hey jongens,
een vriend van mij wil mijn uitlaatpoort uitvijlen maar moest nog een paar dingen weten.
ik heb een standaard 49cc chineesje.
ik moest vragen of hij naar onder moest vijlen of naar boven? en hoeveel halen jullie weg bij het vijlen of freesen?
alvast bedankt voor jullie tijd,
Stef
PS: ik heb hier op het forum gelezen dat je naar boven moet freesen met maximum 2 mm. is dit goed?
uitlaatpoort uit vijlen
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
als je niet eens weet of je naar boven of naar onder moet vijlen...kan je er beter niet aan beginnen is mijn mening...
strax verpest je de cilinder....
en hoeveel en waar je materiaal weghaalt...is allemaal te berekenen etc...en ligt er natuurlijk aan wat je wilt...
gr.
strax verpest je de cilinder....
en hoeveel en waar je materiaal weghaalt...is allemaal te berekenen etc...en ligt er natuurlijk aan wat je wilt...
gr.
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
je moet lezen wat ik schrijf
Het ging over de blinde poort (boosterpoort). Je hebt verschillende mogelijkheden. Je kunt hem maken in de vorm van je spoelpoorten. Dus vanaf je cilinderhemd naar boven. Of je maakt een aparte poort in het midden van je cilinder. Met zuigeraanpassing.
Uitlaatpoort 2 mm naar links en 2 mm naar rechts, en 2,5 mm naar boven. Loopt perfect.
Dat was mijn vraag.
groeten
Het ging over de blinde poort (boosterpoort). Je hebt verschillende mogelijkheden. Je kunt hem maken in de vorm van je spoelpoorten. Dus vanaf je cilinderhemd naar boven. Of je maakt een aparte poort in het midden van je cilinder. Met zuigeraanpassing.
Uitlaatpoort 2 mm naar links en 2 mm naar rechts, en 2,5 mm naar boven. Loopt perfect.
Dat was mijn vraag.
groeten
je moet wel opletten dat als je aan de zijkant wil af vijlen, dat je uitlaatpoort niet breder als 70 % mag worden als je cilinder boring.
Je hebt dan namelijk kans dat je zuigerveren dan blijven haken, wat een vastloper kan veroorzaken.
en voor je je cilinder begint te bewerken zou ik eerst voor alle zekerheid allles nog even nameten.
veel succes.
Je hebt dan namelijk kans dat je zuigerveren dan blijven haken, wat een vastloper kan veroorzaken.
en voor je je cilinder begint te bewerken zou ik eerst voor alle zekerheid allles nog even nameten.
veel succes.