een maat van me en ik zijn gisteren gaan rijden met de pockets en tegen het einde van de avond is zen voorste tandwiel afgebroken en nu zijn we aan het denken om zon voorste tandwiel te halen met een derde lager zodat het zeker niet nog eens gebeurd
maar nu is het probleem zen voorste tandwiel lijkt vastgelast te zijn aan het koppelingshuis (het binnenste gedeelte dat mee draait)
ik heb juist al even rondgezocht bij een paar internetschops maar nu kon ik niet direkt iets vinden
ik heb wel bij *geen sponsor*.nl een voorste tandwiel met extra lager gevonden en ook het kapje om op je koppelingshuis te zetten maar als we het tandwiel niet kunnen veranderen moeten we een ander koppelingshuis gaan kopen waarbij je wel een ander tandwiel kunt steken maar deze vind ik nergens het is overal een koppelingshuis met tandwiel erbij maar zijn die nu ook vastgelast of kun je deze losmaken
en zou het nu verstandig zijn om bij mij het ook ineens te veranderen want via de zoekfunctie heb ik gezien dat het nog al wel eens durft gebeuren bij die bamibikes of valt dat wel mee als de ketting goed gesmeerd is en niet te vast staat
ik zal hem straks eens proberen te laten verschieten
maar das ook wel dom dan zijn de mensen van pocketbike be een beetje uit hun nek aan het lullen dat je die dingen niet los kunt krijgen
want ze hebben tegen een vriend van mij met zen tai chi waarvan zen voorste tandwiel geen tanden meer heeft gezegd dat ze het niet los konden krijgen en dat ie een nieuw koppelingshuis moet bestellen en tegen die andere maat van me waarvan zen tandwiel is afgebroken zijde ze ook dat ze dat niet los konde krijgen zodat ie ook een ander koppelingshuis moet bestellen
maar ik zal het straks eens bekijken en hopelijk verschiet ie
ik heb ook gehoord dat je ze kon veranderen
maar ik heb er zelf nog niet naar gekeken aangezien we daar op de kartbaan waren en die mensen van pocketbike be er naar hebben gekeken en die zijden dat het niet ging dus laten we hopen dat ze het mis hebben
maar als ik straks gedaan ben met werken ga ik er zeker eens naar kijken ik moet men koppelingsveertjes toch nog veranderen en die pocket van men maat staat hier ook dus kan ik gelijk eens proberen
Ik had precies hetzelfde probleem met mijn vorige bike een blata 2.5 hierbij was ook het voorste tandwiel vastgelast.En ja ik denk dat er maar 1 optie voor jullie opzit en dat is een nieuwe kopen
maar zoals ik had zaten ze allebei vastgelast en heb ze los gekregen door aan de binenkant van de koppelingskom (of hoe dat ding ook heet)
voorzichtig in te boren en dan laten schrikken en toen kwamen ze makkelijk los.
wel spijtig genoeg zit het ding idd vastgelast dus zal er idd niet veel anders opzitten dan een andere te halen we hebben nog geprobeerd te boren maar het is toch niet echt gelukt
bij de mijne is het dan weer wel mogelijk om dat tandwieltje los te krijgen of ik zag toch in elk geval geen lasnaadje zitten toen ik men koppelingsdeksel eraf haalde om mijn veertjes te veranderen
en zon tandwieltje met een derde lager dat zou normaal toch steviger moeten zijn of is het zoals minileek zegt en haalt het niet veel uit
ja ik heb het ook tegen men maat gezegd dat het waarschijnlijk kwam doordat de ketting te strak stond en echt heel goed ingevet was ie ook niet dat zal er ook nog wel iets mee te maken hebben