Nieuwe setup!! Sendai
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Nieuwe setup!! Sendai
Zo ik heb de knoop door gehakt en heb mijn nieuwe setup besteld bij V-com en nog een andere zaak.
dit word mijn setup:
Bigbore Higpressure kit met booster poort
Digitale toerenteller, Temp meter en Urenteller
Rocket key
ADA Racemembraan
Strakkere koppelingsveren (rij eerst de orginele koppeling op!)
Butterfly carburateur kit
Fuel Line kit
FAT-PIPE
tevens komt er een nieuwe 3 klauw's racekoppeling in en een nieuw koppelings huis met extra lager voor tandwiel.
De planning is nu het blok compleet uit elkaar te gaan halen en naar de staat kijken van de krukas en indien nodig zal deze en de lagers vervangen gaan worden.
Carters worden geflowed,Frame word gestraald en alle lassen worden nagekeken en indien nodig bijgewerkt.Er komen div verstevigings buizen in het frame.
Dan word deze setup getest op een dynobank en dan weer uitelkaar gehaald en waar nodig de vertandings setup veranderd.
dan word hij gespoten (poedercoting)
Ik zal er een log van bij gaan houden met een duidelijk stappeplan incl foto's dus hou dit draadje in de peiling.
Tip's en adviezen zijn welkom.!!
dit word mijn setup:
Bigbore Higpressure kit met booster poort
Digitale toerenteller, Temp meter en Urenteller
Rocket key
ADA Racemembraan
Strakkere koppelingsveren (rij eerst de orginele koppeling op!)
Butterfly carburateur kit
Fuel Line kit
FAT-PIPE
tevens komt er een nieuwe 3 klauw's racekoppeling in en een nieuw koppelings huis met extra lager voor tandwiel.
De planning is nu het blok compleet uit elkaar te gaan halen en naar de staat kijken van de krukas en indien nodig zal deze en de lagers vervangen gaan worden.
Carters worden geflowed,Frame word gestraald en alle lassen worden nagekeken en indien nodig bijgewerkt.Er komen div verstevigings buizen in het frame.
Dan word deze setup getest op een dynobank en dan weer uitelkaar gehaald en waar nodig de vertandings setup veranderd.
dan word hij gespoten (poedercoting)
Ik zal er een log van bij gaan houden met een duidelijk stappeplan incl foto's dus hou dit draadje in de peiling.
Tip's en adviezen zijn welkom.!!
de winter schreef:dit word een leuke mini![]()
THNX ik zal zo snel mogenlijk wat foto's gaan posten zijn er trouwens al meer mensen hier die met een big bore booster kit rijden?AngelEyes schreef:Ben benieuwd naar de voortgang en het eindresultaat, zal ongetwijfeld vet worden. Ik hou de draad zeker in de gaten!
succes
- Carlos Keutel
- forum gebruiker
- Berichten: 1011
- Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
- Locatie: Swolgen
krukas flowen?Markie schreef:laat je krukas eerst flowen...
dat is echt geen porem.
Dat is echt bagger afgewerkt...

Ik was er van plan om er een andere in te zetten maar na contact te hebben gehad met peter van V-racer,heb ik besloten om deze er maar in te houden.
ik zit nog wel met de gedachten of de bobine sterk genoeg is.
- Carlos Keutel
- forum gebruiker
- Berichten: 1011
- Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
- Locatie: Swolgen
Hahaha waarom zou die niet sterk genoeg zijn (het is btw een imboorling versie van de cdischroefje schreef:krukas flowen?Markie schreef:laat je krukas eerst flowen...
dat is echt geen porem.
Dat is echt bagger afgewerkt...![]()
Ik was er van plan om er een andere in te zetten maar na contact te hebben gehad met peter van V-racer,heb ik besloten om deze er maar in te houden.
ik zit nog wel met de gedachten of de bobine sterk genoeg is.

Jah zo is het.
Tja met die bamibike's weet je het maar nooitCarlos Keutel schreef:Hahaha waarom zou die niet sterk genoeg zijn (het is btw een imboorling versie van de cdischroefje schreef:krukas flowen?Markie schreef:laat je krukas eerst flowen...
dat is echt geen porem.
Dat is echt bagger afgewerkt...![]()
Ik was er van plan om er een andere in te zetten maar na contact te hebben gehad met peter van V-racer,heb ik besloten om deze er maar in te houden.
ik zit nog wel met de gedachten of de bobine sterk genoeg is.)

Kan nu niet wachten tot al het spul er is en tot mijn frame klaar is ben ERG benieuwd wat dit gaat doen

Als hij inelkaar staat gaat hij bij dynojet (goes) op de bank en die zullen ook mijn koppeling + fine tuning gaan doen.
bedoel je een sterke vonk?schroefje schreef:krukas flowen?Markie schreef:laat je krukas eerst flowen...
dat is echt geen porem.
Dat is echt bagger afgewerkt...![]()
Ik was er van plan om er een andere in te zetten maar na contact te hebben gehad met peter van V-racer,heb ik besloten om deze er maar in te houden.
ik zit nog wel met de gedachten of de bobine sterk genoeg is.
en krukje flowen lijkt me wel een goed idee..als je een beetje power hebt.
ik denk trouwens niet dat hij echt meesterlijk wordt..kant en klaar tunen is dit.
als je het echt leuk wil doen neem je een Hebo Manston II/Mallossi MHR voor minarelli..en tune je die verder.
opmaat pijp en selletra/mallossi binnenrotor,
carters tunen, en dan kun je echt leuk op de dyno

edit:
dan lijkt het frame verstevigen een goede optie
