minibike in het nieuws

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

minibike in het nieuws

Bericht door Gast »

Dit stond in het NHD van gisteren

Afbeelding

Ik vind dat ze het zwaar overdrijven met honder kilometer per uur. Maar vind dat ze wel gelijk hebben met het niet op de weg mogen, als je een ongeluk veroorzaakt, of bij betrokken raakt zijn de gevolgen vaak niet te overzien.

Tom
Gast

Re: minibike in het nieuws

Bericht door Gast »

ze hebben hier wel gelijk alleen er wordt hier wel een tikkeltje overdreven met 100 km ^^
Gast

Bericht door Gast »

Bedankt voor het posten van het verhaal.

Maar als ik wil rijden op een kartbaan, dan heb ik toch geen licentie nodig.
Voor het racen begrijp ik dat je een licentie moet hebben, maar rijden voor de fun op een kartbaan? neetoch?
TnTnelis
forum gebruiker

Bericht door TnTnelis »

Voor de fun op een kartbaan heb je geen licentie nodig. Wel de noodzakelijke bescherming, dus een helm, handschoenen en kneesliders.

Niels
Gast

Bericht door Gast »

ik vind het er trouwens wel tof uitzien die motoragent op die minibike :D . Wel jammer dat er al 48 in beslag zijn genomen, zal natuurlijk wel een reden hebben want sommige gasten kunnen er gewoon niet verantwoord op rijden.
ganta

Bericht door ganta »

ik zag gister toen ik naar fitness ging ook nog een jongen op zijn minibike rijden, komt er opeens politie aan.. bijde agenten keken hem zo aan rijden ze gewoon door :P ik ff met hem praaten zij hij dat ze niet zo moeilijk doen als je ff iets aan het testen bent ( had net zijn ketting gespannen )

maarja k vind et wel jammer nu al 48 in beslag..
steef1
forum gebruiker

Bericht door steef1 »

wat en sukkels pakken ze ze af en gaan ze er zelf op rijden kijk maar op de foto.....nee maar hebben ze nix anders te doen als mensen op een minibike hun motortje afpakken ....
Wim
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Wim »

steef1 schreef:wat en sukkels pakken ze ze af en gaan ze er zelf op rijden kijk maar op de foto.....nee maar hebben ze nix anders te doen als mensen op een minibike hun motortje afpakken ....

Dit vind ik nou een opmerking..........

48 in beslag genomen........alleen maar van gastjes die zich echt niet kunnen gedragen..

Inderdaad moet je sommigen beschermen tegen hunzelf......daar is de politie ook voor!

De politie gaat serieus op een mini zitten om te kijken of de bestuurbaarheid mee of tegen valt..en daar passen ze hun beleid op aan..

en jij noemt ze sukkels....terwijl veel mensen ook hebben meegemaakt,
dat de politie gewoon een oogje dichtknijpt als je op een industriegebied (ofzo) rijd!

wees blij dat ze nog verkocht mogen worden....als nog meer knuppeltjes
onverantwoord op de weg gaan rijden, word het beleid alleen maar strakker!!

'k zie 't anders....er zijn er nog maar 48 in beslag genomen....

Groetjes

Wim
Gast

Bericht door Gast »

inderdaad wim vind ik ook. als je iets voorhebt moet je alles zelf
betalen...of je ouders.
als je zelf met de auto rijd dan begrijp je dat wel.
die jonges beseffen niet wat er gebeurd als je een ongeluk hebt.

en ze maken het slechter voor ons...uiteindelijk mag je nergens
meer rijden. behalve op een kartbaan.

maar euh...als die getallen kloppen is de minibike verkoop een goudmijn :P
de winter
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door de winter »

Wim schreef:
steef1 schreef:wat en sukkels pakken ze ze af en gaan ze er zelf op rijden kijk maar op de foto.....nee maar hebben ze nix anders te doen als mensen op een minibike hun motortje afpakken ....
en jij noemt ze sukkels....terwijl veel mensen ook hebben meegemaakt,
dat de politie gewoon een oogje dichtknijpt als je op een industriegebied (ofzo) rijd!

Groetjes

Wim
ben het wel met je eens hoor wim maar overdrijven kan ook beetje een boete van €100 geven omdat je je gordel niet omhebt :evil:
stefano

Bericht door stefano »

@De winter.

Die boete moeten ze nog hoger maken.

Het is voor je eigen veiligheid,als je de gevolgen van een ongeluk ziet van mensen die geen gordel dragen.

Het is vaak zo dat mensen eerst iets moet overkomen,voordat ze weten dat zo'n gordel niet alleen maar zo'n lastig ding is wat altijd maar in de weg zit.

Stefan
de winter
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door de winter »

stefano schreef:@De winter.

Het is voor je eigen veiligheid,als je de gevolgen van een ongeluk ziet van mensen die geen gordel dragen.

Het is vaak zo dat mensen eerst iets moet overkomen,voordat ze weten dat zo'n gordel niet alleen maar zo'n lastig ding is wat altijd maar in de weg zit.

Stefan
doe hem ook altijd om hoor daar niet van maar zoals je al zegt het is voor je eigen veiligheid dus wat hebben hun daar nou mee te maken??
TnTnelis
forum gebruiker

Bericht door TnTnelis »

Omdat hun die stukjes hersen, en darm moeten opvegen als jij een ongeluk krijgt :roll: .

Niels
Neluhz

Bericht door Neluhz »

de winter schreef:
stefano schreef:@De winter.

Stefan
doe hem ook altijd om hoor daar niet van maar zoals je al zegt het is voor je eigen veiligheid dus wat hebben hun daar nou mee te maken??
ehh? ze beschermen je niet alleen tegen anderen, maar ook tegen jezelf.
jurre46
forum gebruiker

Re: minibike in het nieuws

Bericht door jurre46 »

Gizmorator schreef:Dit stond in het NHD van gisteren

Afbeelding

Ik vind dat ze het zwaar overdrijven met honder kilometer per uur. Maar vind dat ze wel gelijk hebben met het niet op de weg mogen, als je een ongeluk veroorzaakt, of bij betrokken raakt zijn de gevolgen vaak niet te overzien.

Tom
zo hard dat je nog maar net kan remmen en sturen?????? :? De meeste mensen weten hoe zo'n ding werkt.
En zou die vrouw''woordvoerdster'' zelf al eens op zo'n ding gereden hebben???

ik vind het niet echt terecht maar dat van de openbare wegen wel :wink:

:?

ps: niet op jou bedoelt hoor Gizmorator
:wink:
mvg,
jurre46
----------------------------------------------------
Geen minibike meer..
----------------------------------------------------
Plaats reactie