Uitlaatbocht sendai aanpassen

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: minipower, Patrick, Lg tweewielers, DMZohrab

Gesloten
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Uitlaatbocht sendai aanpassen

Bericht door Carlos Keutel »

Ik vroeg me af. Ik heb de cilinder laatst bekeken van mijn sendai. en ik zag dat de uitlaatpoord behoorlijk groot is voor zo'n dingetje. dus toen richte ik mijn blik op de uitlaat. En die bocht... Afschuwelijk! ik krijg mijn pink er nog niet in! Ik heb al het een en ander aan de cilinder gedaan en nu dacht ik. Zou het een groot verschil maken als ik een grotere uitlaatbocht aan deze uitlaat zou lassen (uiteraard de oude eraf halen)?
Jah zo is het.
Neluhz

Bericht door Neluhz »

erwin begint gelijk te krijgen in het topic: hoe bewerk ik mijn cilinder.
jij bent een ervaren tuner en je weet niet eens het nut en de nadelen van een dikke uitlaatbocht?
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

Neluhz schreef:erwin begint gelijk te krijgen in het topic: hoe bewerk ik mijn cilinder.
jij bent een ervaren tuner en je weet niet eens het nut en de nadelen van een dikke uitlaatbocht?
... Ik zeg of het VEEL zin heeft, ik wil geen risico lopen op het beschadigen of verkeerd maken van me uitlaat omdat het nog verkocht moet worden. Ik wil gewoon weten of het de moeite waard is bij zo'n sendai (en wil je me aub niet de hele tijd op me vingers kijken)
Jah zo is het.
Gast

Bericht door Gast »

ik denk dat die uitlaat niet veel slechter kan :lol:
als je hem juist berekend kun je wel verschil maken.
het scheelt allesinds.
maar ik denk dat het pas de moeite is als je het
expansie gedeelte ook vergroot .

mja ik ben geen specialist :roll:
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

Neluhz schreef:erwin begint gelijk te krijgen in het topic: hoe bewerk ik mijn cilinder.
jij bent een ervaren tuner en je weet niet eens het nut en de nadelen van een dikke uitlaatbocht?
:roll:

@ carlos k.

gewoon ff snel tunen...


/serieus mode:

als je ervaren bent...weet je toch wel het voordeel etc van uitlaat bocht en hoe het aansluit??
zoniet....laat het ''ervaren'' maar weg.

/serieus mode
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

rossi-nr.1 schreef:
Neluhz schreef:erwin begint gelijk te krijgen in het topic: hoe bewerk ik mijn cilinder.
jij bent een ervaren tuner en je weet niet eens het nut en de nadelen van een dikke uitlaatbocht?
:roll:

@ carlos k.

gewoon ff snel tunen...


/serieus mode:

als je ervaren bent...weet je toch wel het voordeel etc van uitlaat bocht en hoe het aansluit??
zoniet....laat het ''ervaren'' maar weg.

/serieus mode
als je dit topic wil verzieken, ga dat ergens anders doen... Ik zei is het de moeite en het risico waard, uitlaat/expansie berekenen is iets VEEL anders dan cillinder tuning. Het heeft wel met de maten te maken maar er zit VEEL verschil in. Als jullie het leuk vinden om mensen af te zijken, ga zo door. Maar ik snap niet wat het probleem is. Ik heb het ook al an die neliz uitgelegd en jy leest dat gewoon niet. En ik doe net gewoon ff snel tunen. Normaal gesproken. Maar er zijn zat mensen die zeggen, Tune mijn scooter! En dan vragen ze, hoe duur is het? Dan zeg ik 50 euro, en dan zeggen ze, oh maar dat vind ik te duur. Dan zeg ik, ok dan doe ik er wel wat minder aan voor 10 euro, en dan werk ik gewoon ff alles af, en mischien 1 extra spoelpoortje.
Jah zo is het.
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

ok oke....

even goede vrienden (k)

jah...pas hem maar aan:)..(je pastte je carb etc toch ook aan..dus kleine verschilen etc)

heb vandaag een sendai gezien....+ extra uitlaat pakking en de uitlaat zelf gezien..

daar is zeker wat uit te halen...

maareh..waarom zeg je...hij moet later ook nog te verkopen zijn??
want iemand wilt toch graag een bike met meer power etc...

gr.

(van je hopelijk weer lieve) erwin
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gebruikersavatar
mini-biker15
forum gebruiker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 09:15
Locatie: nieuwendijk

Bericht door mini-biker15 »

volgens mij moet de bocht ook niet te klein zijn want dan word die zeg maar "begrenst" bijv. een snorpuch het ok een heel klein bochtje ...al heb je een dikkere scheelt ook wat mja ik weet nie hoe het zit met zon mini
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

mini-biker15 schreef:volgens mij moet de bocht ook niet te klein zijn want dan word die zeg maar "begrenst" bijv. een snorpuch het ok een heel klein bochtje ...al heb je een dikkere scheelt ook wat mja ik weet nie hoe het zit met zon mini
je moet niet kijken of het een minibike is een of een brommer/scooter..

je moet naar het blok kijken..

snor is 25cc toch?? minibike dus al meer...

en maakt niet uit hoeveel cc...begrenzen is altijd fout:P
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

rossi-nr.1 schreef:ok oke....

even goede vrienden (k)

jah...pas hem maar aan:)..(je pastte je carb etc toch ook aan..dus kleine verschilen etc)

heb vandaag een sendai gezien....+ extra uitlaat pakking en de uitlaat zelf gezien..

daar is zeker wat uit te halen...

maareh..waarom zeg je...hij moet later ook nog te verkopen zijn??
want iemand wilt toch graag een bike met meer power etc...

gr.

(van je hopelijk weer lieve) erwin
ok :roll: maar omdat ik bang ben dat ik de normale uitlaat dadelijk verknal en de nieuwe niet lukt. Dus dan moet ik een nieuwe uitlaat kopen en dat kost ook weer geld. Maar ik zal het eens proberen.
Jah zo is het.
Gesloten