen dat de cilinder in de tapeind gaten maar een erg kleine hoeveelhijd uit zet (ze hadden een hele berekening der over gemaakt).
dus als je nog 1mm over hou zou genoeg moeten weze.
en anders een borg gat in je cil en carter maken waar je een pin in doe zoat ie geen kant op kan.
dus als je nog 1mm over hou zou genoeg moeten weze.
en anders een borg gat in je cil en carter maken waar je een pin in doe zoat ie geen kant op kan.