puchblok watergekoeld maken

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
paul

puchblok watergekoeld maken

Bericht door paul »

hallo ik wil dus een puchblok watergekoeld maken ik weet dat dit een hoob problemen geeft tapeinden,slag etc

nu kom ik zelf nooit op minibikeraces en aangezien mensen van het forum er wel naartoe gaan zou ik wat informatie willen :!: van die mensen omdat juist deze mensen mischien weten welke cilinder[s] hiervoor in aanmerking komen op het puchforum waar ik overigens ook op zit heeft iemand een lc cilinder van een honda nsr erop gemaakt en een plaat tussen carter en cilinder zodat de zuiger precies bovenin komt dit is niet de juiste oplossing had ik al begrepen,vandaag heb ik met iemand gesproken die aan minibike racen doet en hij zegt dat ze een stuk van hun carter afzagen waar de cilinder normaal tegen aan komt en dan een alu plaat erop lassen die uit 2 delen bestaat zodat je het blok nog kan splitsen en dus heb je ruimte voor de spoelpoorten te frezen in het carter en nieuwe tagaten te tappen en voor de rest zij hij ook nog dat dus de krukas word aangepast door 2 delen van 2 aparte krukassen te pakken en die dan in elkaar te persen zodat de slag klop.

graag informatie :idea: dus welke cilinders ervoor worden gebruik en wat voor krukassen
derbi master

Bericht door derbi master »

ik ben daar ook mee bezig geweest, aleen de krukas is het grootste probleem wat der is.

het probleem is dat der geen krukassen in passen van andere brommer/scooters (zo ver ik weet) tenzij je wat van je wangen af laat draaien, maar dan moet je ook de krukas assen aanpassen en die zijn vaak te kort voor een puch blok.

en je kan ze afdraaien eventuweel je wangen maar dat is verdomt hard spul heb ik gemerkt, en als je het warm zou stoken kan je der niks meer mee...

het enige goeie manier (in mijn ogen) is om een puch krukas te nemen en daar de drijfstang as 1.5-2mm om te late zetten, net welke cil je der op monteer.
cittalover

Bericht door cittalover »

overstappen op ander carter is makkelijker toch?
andere carters zijn vaak ook sneller een puch is nooit egt een race monster geweest :lol:
derbi master

Bericht door derbi master »

idd, denk dat je beter af ben met een Pig blok, ook omdat je dan van de puch koppeling af ben...
Plaats reactie