Bougiekleur
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Bougiekleur
Okay, je hebt diegenen die zeggen dat je aan de bougiekleur ( die normaal mooi koffiebruin moet zijn, dat had ik al begrepen ) je lucht/benzine verhouding kan aflezen , en dan heb je de anderen die beweren daaraan te kunnen zien of je smeringpercentage goed of niet goed is .... wie o wie heeft gelijk ?
thnks
Guy
thnks
Guy
beiden ! als jij te veel olie er in doet verbrandt je brommer weinig olie wat ook resulteerd op veel rotzooi zwarte drek uit de demper !
heb jij de meng verhouding goed en de juiste sproeier zal je een schonere bougie hebben en ook een goeie verbranding
en alles gaat het langste mee zoals je zuigerveren enz
heb jij de meng verhouding goed en de juiste sproeier zal je een schonere bougie hebben en ook een goeie verbranding
-
- forum gebruiker
- Contacteer:
dus koffie bruin bruin en geen rotzooi op je bougie!!red devil schreef:beiden ! als jij te veel olie er in doet verbrandt je brommer weinig olie wat ook resulteerd op veel rotzooi zwarte drek uit de demper !
is dat trouwens met of zonder melk en suiker (sorry ff in een drooge bui )
Toen ik op me bike een paar nieuwe onderdelen heb gezet had ik de kuip eraf gehaald en het blok er onder vandaan gehaald om overal goed bij te kunnen. De bougie haalde ik eruit met een bougiesleutel. Je hoeft voor de bougie niet je hele blok eraf te halen alleen de kuip is genoeg om er goed bij te kunnen.
oké ... eindelijk dat onding eruit gekregen ...
maareeeuuh ... hmmmm ...
men houwe de bougie tegen het blokje en men trekke aan het koorkede ... en er gebeurt niks nada niënte nougaballen ....no wonder dattie niet start ....geen ENKEL vonkje ...
het is IMHO dus OF de bougie , OF de bobine ( en dan gaan we lachen...)
eerst maar ns een nieuwe kaars gaan halen ...
maareeeuuh ... hmmmm ...
men houwe de bougie tegen het blokje en men trekke aan het koorkede ... en er gebeurt niks nada niënte nougaballen ....no wonder dattie niet start ....geen ENKEL vonkje ...
het is IMHO dus OF de bougie , OF de bobine ( en dan gaan we lachen...)
eerst maar ns een nieuwe kaars gaan halen ...