hij loopt max toeren (denk k) kan hij nog sneller

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gast

hij loopt max toeren (denk k) kan hij nog sneller

Bericht door Gast »

hoi,

ik denk dat me blokje 70cc puch tegen het max toeren aan zit
heeft een tand verhouding van 17\22 maar trekt niet echt heel hard dus kan hij nog sneller ? zit gewoon 12bing op powerfiltertje en 62 sproeier
wel aangepaste koppeling (blouwe veertjes) op max ingedraait

imand enig idee

wou 15bing kope maar hij had hem al niet meer :S

kan nu een dellorto 16mm kopen voor 36ofzo is dit de moeite waard, want hij kan denk ik toch niet zo veel toeren meer extra draaien ?
red devil

Bericht door red devil »

als jij er een andere carb op doet die 16 mm dell'ortho kan hij wel degelijk meer toeren draaie ! je cilinder vraagt benzine .. door jou kleine carb geef jij hem weinig omdat het gat erg klein is en er weinig mee kan doen ! door middel van een grotere carb krijgt de cilinder meer benzine en kan hij er meer mee doen .. zoals meer toeren draaie + je trek kracht zal erg vooruit gaan !
stefano

Bericht door stefano »

En je tandwiel verhouding kan ook wel wat lichter.

Probeer eens 14/22 of lichter.

Het zal dan wat minder hard lopen als hij eerder deed,maar een hoge top ben je meestal niet nodig.

Stefan
Gast

Bericht door Gast »

red devil schreef:als jij er een andere carb op doet die 16 mm dell'ortho kan hij wel degelijk meer toeren draaie ! je cilinder vraagt benzine .. door jou kleine carb geef jij hem weinig omdat het gat erg klein is en er weinig mee kan doen ! door middel van een grotere carb krijgt de cilinder meer benzine en kan hij er meer mee doen .. zoals meer toeren draaie + je trek kracht zal erg vooruit gaan !
maar als je naar het geluid luisterd is het al niet gezond (vind ik) dus als hij dan nog meet toeren moet gaan draaien weet ik niet hoelang hij dat vol houd of is dat geen probleem ?

maar die trek kracht is wel aantrekkelijk ja
Gast

Bericht door Gast »

stefano schreef:En je tandwiel verhouding kan ook wel wat lichter.

Probeer eens 14/22 of lichter.

Het zal dan wat minder hard lopen als hij eerder deed,maar een hoge top ben je meestal niet nodig.

Stefan
ik rij alleen een beetje over de dijk bij ons ( dus geen races ) dus dan is de top alleen maar mooi :D maar ik haal er wel effe een is denk ik gewoon bij een brommer handel te krijgen toch ?
red devil

Bericht door red devil »

het BESTE als je het goed gedaan hebt is nieuwe krukas er in en indien nodig ook nieuwe lagers !
maar 70 cc met een 16 mm moet ZAT kunne en tja wat vindt je niet gezond de aantal toeren die je blok maakt of het geluid wat er van afkomt ?

maar je kan gewoon een andere tandwiel halen bij een brommerboer lijkt me wel ( ik zelf moet er zelfs een 10 tand op doen meschien want ik het 10/16 mijn tandwiel verhouding is erg zwaar ) maar dit probeer ik weer te kompeseren met een 70 cc met 15 mm bing

:wink: en iets anders me derbi sm drd draait met alleen andere uitlaat al 12,5 duizend toeren eind van me power en dan moet ik weer een versnelling om hoog om je een idee te geven wat veel toeren zijn
Plaats reactie