hoe bewerk ik mijn cilinder
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- wilco
- forum gebruiker
- Berichten: 305
- Lid geworden op: za 06 nov 2004, 08:59
- Locatie: emmen
- Contacteer:
hoe bewerk ik mijn cilinder
extra spoel poorten en grotere in en uitlaat en zo
maar die in en uitlaat weet ik wel maar ik dedoel
van die spoel poorten hoe weet ik hoeveel en hoe groot
en op welke plaats
want ik heb net ff nieuwe dremmel gekocht
groeten (wr-tuning)
maar die in en uitlaat weet ik wel maar ik dedoel
van die spoel poorten hoe weet ik hoeveel en hoe groot
en op welke plaats
want ik heb net ff nieuwe dremmel gekocht
groeten (wr-tuning)
[img]http://img307.imageshack.us/img307/7457/logo13br.jpg[/img]
ben bezig met nieuwe bike met scooter blok
streven is over de 13pk
http://www.wr-tuning.tk/
ben bezig met nieuwe bike met scooter blok
streven is over de 13pk
http://www.wr-tuning.tk/
het gaat om de timing van je zuiger. Je kunt de in/uitlaat poort zo groot maken als je wil, zolang het maar past met je zuiger. zet je zuiger in het onderste diepste punt en kijk hoe veel groter ie nog kan. doe dit hetzelfde alleen dan in het bovenste dieptepunt(gewoon je zuiger helemaal omhoog doen. Als je nog veel ruimte over heb maar je zuiger blokkeerd dat kan je altijd je zuiger nog aanpassen
Re: hoe bewerk ik mijn cilinder
als je een beetje goed engels kunt, zou ik zo snel mogelijk naar de winkel vliegen en Two stroke performance tuning van Graham A bell aanscahffen, is echt een van de beste boeken, en niet vreselijk duur als blair ofzo.wilco schreef:extra spoel poorten en grotere in en uitlaat en zo
maar die in en uitlaat weet ik wel maar ik dedoel
van die spoel poorten hoe weet ik hoeveel en hoe groot
en op welke plaats
want ik heb net ff nieuwe dremmel gekocht
groeten (wr-tuning)
zijn ook wel faq's voor, maar je moet i9ig rekenen.
spoelpoorten kun je flowen, dus alle hoekjes eruit halen, dat je een goede doorstrook krijgt. ook de in en uitlaat poort moeten vaak geflowd worden.
dat hoef je niet te berekenen.
wat voor cilinder heb je btw?
waar heb je dat geleerd?the miniman 3 schreef:het gaat om de timing van je zuiger. Je kunt de in/uitlaat poort zo groot maken als je wil, zolang het maar past met je zuiger. zet je zuiger in het onderste diepste punt en kijk hoe veel groter ie nog kan. doe dit hetzelfde alleen dan in het bovenste dieptepunt(gewoon je zuiger helemaal omhoog doen. Als je nog veel ruimte over heb maar je zuiger blokkeerd dat kan je altijd je zuiger nog aanpassen
niet zomaar gaan vijlen, werkt niet.
- wilco
- forum gebruiker
- Berichten: 305
- Lid geworden op: za 06 nov 2004, 08:59
- Locatie: emmen
- Contacteer:
het is een 50cc snel darom probeer ik het ook met deze uit ik kan wel een 70cc nemen maar als ik die verniel das niet zo cool heb ik liever
een 50cc snel om mee te proberen maar echt even over der spoel poorten
kun je er ook extra spoel poorten in maken of werkt dat niet
want dat heb ik wel is gehoord
groeten wilco
een 50cc snel om mee te proberen maar echt even over der spoel poorten
kun je er ook extra spoel poorten in maken of werkt dat niet
want dat heb ik wel is gehoord
groeten wilco
[img]http://img307.imageshack.us/img307/7457/logo13br.jpg[/img]
ben bezig met nieuwe bike met scooter blok
streven is over de 13pk
http://www.wr-tuning.tk/
ben bezig met nieuwe bike met scooter blok
streven is over de 13pk
http://www.wr-tuning.tk/
- Carlos Keutel
- forum gebruiker
- Berichten: 1011
- Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
- Locatie: Swolgen
laat jij dan ma eens zien hoe jij met een flex as een boester poort der bij fix of je timing van je spoelers verandert lukt je dus niet.Carlos Keutel schreef:ik heb zo'n dremeltje (vmij chinees immitatie ding ) gezien voor 15 euro bij de aldie met een slang waarme je overal bij kunt, echt kei fijn.Markie schreef:je kan d'r 2 boosterpoorten in zetten, maareh heb je een haakse frees?
als je poorten wil bijmaken in je Cil, dan moet je een Haakse kop hebben.
maar ik heb zon iedee dat jij maar eens flink wat boekjes moet gaan lezen over Tuning, en begin bij et begin dus ga niet drekt zitte bladere in "Ervaren"
wat je kan wel bitje gaan hakken en zagen maar dan is de kans 90% dat ie aleen maar minder zal lopen als voorheen, dus een berekening is wel nootzakelijk.
heb je het boek van A. Graham Bell? met Two-Stroke Performance Tuning. zo nee koopt em, zo ja lees em
en moet je eens op het colega forum kijken Puch Forum daar staan verahallen hoe je voor beginners en ook gevordere je Cil kan Tunen, als je dat onder de knie eb ga dan eens naar www.2stroke-tuning.nl
Veel suc6
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
ben ik het totaal mee eens...derbi master schreef:laat jij dan ma eens zien hoe jij met een flex as een boester poort der bij fix of je timing van je spoelers verandert lukt je dus niet.Carlos Keutel schreef:ik heb zo'n dremeltje (vmij chinees immitatie ding ) gezien voor 15 euro bij de aldie met een slang waarme je overal bij kunt, echt kei fijn.Markie schreef:je kan d'r 2 boosterpoorten in zetten, maareh heb je een haakse frees?
als je poorten wil bijmaken in je Cil, dan moet je een Haakse kop hebben.
maar ik heb zon iedee dat jij maar eens flink wat boekjes moet gaan lezen over Tuning, en begin bij et begin dus ga niet drekt zitte bladere in "Ervaren"
wat je kan wel bitje gaan hakken en zagen maar dan is de kans 90% dat ie aleen maar minder zal lopen als voorheen, dus een berekening is wel nootzakelijk.
heb je het boek van A. Graham Bell? met Two-Stroke Performance Tuning. zo nee koopt em, zo ja lees em
en moet je eens op het colega forum kijken Puch Forum daar staan verahallen hoe je voor beginners en ook gevordere je Cil kan Tunen, als je dat onder de knie eb ga dan eens naar www.2stroke-tuning.nl
Veel suc6
gr.
erwin(tevens bezitter van het 2-stroke tuning by graham bell boek:p)
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
- Carlos Keutel
- forum gebruiker
- Berichten: 1011
- Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
- Locatie: Swolgen
... ik heb ervaring zat en daar heb je geen haakse frees voor nodig, ik moet zeggen dat het bij mij tot nu to elke keer goed heeft uitgepakt en ja ik bereken alles... (sommige mensen, ok maar ik niet!)derbi master schreef:laat jij dan ma eens zien hoe jij met een flex as een boester poort der bij fix of je timing van je spoelers verandert lukt je dus niet.Carlos Keutel schreef:ik heb zo'n dremeltje (vmij chinees immitatie ding ) gezien voor 15 euro bij de aldie met een slang waarme je overal bij kunt, echt kei fijn.Markie schreef:je kan d'r 2 boosterpoorten in zetten, maareh heb je een haakse frees?
als je poorten wil bijmaken in je Cil, dan moet je een Haakse kop hebben.
maar ik heb zon iedee dat jij maar eens flink wat boekjes moet gaan lezen over Tuning, en begin bij et begin dus ga niet drekt zitte bladere in "Ervaren"
wat je kan wel bitje gaan hakken en zagen maar dan is de kans 90% dat ie aleen maar minder zal lopen als voorheen, dus een berekening is wel nootzakelijk.
heb je het boek van A. Graham Bell? met Two-Stroke Performance Tuning. zo nee koopt em, zo ja lees em
en moet je eens op het colega forum kijken Puch Forum daar staan verahallen hoe je voor beginners en ook gevordere je Cil kan Tunen, als je dat onder de knie eb ga dan eens naar www.2stroke-tuning.nl
Veel suc6
Jah zo is het.
Ik ebt tegen de Topic starter , en ja je kan vaak je uitlaat poort 1a2mm verbreden, en dan zeggen zo die is flink getunde.... ik weet zeker als je der even voor ga zitten en een rekemachine en een poortmapje pak dat je een stuk meer vermogen uit je cilindertje kan sleuren dan zo maar op de gok wat te gaan frezen en doen....Carlos Keutel schreef:... ik heb ervaring zat en daar heb je geen haakse frees voor nodig, ik moet zeggen dat het bij mij tot nu to elke keer goed heeft uitgepakt en ja ik bereken alles... (sommige mensen, ok maar ik niet!)derbi master schreef:laat jij dan ma eens zien hoe jij met een flex as een boester poort der bij fix of je timing van je spoelers verandert lukt je dus niet.Carlos Keutel schreef:ik heb zo'n dremeltje (vmij chinees immitatie ding ) gezien voor 15 euro bij de aldie met een slang waarme je overal bij kunt, echt kei fijn.
als je poorten wil bijmaken in je Cil, dan moet je een Haakse kop hebben.
maar ik heb zon iedee dat jij maar eens flink wat boekjes moet gaan lezen over Tuning, en begin bij et begin dus ga niet drekt zitte bladere in "Ervaren"
wat je kan wel bitje gaan hakken en zagen maar dan is de kans 90% dat ie aleen maar minder zal lopen als voorheen, dus een berekening is wel nootzakelijk.
heb je het boek van A. Graham Bell? met Two-Stroke Performance Tuning. zo nee koopt em, zo ja lees em
en moet je eens op het colega forum kijken Puch Forum daar staan verahallen hoe je voor beginners en ook gevordere je Cil kan Tunen, als je dat onder de knie eb ga dan eens naar www.2stroke-tuning.nl
Veel suc6