Sinds 2 weken bezoek ik dit forum regelmatig en ik heb hier al veel bijgeleerd.
Sinds 3 weken heb ik een nieuwe chinese luchgekoelde pocketbike en heb nog nie te veel problemen gehad (buiten een lekkende benzine filter en een lekke achterband).
Nu is de bevestiging waar je de uitlaat met het frame vastvijst gebroken.
OK, buur heeft het gelast, alles terug in orde.

Mag ik een rubber ringetje tussen de vijs (zie foto hierboven) plaatsen waar de uitlaat aan het frame vastzit? Dit om trillen tegen te gaan en hetzelfde scenario te vermijden.
Ook heeft de uitlaat een spleet in de verbinding tussen 2 stukken (zie foto hieronder aan het veertje).

Als de motor draait kan ik de uitlaatgassen voelen ontsnappen aan de opening en er loopt zwarte vloeistof uit (olie?). Is dit nadelig voor de prestaties van de motor? En hoe kan ik best de opening wegwerken?
Kan het kwaad dat de ketting niet mooi recht loopt maar op sommige plaatsen zigzag staat (zie foto hieronder). Hoe los ik dit het beste op? Ketting smeren?

Ook zou ik in de nabije toekomst een nieuwe carburateur en powerfilter willen monteren.
Ik had gedacht aand de VRT24 17.5mm Carburateurkit voor Firefox en Nitro Sport (39cc) van v-racer.nl (17.5 mm gemodificeerde carburateur, Sendai R+ luchtfilter en Sendai DLX inlaatrubber).
Maar ik heb willen merken dat de plaats tussen de carburateur en de bevesting van de achterbrug tamelijk klein is. (zie fotos hieronder, foto 1 met originele filer, foto 2 zonder filter)

Gaat de kit wel passen? En maakt het uit hoe een carburateur gemonteerd wordt tov van de grond? (horizontaal, vertikaal, schuin)
PS: het gaat over dit model

Dank bij voorbaat.