Krijg tandwiel as niet los

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

Krijg tandwiel as niet los

Bericht door Gast »

ej
ik heb nu al paar weken mijn minibike ik zal der later nog wel een foto van posten maar na een paar keer gerede te hebbe brak mijn tandwiel af.
het probleem is dat ik de as niet meer uit het vliegwiel kan halen dus ook geen nieuwe tandwiel ik kan plaatsen
hier zijn paar foto's:
Afbeelding

Afbeelding

ik hoop dat iemand me kan helpe

gr JuLian
Gast

Re: Krijg tandwiel as niet los

Bericht door Gast »

als je goed kijkt zit er aan de kant van het tandwiel een ringetje met 2 gaatjes in! Als je dat losmaaakt komt het los !
Gast

Bericht door Gast »

ja dat heb ik al los gemaakt maar hij komt nog steeds niet los :cry:
hij zit egt muurvast maar het lijkt alsof je em eruit kan draaien maar daar krijg je egt geen beweging in
alsof t gelast is ofzo:s
Gast

Bericht door Gast »

ja als je alleen het tandwiel eruit wil hebben moet je hem eruit draaien,kan je er niet bij zoals op de foto lijkt dan moet je er iets aanlassen,een boutje ofzo zodat je hem eruit kandraaien.
of je hebt gereedschap (weet nie hoe het heet) maar dan boor je een gaatje en doe je er een 6 hoekig ding erin slaan en die draai je dan (met je tandwiel als het goed is) eruit
denk alleen dat lassen beter gaat
Gast

Bericht door Gast »

oke bedankt
ik zal het vragen aan een lasser of die dat eve kan maken voor mij :)
Gast

Bericht door Gast »

heeft messchien iemand anders nog ideetjes want die lasser is nu nog 2 weken op vakantie:(
Gast

Bericht door Gast »

ja kan wel meerdere ideen, die andere wat ik zei.
en misschien iets van draad in tappen en dan daarin een boutje draaien en een moertje ertussen,
kijk eerst draai je dat moertje op de bout,dat boutje draai je weer in het afgebroken stuk en dan de moer ertegen aandraaien (als borg moer) goed strak draaien en dan alles in zn geheel eruit draaien, dus door middel van de bout eruit te draaien....als het goed is gaat de bout NIET uit het afgebroken stuk vant die zit er zo vat aan gebrogt dat hij niet los wilt.
en doe er locktite tussen
Gesloten