b1 imitatie loopt slecht als warm wordt.
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
b1 imitatie loopt slecht als warm wordt.
Mijn nieuwe B1 imitatie start goed en loopt goed, totdat de motor langzaam warm wordt( 3 minuten).Vanaf dat moment draait de motor halftoeren.Waarschijnlijk een probleem met de carburateur. Ik las iets over de choke klep iets dicht draaien? Deze kan eigenlijk alleen maar open of dicht. Heeft iemand advies?
Nou....mijn aikido wort dus niet snel heet
Vooral als hij stationair loopt blijf hij gewoon koel en na een eindje rijden begint hij pas echt heet te worden, vooral de uitlaat. Maar als hij op halve toeren gaat lopen kan het wel aan de hitte liggen maargoed dat moet hij dus zelf naar kijken, dat kunnen wij niet voor hem voelen.......

Dat probleem heb ik dus ook maik.
Als het blok koud is loopt het perfect, maar naar een paar keer optrekken heeft het blok geen fut meer en komt dan heel moeizaam op toeren. Heb al een nieuwe cilinder met zuiger geprobeerd maar dat hielp ook niets(dacht aan compressie verlies). Aan de carburateur kan het ook niet liggen die heb ik ook al vervangen door een dellorto 17,5 mm.
Zou het misschien aan de ontekking kunnen liggen?
Als het blok koud is loopt het perfect, maar naar een paar keer optrekken heeft het blok geen fut meer en komt dan heel moeizaam op toeren. Heb al een nieuwe cilinder met zuiger geprobeerd maar dat hielp ook niets(dacht aan compressie verlies). Aan de carburateur kan het ook niet liggen die heb ik ook al vervangen door een dellorto 17,5 mm.
Zou het misschien aan de ontekking kunnen liggen?
- Richard D
- forum gebruiker
- Berichten: 1362
- Lid geworden op: do 17 mar 2005, 17:59
- Locatie: Ens
- Contacteer:
misschien een te grote sproeier.
als je bike goed start zonder de choke te hoeven gebruiken is de sproeier te groot.
bougiekleur zegt genoeg..... ff checken dus
suc6
als je bike goed start zonder de choke te hoeven gebruiken is de sproeier te groot.
bougiekleur zegt genoeg..... ff checken dus
suc6
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
ik heb er ook last van, nog niet egt achter gekomen waardoor, licht denk ik wel aan koeling. gistre middag reed hij heel snel klote en gister avond(dus is het wat kouder) reed hij stuk langer goed.
ik heb een zuigerveer minder was gebroken dus rij nu tijdelijk op 1 zuigerveer.
sins toen deed hij het dus denk bij mij redelijk logisch. en ander kijk ik er verder nog wel na.
kevin anders leg je gwn de hand van je achterburen erop
ik heb een zuigerveer minder was gebroken dus rij nu tijdelijk op 1 zuigerveer.
sins toen deed hij het dus denk bij mij redelijk logisch. en ander kijk ik er verder nog wel na.
kevin anders leg je gwn de hand van je achterburen erop

Hallo mensen. Ik heb een kleinere maat sproeier geprobeerd, maar loopt daardoor alleen maar slechter. Ook heb ik een ander type bougie geprobeerd, wat het probleem ook niet oplost.Ik begin nu sterk te geloven dat het koelsysteem niet voldoet.De cilinder word naar een paar minuten loei heet,lijkt me ook logisch als je stilstaat en geen rijwind hebt,ook bij een goed werkend koelsysteem... maar toch.... Trouwens in het vulvaatje wordt de koelvloeistof hoogstens lauw.Is dit normaal?