50 cc 6 poorter of 70 cc 6 poorter???

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: minipower, Patrick, Lg tweewielers, DMZohrab

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

50 cc 6 poorter of 70 cc 6 poorter???

Bericht door Carlos Keutel »

Ik heb op 50cc.nl de keuzen gekregen om tussen een 50 cc 6poorter en een 70cc 6poorter te kiezen. Nu denkt iedereen wel, bigger is always better. Maar ik heb gehoord dat een 50 cc beter is als een 70 cc (als deze dezelfde spoelpoort grote heeft), Nouw trek ik dit in twijfel. Maar dacht ik dit toch nog eens na te vragen. De 50 cc is duurder (ik geloof 9 euro of zoiets).
Jah zo is het.
stefano

Bericht door stefano »

Een 70cc heeft wat hoger koppel.

Dus wat meer trekkracht over het heletoeren gebied.

En wil je dan volgens de nmc reglementen je cilinder gebruiken?

Dus een 70cc met 16mm carb,of een 50 cc met een 20mm carb.

Om een hoog vermogen uit een 50cc te krijgen zul je sowizo veel aan je motor moeten doen,wat betrefd poort timingen,uitlaat,flow,etc.

Ik zou voor de 70cc gaan.
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

stefano schreef:Een 70cc heeft wat hoger koppel.

Dus wat meer trekkracht over het heletoeren gebied.

En wil je dan volgens de nmc reglementen je cilinder gebruiken?

Dus een 70cc met 16mm carb,of een 50 cc met een 20mm carb.

Om een hoog vermogen uit een 50cc te krijgen zul je sowizo veel aan je motor moeten doen,wat betrefd poort timingen,uitlaat,flow,etc.

Ik zou voor de 70cc gaan.
ik hoorde van kevin#34 dat de regeld volgend jaar veranderen dat je bij een 70 cc ook een 20 mm mag, als dat niet mag, zou je dan niet veel uit die 50 kunnen krijgen met zo'n carb, het word membraan op het carter dus... (de timing ben ik wel van plan om aan te passen) En ik wil het zeker wel volgens de regels doen.
Jah zo is het.
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Locatie: Beek (Montferland)
Contacteer:

Bericht door Koen »

Ik hoorde van kevin#34 dat de regeld volgend jaar veranderen dat je bij een 70 cc ook een 20 mm mag
Waar wordt dit op gebaseerd ???

Ik ben laatst bij het technisch overleg van RAP geweest, er is geen woord gesproken over deze regel van 20mm en 70cc.

Ik heb mijn twijfels bij de waarheid..
Neluhz

Bericht door Neluhz »

Carlos Keutel schreef:
stefano schreef:Een 70cc heeft wat hoger koppel.

Dus wat meer trekkracht over het heletoeren gebied.

En wil je dan volgens de nmc reglementen je cilinder gebruiken?

Dus een 70cc met 16mm carb,of een 50 cc met een 20mm carb.

Om een hoog vermogen uit een 50cc te krijgen zul je sowizo veel aan je motor moeten doen,wat betrefd poort timingen,uitlaat,flow,etc.

Ik zou voor de 70cc gaan.
ik hoorde van kevin#34 dat de regeld volgend jaar veranderen dat je bij een 70 cc ook een 20 mm mag, als dat niet mag, zou je dan niet veel uit die 50 kunnen krijgen met zo'n carb, het word membraan op het carter dus... (de timing ben ik wel van plan om aan te passen) En ik wil het zeker wel volgens de regels doen.
ik zou 70 nemen, als het dezelfde kwaliteit is.
hoger koppel, en meer vermogen.
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

Koen schreef:
Ik hoorde van kevin#34 dat de regeld volgend jaar veranderen dat je bij een 70 cc ook een 20 mm mag
Waar wordt dit op gebaseerd ???

Ik ben laatst bij het technisch overleg van RAP geweest, er is geen woord gesproken over deze regel van 20mm en 70cc.

Ik heb mijn twijfels bij de waarheid..
Geruchten denk ik, ik zal het nog eens navragen.
Jah zo is het.
Plaats reactie