De problemen:
1.Als ik optrek schokt mijn achterwiel, laat ik dan gas los heb ik nergens last van
2.als ik vol gas rijdt wil hij niet, iets gas terug en hij doet het weer beter
3.ik heb nu twv 16-18 wat is een betere vertanding met: std cil, opengewerkte uitlaat en crossfilter???
en wie heeft er ervaring met het uitveilen van een puch maxi kickstartblok en heeft iemand hier misschien ook foto's van??
blow-up's van het blok moet ik ook nog hebben, want die kan ik nergens vinden en als laatste vraagje: waar zit de bijvulschroef voor de carterolie op zoon puch blok?? en hoeveel moet erin??
groeten en dank,
sander
paar probleempjes
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Je eerste probleem kan meerdere oorzaken hebben, en dat is moelijk te bepalen als je het niet zelf kan ervaren.
- Als je met puchnaven rijdt, zou het kunnen dat je lagers versleten zijn,
en dat wanneer er kracht opkomt doordat je optrekt hij raar gaat lopen.
- Ook zou het kunnen dat je je achterwiel er scheeft intrekt zogauw je
je gas geeft. Heb je wel kettingspanners?
- Het kan ook nog te maken hebben met je tandwiel
Het tweede probleem is waarschijnlijk zeer eenvoudig: Een paar maten kleinere sproeier monteren.
Je tandwiel verhouding is voor iedereen verschillend, kijk hoe hij nu loopt. Wil je harder optrekken of juist een hogere topsnelheid? En rijdt je gewoon met 4 inch wielen of groter?
Met Kickstart blokken heb ik geen ervaring. Maar die vulschroef moet toch ergens te vinden zijn.
- Als je met puchnaven rijdt, zou het kunnen dat je lagers versleten zijn,
en dat wanneer er kracht opkomt doordat je optrekt hij raar gaat lopen.
- Ook zou het kunnen dat je je achterwiel er scheeft intrekt zogauw je
je gas geeft. Heb je wel kettingspanners?
- Het kan ook nog te maken hebben met je tandwiel
Het tweede probleem is waarschijnlijk zeer eenvoudig: Een paar maten kleinere sproeier monteren.
Je tandwiel verhouding is voor iedereen verschillend, kijk hoe hij nu loopt. Wil je harder optrekken of juist een hogere topsnelheid? En rijdt je gewoon met 4 inch wielen of groter?
Met Kickstart blokken heb ik geen ervaring. Maar die vulschroef moet toch ergens te vinden zijn.
jah ik rijd met puch naven, en mijn achterwiel zit er een beetje scheef in ja, anders loopt de ketting aanMinibiker schreef: Je eerste probleem kan meerdere oorzaken hebben, en dat is moelijk te bepalen als je het niet zelf kan ervaren.
- Als je met puchnaven rijdt, zou het kunnen dat je lagers versleten zijn,
en dat wanneer er kracht opkomt doordat je optrekt hij raar gaat lopen.
- Ook zou het kunnen dat je je achterwiel er scheeft intrekt zogauw je
je gas geeft. Heb je wel kettingspanners?
- Het kan ook nog te maken hebben met je tandwiel
Het tweede probleem is waarschijnlijk zeer eenvoudig: Een paar maten kleinere sproeier monteren.
Je tandwiel verhouding is voor iedereen verschillend, kijk hoe hij nu loopt. Wil je harder optrekken of juist een hogere topsnelheid? En rijdt je gewoon met 4 inch wielen of groter?
Met Kickstart blokken heb ik geen ervaring. Maar die vulschroef moet toch ergens te vinden zijn.
niemand anders met blowups??
Ik denk dan dat je een iets kleiner voortandwiel moet hebben, maar dat moet je maar gewoon ff proberen.
Enuh van die sproeier dat moet niet een paar maten kleiner zijn maar groter
Van je achterwiel:
Ik zou zowieso zorgen dat het achterwiel er recht in zit, een scheef geplaatst achterwiel zorgt voor onnodige slijtage aan je band. En kijk je lagers eens goed na.
Enuh van die sproeier dat moet niet een paar maten kleiner zijn maar groter
Van je achterwiel:
Ik zou zowieso zorgen dat het achterwiel er recht in zit, een scheef geplaatst achterwiel zorgt voor onnodige slijtage aan je band. En kijk je lagers eens goed na.
- Wim
- forum gebruiker
- Berichten: 1043
- Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
- Locatie: Hengelo ov
- Contacteer:
Re: paar probleempjes
theredone51 schreef:De problemen:
1.Als ik optrek schokt mijn achterwiel, laat ik dan gas los heb ik nergens last van
2.als ik vol gas rijdt wil hij niet, iets gas terug en hij doet het weer beter
3.ik heb nu twv 16-18 wat is een betere vertanding met: std cil, opengewerkte uitlaat en crossfilter???
en wie heeft er ervaring met het uitveilen van een puch maxi kickstartblok en heeft iemand hier misschien ook foto's van??
blow-up's van het blok moet ik ook nog hebben, want die kan ik nergens vinden en als laatste vraagje: waar zit de bijvulschroef voor de carterolie op zoon puch blok?? en hoeveel moet erin??
groeten en dank,
sander
probleem 1 had een kameraad van mij ook,hij had het tandwiel niet netjes in het midden van het wiel, centrering was niet goed!
vulschroef zit aan de de kant van de kickstarster, vlak erlangs.
om het af te tappen moet je onder je blok kijken, zit een grote schroef.
en wat bedoel je met uitveilen blok:
- de cilinder of de carter bakken.
cilinder moet je gewoon wat rondkijken en op www.puchmaxi.nl kijken staat veel info
carters op maat frezen. dan moet je naar de grote van je spoelpoorten kijken en die precies even groot in de carter bakken frezen met een dremel of iets dergelijks. Bij een normale 50 cc is dit niet nodig, omdat daar de spoelporten niet zo groot zijn
om het af te tappen moet je onder je blok kijken, zit een grote schroef.
en wat bedoel je met uitveilen blok:
- de cilinder of de carter bakken.
cilinder moet je gewoon wat rondkijken en op www.puchmaxi.nl kijken staat veel info
carters op maat frezen. dan moet je naar de grote van je spoelpoorten kijken en die precies even groot in de carter bakken frezen met een dremel of iets dergelijks. Bij een normale 50 cc is dit niet nodig, omdat daar de spoelporten niet zo groot zijn