ik heb zondag voor het eerst gereden en alles verliep zoals gepland.
behalve 1 ding...de koeling.
gelukkig heeft mijn temp/toerenteller mij gered.
want anders had ik allang langer gereden en hem vast laten naa*en.
het punt is dat als je hem stationair laat lopen (3,5 tot 4 K...best hoog..maar anders valt hij gewoon uit)
hij rond de 50 graden word.
de koppeling slaat op 8200 toeren uit....
ik ben zondag niet hoger als 9360 geweest....de weg liet het niet toe(eigen terrein was kleiner dan ged8)
eerst had ik een te grote sproeier.....later het luchtfilter geruild voor een kous op de kelk..wat een goed bruine bougie gaf:)
dit scheelde al een stuk warmte!
maar nog...na 2x heen en weer rijden...zeg maar 60 meter....keren en weer 60 meter terug..
zit hij zo aan de 70+ graden.....zet ik hem gelijk uit....dan loopt het water niet door en word hij 80 of hoger.
wat kan ik doen om mijn koeling te verbeteren?
naar mijn weten zit er geen lucht in de slangen...
ikzelf d8 aan:
* extra schot onder en boven om meer lucht te vangen(net als de zijwind vangers)
* externe waterpomp (heb al een accu voor de teller)
nu is een volgende vraag:
hoeveel graden worden de bike's bij de waterkoelers onder ons??
en hoe ondervinden jullie het biken op kartbanen??
ikzelf denk dat het best een probleem word...
kleine stukjes...veel gas...denk dat hij dan snel warm word.
hank en de andere bikers...help me eens:)

gr.
erwin
/edit...binnenkort voluit..dan vangt hij meer rijwind...kijken wat dat doet /edit