K ga binnenkort voor de eerst keer een minibike bestellen bij minibikebrothers en wil natuurlijk van alles veranderen, maar nauw vroeg k me af wat in godsnaam een membraam is en wat het verschil tussen een gewone en een racemembraam . En moet k daarna nog wat extra afstellen . Laat wat van jullie weten.
sebas321 schreef:Maar nauw weet k nog steeds niej wat het precies inhoud.
Nouw, een zuiger in de cilinder gaat op en neer, laten we dat ff vanzelf laten spreken, als deze op en neer gaat moet deze benzine aanzuigen, onder druk zetten en via de spoelpoorten (naast de zuiger) Boven de kop in persen. Om dit onder druk te brengen word er een inlaat op het carter bevestigt. Het probleem is dat als dit gewoon open gebeurt, de benzine op en neer door de buis gaat. Dit mag niet, hij moet het er door zuigen en daar houden. Dus doen ze er een membraan tussen, dan kan de benzine alleen maar aangezogen worden en niet meer terug geduwd worden. Zonder membraan, looptie niet.
sebas321 schreef:danke , k ben al un stuk wijzer, maar wat is het verscil tussen een gewoon en een racemembraam?
Een race membraam kan sneller open en dicht gaan,En het matriaal is steviger,Wat mij opvalt is dat veel mensen denken dat zo'n membraam veel scheelt maar dat scheelt IMO niets als je de rest van je setup niet aan past!
En is alleen wat betrouwbaarder dan het orginele membraam van een bamibike.
mini-biker15 schreef:ja mar op een puch cilinder zit ook geen membraam(sommige wel mja) en die lopen ok
Daar zit de inlaat op de cilinder, dit heet een zuigergestuurde inlaat. als de zuiger naar boven gaat gaat de inlaat open (zuiger gaat weg voor de inlaat) gaat de zuiger naar beneden, sluit deze de inlaat af.