Hoe rijd een standaard puch blok onder een minibike?
Wat zijn de aanpassingen die je eigenlijk moet doen buiten een andere cilinder en carburateur
Wat is een goede combinatie van cilinder en carburateur, misschien zijn er mensen met bepaalde ervaringen?
Ik zie ook wel dat de krukas wordt aangepast en dat er andere aanpassingen echt binnenin het blok worden gedaan, maar is dit echt nodig of ga je dan richting racen?
ik zou de koppeling bijwerken, de veertjes strakker zetten. daardoor komt de koppeling bij hogere toeren uitelkaar en heeft hij meer kracht om weg te rijden dat is hetzelde als een scooter. bij een scooter hoor je eerst bwaaaap en dan gaat ie rijden en trekt ie lekker op...
groeten Mark ps ik kan je ook een handleiding geven hoe je dat doet,
- koppeling lichter maken zodat ie sneller optrekt
-gaten in koppelingshuis boren zodat ie lichter wordt en er meer olie bij de koppeling komt
-carters op maat frezen
-krukas opvullen met kurk of nylon voor meer carter druk
-3 spaken uit het secundaier tamdwiel verwijderen zodat ie lichter word
zo heb je een aardig snel blok, met een snelle cilinder+carburateur heb je een snellle minibike
krukas opvullen? die wist ik nog niet.. heb je een handleiding of kun je me vertellen hoe je dat doet?.. en wat kan je aan je carters frezen.
o'jah over die drie tanden uhm lijkt me niet zoo goed als er wat meer krachten opkomen doordat je het zo opvoerd heb je meer kans die hij kromtrekt, toch?
Met het uitvrezen van het carter bedoeld hij de plek waar je cilindervoet op het blok komt, je spoelpoorten uitvrezen zodat deze beter aansluiten op de spoelpoorten van de cilinder. Dit is eigenlijk alleen van toepassing als je een andere cilinder monteerd.
En dat van die spaken uit je tandwiel halen: NIET DOEN
Met een orginele cilinder werkt dit nog, maar met snelle cilinder is de kans zeer groot dat ie kromtrekt of zelfs breekt.
Als je wilt zorgen dat je hele aandrijfdeel lichter draait kun je beter je koppeling wat lichter maken en je kunt eventueel(als je echt gaat tunen) de elektronische ontsteking van bijv. een crossmotor monteren waardoor je een veel lichter vliegwiel gebruikt.
krukas opvullen doe je door kurk of nylon in de 4 gaten van je krukas doen, zodat je een hogere carter druk krijgt en het mengsel met hogere druk door de spoelpoorten naar de bougie gebracht wordt
en die 3 spaken wijderen heeft bij mij nog nooit problemen opgeleverd, en ik rijdt al een tijdje met een 65 polini op mijn puch
maar iedereen moet dat voor zichzelf weten. garantie heb je nooit