Scooter blok ( vespa boppeling ? )

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: minipower, Patrick, Lg tweewielers, DMZohrab

Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7537
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Scooter blok ( vespa boppeling ? )

Bericht door Lg tweewielers »

Hoi ,

Is het niet mogelijk een vespa citta koppeling aan mijn vario eind te maken en waar normaal de V-snaar loopt , dat gedeelte eraf te halen en een tandwiel op lassen of gaat dit nooit passen ?

Lars

~bXt Tuning~
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

denk niet dat het lukt..

zag op het scooterforum ook iets..dat scooterkoppelingen heel slap zijn..
en zo krom zijn dus...

wil je er meer van weten...zoek ik dat topic wel ff op..
ging ook iets over een puch..die een scooterkoppeling erop wou zetten..
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gast

Bericht door Gast »

God weer zo een :

~bXt Tuning~


:lol:
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Re: Scooter blok ( vespa boppeling ? )

Bericht door Wim »

Lg tweewielers schreef:Hoi ,

Is het niet mogelijk een vespa citta koppeling aan mijn vario eind te maken en waar normaal de V-snaar loopt , dat gedeelte eraf te halen en een tandwiel op lassen of gaat dit nooit passen ?

Lars

~bXt Tuning~

Tuurlijk gaat dit passen.....

alleen kan je tandwiel verhouding nooit kloppen met je toerental...

een normale minibike koppeling heeft een tandwielverhouding van 6-68
(kan wat groter voor of grote/kleiner achter)

dat ga je nooit redden met normale tandwielen........


tip....ga eerst 's goed foto's en topic's bekijken van andere zelfbouwers,
die een scootblok hebben gebruikt......
staat meestal een hoop goeie info bij.


Groet'n

Wim
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7537
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Re: Scooter blok ( vespa boppeling ? )

Bericht door Lg tweewielers »

Wim schreef:
Lg tweewielers schreef:Hoi ,

Is het niet mogelijk een vespa citta koppeling aan mijn vario eind te maken en waar normaal de V-snaar loopt , dat gedeelte eraf te halen en een tandwiel op lassen of gaat dit nooit passen ?

Lars

~bXt Tuning~

Tuurlijk gaat dit passen.....

alleen kan je tandwiel verhouding nooit kloppen met je toerental...

een normale minibike koppeling heeft een tandwielverhouding van 6-68
(kan wat groter voor of grote/kleiner achter)

dat ga je nooit redden met normale tandwielen........


tip....ga eerst 's goed foto's en topic's bekijken van andere zelfbouwers,
die een scootblok hebben gebruikt......
staat meestal een hoop goeie info bij.


Groet'n

Wim
Ja ik ga even een koppeling halen ( bij de sloop :wink: ) en kijken hoe het gaat passen ,

Maaaaaar ik had het idee ook niet om er een minibike tandwiel op te maken maar een puch tandwiel . deze is vele malen sterker :twisted:

Ik heb al een blok met een 74cc gilardoni ( nieuw ) dus ik heb al een basis 8)

Bedankt voor de info
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Re: Scooter blok ( vespa boppeling ? )

Bericht door Wim »

Lg tweewielers schreef:[

Maaaaaar ik had het idee ook niet om er een minibike tandwiel op te maken maar een puch tandwiel . deze is vele malen sterker :twisted:


Bedankt voor de info

Lees jij wel goed??
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Ik geloof dat hij wat scheel leest.

Als een normale minibke 6:68 vertanding heeft.

Dan zou, met de kleinste puch tandwiel voor 10 tanden het achtertandwiel 113 tanden moeten hebben, succes met die te vinden, volgens mij is zo'n tandwiel ook een klein stukje groter als 6,5" wielen.

Niels
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7537
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

TnTnelis schreef:Ik geloof dat hij wat scheel leest.

Als een normale minibke 6:68 vertanding heeft.

Dan zou, met de kleinste puch tandwiel voor 10 tanden het achtertandwiel 113 tanden moeten hebben, succes met die te vinden, volgens mij is zo'n tandwiel ook een klein stukje groter als 6,5" wielen.

Niels
Je kan best een andere verhouding hebben , ik ga toch niet professioneel rijden , alleen op kartbanen en als ik mijn 74cc eronder gooi heb ik zat vermogen e.d. als ik 10 / 22 of 24 vertanding heb .

Lijkt me wel mogelijk .

Lars
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Ga jij nog maar eens goed rekenen.

Niels
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

idd...

je mist een interne vertanding...

en dat is ~bXt Tuning~ ??

mag je wel ''iets'' beter nadenken vind ik:)
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7537
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

rossi-nr.1 schreef:idd...

je mist een interne vertanding...

en dat is ~bXt Tuning~ ??

mag je wel ''iets'' beter nadenken vind ik:)
Ik doe normaal scooters en motor , en als je denkt beter te zijn kom maar met een scooter :twisted:

En over de mini ik heb geen verstand van de minibike en zijn wieltjes en de diameters enz enz , dus die dingen weet ik niet :cry:

Ik heb nu een sendia kopping en die gaat naar een vriend van mij de metaal bewerker is en die gaat kijken hoe hij het kan maken .

Lars

~bXt Tuning~
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

waar heb jij op school gezeten??

ik trek nergens een vergelijking tussen ons...dat ik beter denk te zijn dan jij.

ik zeg alleen dat het nogal logisch is dat je niet rechtstreeks op je krukas een 11/24 verhouding ofzo kan zetten...

stel je rijd 10.000 toeren....10:000 : 24 x 11 = 4583

stel je rijd met normale vertanding

10:000 : 68 x 7 = 1029 omw. 8erband per minuut.

reken maar uit...dan rijd je ipv 80 zo'n 300+!

wel snel...

verders probeerde ik je niet zwart te maken ofzo:)
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7537
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

rossi-nr.1 schreef:waar heb jij op school gezeten??

ik trek nergens een vergelijking tussen ons...dat ik beter denk te zijn dan jij.

ik zeg alleen dat het nogal logisch is dat je niet rechtstreeks op je krukas een 11/24 verhouding ofzo kan zetten...

stel je rijd 10.000 toeren....10:000 : 24 x 11 = 4583

stel je rijd met normale vertanding

10:000 : 68 x 7 = 1029 omw. 8erband per minuut.

reken maar uit...dan rijd je ipv 80 zo'n 300+!

wel snel...

verders probeerde ik je niet zwart te maken ofzo:)
Daarom ik heb op school ook geen diploma gehaald voor minibike's maar voor autotechniek en tweewielertechniek :wink:

Die met eem puch vertanding heb ik overtoeren volgens jouw :?: als ik je goed begrijp :lol:

Lars
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Bericht door Wim »

Lg tweewielers schreef:[

Daarom ik heb op school ook geen diploma gehaald voor minibike's maar voor autotechniek en tweewielertechniek :wink:

Die met eem puch vertanding heb ik overtoeren volgens jouw :?: als ik je goed begrijp :lol:

Lars

Yo

ik heb ook autotechniek en tweewielertechniek......

Ik zie van jou een hoop bla bla van wat je allemaal wel niet kunt en hebt meegemaakt :lol:

maar......

als je denkt dat je nu overtoeren krijgt (met puchvertanding),
weet ik niet precies hoe jij je diploma hebt gehaald! :wink:

met jou idee heb je absoluut geen vermogen!!......da's toch ietske anders als overtoeren!! (je hebt dan geen 74cc nodig maar minimaal 500cc)


'k zal de tip nog 1 keer geven.......ga 's topic's bekijken van anderen
die als bezig zijn geweest met een scootblok......echt een heleboel info uit te halen........



Succes en veel plezier ermee

Wim
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7537
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

ik maakte dat op uit deze zinnen ;

stel je rijd 10.000 toeren....10:000 : 24 x 11 = 4583
stel je rijd met normale vertanding

10:000 : 68 x 7 = 1029 omw. 8erband per minuut.

Ik dacht dat het puch wiel nu meer omwentelingen maakt naar deze uitdpraak :shock: , Ik vroeg het ook omdat ikzelf al dacht dat ik ondertoeren zou hebben :? . ik zal het wel helemaal fout zien maar ik vat hem ff niet helemaal #-o

Maar ik heb nu al minibike koppelingetjes :wink:

Want ik heb er een minibike ingeruild met een kapotte koppeling en dan kan ik mooi kijken hoe het allenmaal zit .

Ik vraag nu wel weer dingen aan scooterblok gebruikers en probeer zo inf te krijgen :P

Lars
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Plaats reactie