starttouw zit vast

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: minipower, Patrick, Lg tweewielers, DMZohrab

Gesloten
Gast

starttouw zit vast

Bericht door Gast »

Ik had hem bij de eerste start wat op stationair laten draaien hem terug afgelegd en toen ik hem weer wou starten kwam het touw na een paar keer trekken vast te zitten :?
Misschien wat te ver getrokken ofzo?
Iemand raad of ook meegemaakt?

bedankt
Gast

Bericht door Gast »

haal je trekstarter los,, kan je zien wat er aan de hand is :)
Gast

Bericht door Gast »

Gewoon even met een lange schroevendraaier het schoepenwiel in de andere richting verdraaien.
Dan springen de tanden van de trekstarter terug op de goede plaats.
Gast

Bericht door Gast »

Heb ik net deze avond voor de eerste keer ook gehad ...

Ik heb de 2 hoofdvijzen van de carenage aan de kant van de starter uitgedraaid zo dat ik wat speling had en beter aan de 3 inbussen van de starter zelf kon ... dan voorzichtig die inbussen gelost en dra schoot de trekkabel automatisch weer op zijn plaats ...

Maarreehhh : weet iemand of dit het begin van het einde is ? Ik bedoel, kan het zijn dat dat nu meer en meer gaat voorvallen of is dat niet automatisch zo ?
daans
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door daans »

Dat je touw blijft vast zitten komt doordat de veer te veel speling heeft in de terkstarter kap. Bij het aantrekken van het touw rolt de veer strak op, als je dan los laat kan het zijn dat je veer klem gaat zitten tussen de trekstarter kap en de schijf waar deze op zit. Daarom schiet die vaak goed terug als je de inbus wat los draait.

Begin van het einde?? Dat denk ik niet, als je zo'n ding koopt zit ie al vaak op het einde :P .. Nee maar het probleem zit ehm in de slappe constuctie...

Je kunt de starter eenvoudig weer maken als het touw weer 'vast zit', dat is een voordeel.

Groeten,

Daniel
Gast

Bericht door Gast »

Bedankt zal het morgen eens checken.
Ik was nu ne hele avond pissed tegen mijn vriendin omdat ie niet meer startbaar is.

ps zijn er mensen die nog wat goeie tips hebben om te starten
In het begin van dit filmpje (1,8mb) zie je goed hoe ie de bike start, is dit een ideale manier of is er een betere manier.
Gast

Bericht door Gast »

Methode van green thunder werkt perfect ....zonder iets te moeten lossen ! thnks !

Mijn westje loopt als een zonnetje een maal gestart , maar wil helaas meestal niet starten ( hence de extra slijtage aan trekstarter )

Heb heel beperkte kennis van techniek, maar vermoed dat, aangezien hij perfect rijdt eens gestart, het de bougie of de luchfilter is ... halen jullie de bougie eraf met een standaard bougiesleutel ? Ik zit steeds tegen de onderkant van de tank aan ....

En die luchtfilter is afnemen en best reinigen met wat exactly ?

dankje !

Guy

Ps: goe filmpje !
Gast

Bericht door Gast »

ik haal de bougie er met een gewone sleutel af, dus zo'n steeksleutel, en die filter schoonmaken, ik doe dat sponsje gewoon in een beetje
(was)beninze

en @ robby,
volgens mij is dat wel zo ongeveer de ideale manier, eerst 2 keer rustig, gaat de compressie ook een beetje weg, en dan een keer hard trekken. Zolang je het touwtje eerst maar een klein stukje aantrekt zodat dat plastic blokje neit zo hard tegen het vliegwiel aanslaat
ruud
forum gebruiker

Bericht door ruud »

Ik vindt het niet slim hoe jullie rijden.
Een kind erop met een korte broek aan :?
Ja dit is gewoon echt zeer dom laat hem minimaal een lange broek aan doen wat als hij onder uit gaat wat vaak is bij beginners is de schade aan het kind niet te overzien denk ik.
[color=#0000FF]Grc RR minimoto racing[/color]
Gast

Bericht door Gast »

ruud schreef:Ik vindt het niet slim hoe jullie rijden.
Een kind erop met een korte broek aan :?
Ja dit is gewoon echt zeer dom laat hem minimaal een lange broek aan doen wat als hij onder uit gaat wat vaak is bij beginners is de schade aan het kind niet te overzien denk ik.
Dat filmpje komt van een verkoper.
http://www.abbconsultancy.be/
Gast

Bericht door Gast »

guy5927 schreef:Methode van green thunder werkt perfect ....zonder iets te moeten lossen ! thnks !
Werkte ook goed bij mij. thanks
Gesloten