
sim sala bim hier iss ie dan:
om te beginne alles wat je in het begin zal zien is eerst als een hulpstuk of soort van proto type gebruikt, op het uiteindelijke resultaat zul je moeten wachten.
ik zal het kort maar krachtig houden, ik had eerst zo'n vaag rc drift autotje.
toen die stuk ging had ik hwm verkocht aan een maat van mijn, en toen een minibike gekocht, dat werd dus een chineesje.
na een tijd ging ie kapot, dus schafte ik er een aan van polini, maar aangezien ik toen toch dacht van als ik met geld ga smijten dat ga ik wel een projectje starten.
dus hierbij mijn zelfbouw "makeover" minibike genaamd xtreem sprint bike. vond ik wel passend.
zo schafte ik hem aan lelijk in de lak:

rijgedeelte:
een chinees minibike frame word nog extra verstevigd.
een piaggio scooterblok.
achter wiel als voorwiel gebruiken met dubbele schijf rem, maar gaat waarschijnlijk toch anders moet maar eerst berekeningen maken.

uiterlijk:
kappen ga ik zelf polyesteren.
komt een stage 6 toerenteller en temp teller op.
remlicht met ledjes gefabriceerd.
ngk silcolene bougiekabel + dop
en dan nu het motorische de echte krachtbron waar ik toch zowiezo 15 pk uit wil persen.
piaggio scooterblok,
malosi mhr 50 cc max getuned,
dopler krukas,
c4 krukas lagers,
malossi vl13 of vl14 membraam,
mhr multivar,
mhr deltacluth,
mhr overanged poulies,
mhr reinforced ( koppelings huis)
21 delorto carb,
yasuni carera 16, mk prorace 1, dpr
hpi 2005
p.s ik doe eerst wel het rijwiel gedeelte want ik vind het toch belangrjiker om te remmen dan om 120 te rijden, en levensmoe ben ik nog lang niet Very Happy
plus dat ik nog niet alles binnen heb.
inmiddels heb ik mijn wielen al gedemonteerd, en mijn achter wiel als voorwiel gebruikt met dubbel schijf, dus als je je afvraagt dat het niet pas in je voorvork. het past ook niet, ik moet mijn voorvoork verbreden dus nieuwe kroonstukken frezen. maar is geen probleem.
ik heb mjin achter remklauw als mijn voor remklauw



maar dan gaan jullie je afvragen hoe wil je dat doen met twee handremmen en dan ook nog een om het achterwiel af te remmen.
nou daar ben ik nog niet helemaal uit.
ik heb wel een idee maar dat moet ik even verder uitwerken, dus daar zo snel mogelijk weer over.
==================
en kijk eens wat ik binnen heb:

de cilinder laat ik later pas zien dus gaan jullie maar voor zolang in spanning afwachten.
nou de 50 cc mhr was niet zo goed meer dus heb ik hem terug gestuurd en maar voor tijdelijk een 70 cc mhr team gehaald.


maar jah ik heb nog wat kleine prut gehaald wat toch belangrijk is,
een paddock stand die verlast gaat worden voor de ophanging van het piaggio blok
helm,
race remklauw van een peugot speedake,



en hier een voorbeeldje hoe de remklauw zou komen te staan.

ik ben bezig geweest met het subframe, voor het piaggio blok die ik by the way morgen krijg.


heb ook een andere remklauw gehaald.
een hydrolische om wel te zijn en een racing van brembo thanx to tristian.
kijk maar hoe het eruit ziet, moet nog wel een veel betere ophangning fixen daarvoor

==============update 1==============
eindelijk ben ik een stap verder heb namelijk mijn blok binnen gekregen.
of beter gezegd opgehaald.

heb na dat ik het blok binnen had ook het subframe moeten aanpassen want het paste voor geen meter, dus daar later in dit verhaal meer over.
hier het blok onder frame, let goed op de banden voor en achter.


hier een foto van de achter kant let niet op hoe scheef die staat is er alleen even opgezet.

en voor ik het vergeet te zeggen, heb ik ook een polini evo vario en evo halfpoulie,
een beetje verroeste rito krukas,
een dr 70 cc cilinder die net licht getuned is door mijn zelf.
een 17,5 mm die je op mijn blok kan zien.
en een gianelli gsp uitlaat.
en dit word mijn tijdelijke setup totdat ik alle snelle spul binnen heb.



tot zover deze update, binnekort meer met subframe en de houders van de voorvork.
er komt ook een niewe voorvork in eentje die 30 cm langer is en minimaal 1 mm dikker
==============update 2==============
heb nu ook eindelijk een zitkap binnen, had ik besteld op minibikebrothers voor 15 euro.
koopje vond ik zelf, maar jah het ziet er nu beter uit.

ben ook verder gegaan met het subframe, het is inmiddels gelukt maar moeten veel dikkere stangen op en gelast worden.
blok zit er nu onder maar nog steeds zonder cilinder.
komt nog wel.

en ik had nog een probleem me mijn tankdop die is kwijt en waar gee nflauw idee.
dus een dop van een jerican gepakt, en er dit van gemaakt.

========update 3========
heb nu even mijn cilinder getuned en opgepoetst ziet er zo goed als nieuw uit.

en ook ben ik ben verder gegaan met het frame om te richten, het staat nu helemaal recht.
en let niet op de manier hoe ik het heb gedaan maar het is kaarsrecht.




en de bobine geplaats moet een betere plek komen maar eerst even afwachten.

en kijk eens wat ik hier op heb gebouwd, is maar voor tijdelijk omdat mijn 17,5 mm carb niet meer zo goed was meot een niewe komen.

En voor de mensen die het zich afvragen, het frame moet nog flink verstevigd worden.
komt nog dikke versteveging op word een 1 mm dik plaatje rondom gelast. en stalen buizen aan de binnenkant gelast.
dus het komt wel goed.
en als er nog iemand ideeën heeft hoor ik het graag...
=========update 4========= (vanwege een eerdere kleine update is dit een 2 in 1 updat

ik heb bericht gekregen van mijn cilinder over die mhr 50.
die is grotendeels hersteld maar nog niet als de beste en heeft een polijst beurt gekregen.
En ook komt er een delorto 21 mm binenn en een polini 2g koppeling en mallossie membraam als het goed is.
+ dat ik waarschijnlijk een zip achterbandje heb geregeld.
Ik hoop dit tegen het einde van de week binen te hebben, en dat betekent dus meer pics.
en ik heb op het minibike forum gelezen van dat je je frame moet verstevigen, maar dat het niet hoeft van wege je vario met poulies.
blabla bla.
dit project is gewoon voor de lol omdat ik niks te doen heb.
als het wat word leuk zoniet dat schaf ik een scooter frame aan.
maar het word alsnog verstevigd omdat ik het niet voor circuit ga gebruiken.
maar over keienwegen moet rijden en dergelijke en aangezien ik niet met een slakken gangetje zal rijden, moet die toch iets verstevigd worden.
binennkort hoop ik meer pics te hebben kunnen julie ook een beetje meegenieten Very Happy
nu staat het project een beetje stil, zonder spullen kom ik namelijk niet verder gaan.
dus wat doe je dan, een nutteloze foto maken.
hier een pic van enkele cilinders en vario.

ik was van plan deze week naar belgie te gaan.
ben gegaan en heb direct twee stangen kunnen vinden in belgie.
zelfde diameter als mijn voorvork en die kon ik niet laten liggen.
maar toen ik eenmaal terug kwam uit belgie, ging ik even mijn onderdelen bewonderen had ze wel gemist namelijk Very Happy .

maar toen ik deze lade opendeed schrok ik mijn rot, kijk maar zelf.

tot mijn verbazing lag er een mhr 50 lc stage 5 getunde cilinder in die ik weer terug heb gekregen, en een polin 2g koppeling in.
hier een pic van de spoelpoorten vande de cilinder

en de koppeling.

en dan nog maar een.

ow en voor ik het nog vergeet hier de stangen voor versteveginge en voor de voorvork.

enkele vorderingen met de voorvork.

en daar komt een voor vork uit.

en hier een foto ter vergeleiking met de orginele voorvork.

ow en wat er uit steekt aan de bovenkant van de voorvork blijft zo, er komt nog een alluminium strip op waar ik een toeren, teller km teller en dergelijke spul op kan zetten.
voor zover dit, binnen kort meer hoop ik als alles goed gaat.
(ook een kin steun?)
========update 18/07
ben aan de slag geweest met mijn cilinder heb het een beetje aan de buitenkant op gepoetst en de zuiger gepolijst.
heir enkele pics.


en hier een paar ander pics van de cilinders, ow jah heb trouwens mijn mhr 70cc team verkocht.




ik had dus niks te doen voor even en veel geld heb ik ook neit meer want moet een k.t bekeuring betalen van €200,00.
maar het probleem, mijn spruitstuk.
het is dus zo, dat mijn spruitstuk schuin naar links staat als je van achter het blok kijkt.
maar als ik mijn frame echt recht wil zetten dat ook de wielen op een lijn staan. Dan moet het spruitstuk meer naar rechts dus in het midden gezet worden.
maar aangezien ik dus niet veel geld meer over heb voor gewoon een recht spruitstuk, en ook niet precies weet met wat voor carb ik zal rijden, moest ik er dus zelf een maken.
dus als volgt ben ik begonnen.
ik pakte een oud standaar pia spruitstuk.
haalde daar al het rubber van af, maakte het vlak zodat er geen lucht uit gezogen zou worden als die rijdt.
maar dat eenmaal gedaan
moest het andere spruitstuk erop, dus even gemeten en pas gemaakt, heb ik het andere spruitstuk onder een bepaalde hoek gezet waardoor je als je van de achterkant van de brommer zou kijken.
dan zou je zo in het spruitstuk kijken.
dus even twee gaten in mijn spruitsuk geboord voor de zittinge van het spruitstuk.
wil ik het erop zetten, past het niet Confused heb ik met mijn domme hoofd de twee hoeken door de war genomen Laughing dus nog maar twee gaten boren.
maar uiteindelijk is het toch gelukt, dus hier het resultaat.
Pica's zijn niet perfect geschoten maar je kan zien wat ik bedoel.
hier een pica met alleen spruitstuk en membraam.

hier dat verloopstukje.

nog maar een.

hier een met spruitstuk verloopstukje en membraam.

nog maar een.

en de laatste.

en let vooral op hoe het membraam ten opzichte van het spruitstuk staat op de foto's.
Binnen kort hoop ik weer wat meer en wat interesanters te kunnen melden.
========update 25-07=========
zo mensen zoals jullie allemaal weten moet dit ding nog gelast worden.
nou even naar wat ik bedoel, ik heb dus een lassapparaat nodig dus wat doe je dan, je gaat even een dagje met je pa werken.
En raad eens wat ik op het end van de dag heb verdiend.
aanschouw in verpakking,

uit de verpakking,

en las staven, een pakket van 3,2 mm 30 stuk en een pakket van 2 mm 50 stuk, daar moet ik het voorlopig mee doen.
de 3,2 mm staven zijn voor de echte stevigheid, en de 2mm staven voor de afwerking.
hier een picca


En hier een mooie pic van mijn niewe zonnebril Laughing , houdt wel veel zon tegen de ideale zonnebril dus Cool Laughing

=======update 31/07=========
deze dag liep ik mijn schuur binenn en wat zag ik opeens achter een stapel gips, aanschouw.

en nog maar een.

en nog maar een.

zo heb het subframe aan mijn frame vast gelast. is nog niet helemaal klaar maar al enkele vorderingen.
de stang van waarorgineel de veer op het blok hoort komt nog een dikkere op.
komt nog andere voorvork op moet ook nog gelast worden voor de remklauw.
heb dus gekozen voor een vastte subframe niet dat een verend subframe zou lukken.
hier enkele pics let niet op de lassen want het is gewoon zo gedaan dat het een goede las is geworden moet nog bewerkt worden.
dus dan hoop ik dat jullie dit begrijpen.
ik heb ook nog mijn onsteking aangepast heb namelijk de lichtspoelen ervan af gesloopt

aanschouw de pics maar.
let niet op hoe het eruit ziet was net geschoten nadat de las er zat.


hier een foto met carbarateur en bobine.

en dan hier de ontsteking.


en hier een foto van het vliegwiel dat nog afgedraaid moet worden.

Hallo mensen ik heb weer wat leuks aangeschaft niet vele boeiends maar wel extreem handig.
namelijk nieuwe krukas lagers c4 van skf wel te verstaan, ik heb andere lagers aangeschaft omdat de andere stuk gelopen zijn.
en vloeibare pakking.
kan ik wel een jaar mee doen

was geen andere pakking dus dan maar deze werkt nog beter en is goedkoper als zo'n tubetje curil die je in de scootwinkel koopt.
hier pics.
hier de c4 lagers.

hier de vloeibare pakking.

en hier een gezamelijk.

en dat was het weer voor nu.
en tips zijn uiteraard zeer welkom (gratis onderdelen uiteraard ook)
