Ik heb hier een 70 cc cilinder ik geloof een airsal met een tccd zuiger erin. Het probleem is dat hij met volgas altijd prima loopt. Maar stationair loopt het voor geen meter. Ik heb zowel een 12 mm als 15 mm bing geprobeerd. Ook alle gasnaald standen.
tevens de volgende sproeiers bij beide carbarateurs:
64 / 66 / 72/ 74/ 78 / 82 / 84
Ook geprobeerd met standaard filter en powerfilter
Is die cilinder gewoon klote ?
de bougie is koffiebruin. Heb de volgende geprobeerd: 6 / 7 / 8 en een splitfire bougie.
Wat zou de goede sproeier moeten zijn voor 12 mm bing dan?
Klinkt een beetje als een vacuumlek. Geen keerring kapot, lekker voetpakking, deelnaad carter beschadigd of een lek spruitstuk.
Kan niet echt oorzaak van de cylinder zijn. Heb je trouwens wel de bijpassende zuiger die bij de Airsal hoort (vensters in de zuiger tbv de boosterpoorten) ???
Wij rijden met twee bikes met een airsal cylinders en zijn uitermate tevreden over de prijs/prestatie verhouding. Op twee bikes lopen die cylinders supergoed stationair over het topvermogen valt ook niet veel te klagen (kan natuurlijk altijd beter )
Minibike in aanbouw, meer info op:
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
Hallo bedankt voor jullie antwoorden, ik heb er inderdaad gewoon een gasnaald van een 12 mm bing in gedaan. Zijn er andere gasnaalden te bestellen? Want ik heb het idee dat die gasnaald de oorzaak is..
Mijn Airsal loopt ook niet echt lekker stationair met mijn 15mm bing.
dus dan maar een beetje op gang houden, ding is toch gemaakt om mee te gassen !!!
Hey, ik heb een soortgelijk probleem :70cc euro cilinder 19mm spruitstuk 16mm mikuni met 100sproeier.... en nog inhouden op top.. als ik op top ben moet ik iet's spelen met het gas voordat ie goed doorloopt, ik heb van 68 tot 100 sproeiers liggen, kleiner heb ik al geprobeert maar hoe kleiner hoe meer dat ie inhoudt...moet er nou echt nog een grotere in als 100?...kan het haast niet geloven
A.R.T. Arnhem Racing Team schreef:Hey, ik heb een soortgelijk probleem :70cc euro cilinder 19mm spruitstuk 16mm mikuni met 100sproeier.... en nog inhouden op top.. als ik op top ben moet ik iet's spelen met het gas voordat ie goed doorloopt, ik heb van 68 tot 100 sproeiers liggen, kleiner heb ik al geprobeert maar hoe kleiner hoe meer dat ie inhoudt...moet er nou echt nog een grotere in als 100?...kan het haast niet geloven
Mikuni is mijn merk, wat betreft carburateurs, en de sproeier maten lijken heel groot, maar je zit al snel aan een sproeier 100, ik rij op mijn DT 50cc 12mm mikuni met een sproeier 95, met 16mm had ik sproeier 110, ik heb sproeiers liggen vanaf 90 t/m 180, omdat ik die gebruik en de rest daar onder niet.
Die 16mm mikuni van mij komt van een mb'tje af en is verder perfect, maar ik ging vanmiddag sproeier's halen, die verkoper kijkt me aan ,en zegt ik zal ff het museum bellen of die er nog wat hebben LOL!!, maar hij kon ze nog bestellen en krijg ze morgen binnen...
Wij rijden met twee airsal's 70's en een Proma CC uitlaat. De ene bike heeft een Bing 19 mm carburateur en een sproeier 105. De tweede bike heeft een Mikuni 20 mm met een sproeier 140.
Wees dus niet te benauwd om een grotere sproeier als 100 te monteren. Het inhouden is toch vaak meer een naaldafstelling in combinatie met de vlotterhoogte. Bij onze beide bikes lopen deze in 1 vloeiende beweging van ca 3000 to 11.000 rpm zonder enige vorm van inhouden.
Het afstellen is toch een beetje een vervelend klusje waar je voldoende tijd in moet steken.
Minibike in aanbouw, meer info op:
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]