Sinds vanmorgen heb ik een nieuwe minibike.
Hij wil echter niet starten. Er bleek een fabrieksfout te zijn; er zat geen gat in het tankje waar de bezine doorheen kon naar het slangetje
Nu heb ik er een gaatje ingebrand en loopt er ook bezine door het slangetje en in de carborateur. Ik krijg hem echter met geen mogelijkheid aan de praat, hij geeft geen enkel teken van leven.
Hey, welkom op het forum!
Misschien moet je even je Carburateur + Filter schoon maken. Toen ik mijn minibike kocht startte hij ook niet, en toen nadat ik de filter schoon had gemaakt met benzine wat het drie keer trekken en hij startte.
Suc6 ermee..
je weet zeker dat de benzine nu WEL (goed) in je carb komt ?, zit er geen knik in je benzine slang,ik neem aan dat je je tankje er af hebt gehaalt om dat gat er in te maken, dus mischien dat het slangetje niet helemaal goed zit
Sinds vanmorgen heb ik een nieuwe minibike.
Hij wil echter niet starten. Er bleek een fabrieksfout te zijn; er zat geen gat in het tankje waar de bezine doorheen kon naar het slangetje
Nu heb ik er een gaatje ingebrand en loopt er ook bezine door het slangetje en in de carborateur. Ik krijg hem echter met geen mogelijkheid aan de praat, hij geeft geen enkel teken van leven.
De bougie vonkt goed.
Kan iemand mij aub helpen??
Bij voorbaat dank,
Sander Foek
Mischien zitten er meer fabrieksfoutjes in? Probeer eens de bougie eruit te draaien, een klein beetje wasbenzine in de cilinder te gieten (het liefste met een spuitje en neit te veel) En dan de bougie er weer in draaien, dan proberen te starten. Dat wil nogal eens helpen, Maar ik weet niet tot hoe veel wasbenzine je er in mag doen, iemes hier een antwoord op? (ik doe er altijd ong een theelepeltje in)
Misterminibike schreef:je weet zeker dat de benzine nu WEL (goed) in je carb komt ?, zit er geen knik in je benzine slang,ik neem aan dat je je tankje er af hebt gehaalt om dat gat er in te maken, dus mischien dat het slangetje niet helemaal goed zit
Er komt gewoon benzine in de carb, heb het onderste bakje al een keer eraf gedraaid, die zat vol met benzine, en het slangetje zit goed.
Sander Foek[/quote]Mischien zitten er meer fabrieksfoutjes in? Probeer eens de bougie eruit te draaien, een klein beetje wasbenzine in de cilinder te gieten (het liefste met een spuitje en neit te veel) En dan de bougie er weer in draaien, dan proberen te starten. Dat wil nogal eens helpen, Maar ik weet niet tot hoe veel wasbenzine je er in mag doen, iemes hier een antwoord op? (ik doe er altijd ong een theelepeltje in)[/quote]
Ik heb alleen normale benzine thuis, ik denk dat ik eens ga proberen de carb eraf te schroeven en schoon te maken, wellicht dat dit wil helpen...
Mischien zitten er meer fabrieksfoutjes in? Probeer eens de bougie eruit te draaien, een klein beetje wasbenzine in de cilinder te gieten (het liefste met een spuitje en neit te veel) En dan de bougie er weer in draaien, dan proberen te starten. Dat wil nogal eens helpen, Maar ik weet niet tot hoe veel wasbenzine je er in mag doen, iemes hier een antwoord op? (ik doe er altijd ong een theelepeltje in)[/quote]
Ik heb alleen normale benzine thuis, ik denk dat ik eens ga proberen de carb eraf te schroeven en schoon te maken, wellicht dat dit wil helpen...[/quote]gaat ook met normale benzine
Kameraad van mij heeft hetzelfde probleem.
Heb alles hier thuis al nagekeken: bougie vonkt goed, carburator krijgt benzine, alleen is de bougie niet nat als ik ze er terug uithaal.
iemand anders hier nog een idee?
Garantie is waarschijnlijk nu toch over aangezien alles al eens is losgeweest, dus wil ik het zo proberen oplossen.
Net even wat 2-takt rechtstreeks in de verbrandingskamer gedaan.
Resultaat: hij startte.
Mijn vraag nu is, zou het kunnen dat het membraan niet goed werkt?
want zodra de benzine die ik had ingespoten via het bougiegat verbrand was wilde hij niet meer starten.
alle tips zijn welkom
Het benzinefilter is transparant, kijk eens of je daar de benzine zit, en heb je al eens geprobeert om te starten met de choke half open, dat wil ook nog wel eens helpen...
green thunder schreef:Kameraad van mij heeft hetzelfde probleem.
Heb alles hier thuis al nagekeken: bougie vonkt goed, carburator krijgt benzine, alleen is de bougie niet nat als ik ze er terug uithaal.
iemand anders hier nog een idee?
Garantie is waarschijnlijk nu toch over aangezien alles al eens is losgeweest, dus wil ik het zo proberen oplossen.
Dit is mijn vorig bericht, carburator krijgt benzine, vlotterkamer is gevuld.
Enkel krijgt hij het blijkbaar niet naar de verbrandingskamer doorgestuurd.
Ofwel zijn het de sproeiers of het membraan denk ik.
Zal deze middag eens zien of ik de carb kan reinigen met carbuclean.