Is er een volgorde voor het tunen ?

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

Is er een volgorde voor het tunen ?

Bericht door Gast »

wat kan je best het eerst tunen ?
ik dacht eerst aan uitlaat dan carburator en dan cilinder of zo?

geef je mening aub

greetzzz
Gast

Bericht door Gast »

ligt er maar net aan wat je onder tunen verstaat :)

je kan er altijd een grotere carb opschroeven ... sportfiltertje ... scooterpijpie ... dat zijn al een paar kleine dingetjes
Gast

Bericht door Gast »

sportluchtfiltertje heb ik al
Gast

Bericht door Gast »

de dingen die ik in men hoofd heb zijn :
ofwel zo'n butterflycarburator kit
ofwel een nieuw uitlaatje (mss zelf maken, weet nog niet)
ofwel die zocchi koppeling
wat geeft het meeste?
mijn originele koppeling is momenteel nog zeer goed, ik heb ook al gedacht aan trekveertjes tot de standaard koppeling versleten is dan die van zocchi misschien?

mening?

greetzzz
Gast

Bericht door Gast »

als je je chinees wil tunen of what ever dan zou ik het gelijk goed doen... en alle mogelijke snel-kapot-gaan-onderdelen vervangen ... dus kortom alles opnieuw opbouwen. Als je basis niet goed is en je er dan betere spullen opgaat schroeven slijt het helemaal hard en loopt het in het ergste geval zo de soep in.
Carlos Keutel
forum gebruiker

Bericht door Carlos Keutel »

jonas_liekens schreef:de dingen die ik in men hoofd heb zijn :
wat geeft het meeste?
mijn originele koppeling is momenteel nog zeer goed, ik heb ook al gedacht aan trekveertjes tot de standaard koppeling versleten is dan die van zocchi misschien?

mening?

greetzzz
dat heet geen opvoeren, dat heet snel spul erop gooien, en nee, er is geen volgorde voor.
Jah zo is het.
Gast

Bericht door Gast »

hoe kan je dan een standaard chinees 'opvoeren?'
de winter
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door de winter »

Carlos Keutel schreef:
jonas_liekens schreef:de dingen die ik in men hoofd heb zijn :
wat geeft het meeste?

mening?

greetzzz
dat heet geen opvoeren, dat heet snel spul erop gooien, en nee, er is geen volgorde voor.
wat betekend dan opvoeren?
Gast

Bericht door Gast »

awel ja, kwist ook nie dat er een verschil was

iemand ?

thanks
Raytje192
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Raytje192 »

Opvoeren is toch het snellere spul aan passen om nog sneller te gaan? :roll:
R² Tuning
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
Carlos Keutel
forum gebruiker

Raytje192 schreef:Opvoeren is toch het snellere spul aan passen om nog sneller te gaan? :roll:
Kijk :D iemes die me snapt :D
Jah zo is het.
Gast

Bericht door Gast »

maar ge moet dan wel eerst snel spul hebben om hem op te voeren he

en met welk snel spul ben ik dan het beste om te beginnen?
Gast

Bericht door Gast »

wat raden jullie aan?

race uitlaat
VRT10 FAT-PIPE (voor alle 47cc en 49cc minibikes) Klik hier Euro 159.00

NIEUW!! Echt een hele vette dikke snelle pijp met stinger demper voor je bike, echt met een heel vet geluid en voegt serieuze trekkracht en topsnelheid toe! Met veersysteem wat ook bij de echte racemotors gebruikt wordt. Echt een must voor de serieuzere tuner..

--------------------------------------------------------------------------------
VRT04 'Sick Tuned Pipe' (voor alle 47cc en 49cc minibikes) Klik hier Euro 99.00

Snelle verchroomde uitlaat voor 47cc pocketbikes, wordt geleverd met uitlaatspruitstuk en veer zodat je de pijp snel kunt monteren/demonteren net als een crossmotor. Voegt tussen de 5 en 6Km/uur toe aan je top en serieuze verbetering aan je acceleratie.

--------------------------------------------------------------------------------
VRT28 Chrome snelle pijp met Carbon achterdemper (voor alle 47cc en 49cc minibikes) Klik hier Euro 119.00

Hele vette coole nieuwe chrome snelle pijp met Carbon achterdemper. Universele ophangbeugel voor simpele montage!

Echt een goede demper met een mooi geluid, behoorlijk dik staal dus geen rommel.. Voegt serieuze trekkracht en topsnelheid toe.

zie www.v-racer.nl
daar de shop

ofwel

VRT01 Butterfly carburateur kit (voor alle 47cc en 49cc bikes) Klik hier Euro 99.00

Walbro WT-603 ‘butterfly’ carburateur (15.88mm boring, 12.7mm venturi, kompleet instelbare aparte sproeiers voor ‘onderin’ en ‘bovinin’) met stevige gaskabelmotage. Inclusief CNC gefreesd inlaatspruitstuk, pakkingen, boutjes en gefreesd en gepolijst luchtinlaatspruitstuk voor V-Racer Snel luchtfilter, deze uit de kartingwereld afkomstige carbuteur is echt onmisbaar voor de serieuze tuner. Voegt tussen de 5 en 6Km/uur toe aan je top en serieuze verbetering aan je acceleratie
Note: deze kit heeft een retourleiding naar je tank nodig, kan je hier los bestellen

ofwel

47cc en 49cc Zocchi Race koppeling Euro 99.00

NIEUW!! Koop de koppeling van kampioenen, eindelijk heeft Zocchi een koppeling gemaakt voor de chinese minibikes .Een echte 2 schoens race koppeling voor de 47cc en 49cc minibikes. Volledig instelbaar naar je vermogen en gewicht!

iemand zijn opinie?

thanks
Carlos Keutel
forum gebruiker

jonas_liekens schreef:maar ge moet dan wel eerst snel spul hebben om hem op te voeren he

en met welk snel spul ben ik dan het beste om te beginnen?
Nee hoor, origineel spul kun je ook al veel aan freesen, ik herinner me laatst iemand die z'n kop eraf had gezaagd en er een hogedruk kop voor gemaakt had, ik weet niet wat hij er wel niet allemaal me had gedaan.
Jah zo is het.
Gast

Bericht door Gast »

zat te denken aan kop afzagen, en dan met boutjes weer monteren op de cilinder.
die kop als je low budget wil doen, dicht lassen (alu) en dan opnieuw vorm in draaien vrezen wat je ookwil doen. en de bougie in het midden.
kan je ook je eigen compressie verhouding maken,
bv 1:16:D
Gesloten