paar vraagjes

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

paar vraagjes

Bericht door Gast »

Hallo,

Sinds 2 weken bezoek ik dit forum regelmatig en ik heb hier al veel bijgeleerd.
Sinds 3 weken heb ik een nieuwe chinese luchgekoelde pocketbike en heb nog nie te veel problemen gehad (buiten een lekkende benzine filter en een lekke achterband).
Nu is de bevestiging waar je de uitlaat met het frame vastvijst gebroken.
OK, buur heeft het gelast, alles terug in orde.

Afbeelding

Mag ik een rubber ringetje tussen de vijs (zie foto hierboven) plaatsen waar de uitlaat aan het frame vastzit? Dit om trillen tegen te gaan en hetzelfde scenario te vermijden.

Ook heeft de uitlaat een spleet in de verbinding tussen 2 stukken (zie foto hieronder aan het veertje).

Afbeelding

Als de motor draait kan ik de uitlaatgassen voelen ontsnappen aan de opening en er loopt zwarte vloeistof uit (olie?). Is dit nadelig voor de prestaties van de motor? En hoe kan ik best de opening wegwerken?

Kan het kwaad dat de ketting niet mooi recht loopt maar op sommige plaatsen zigzag staat (zie foto hieronder). Hoe los ik dit het beste op? Ketting smeren?

Afbeelding

Ook zou ik in de nabije toekomst een nieuwe carburateur en powerfilter willen monteren.
Ik had gedacht aand de VRT24 17.5mm Carburateurkit voor Firefox en Nitro Sport (39cc) van v-racer.nl (17.5 mm gemodificeerde carburateur, Sendai R+ luchtfilter en Sendai DLX inlaatrubber).
Maar ik heb willen merken dat de plaats tussen de carburateur en de bevesting van de achterbrug tamelijk klein is. (zie fotos hieronder, foto 1 met originele filer, foto 2 zonder filter)

Afbeelding

Afbeelding

Gaat de kit wel passen? En maakt het uit hoe een carburateur gemonteerd wordt tov van de grond? (horizontaal, vertikaal, schuin)

PS: het gaat over dit model

Afbeelding

Dank bij voorbaat.
Gast

Bericht door Gast »

1 de rubber om de uitlaat vast de zetten kan zeker geen kwaad denk ik
2 voor het uitlaatje : pakking voor cilinders en uitlaten enzo ... kost een 6.5 euro bij de doe het zelf-handel
3 ketting moet je veel smeren!!!
en zie dat deze genoeg speling heeft mag 1-1.5cm zijn
4 voor de rest kan ik je niet helpe

greetzzz

jonas
Carlos Keutel
forum gebruiker

Bericht door Carlos Keutel »

Poeh volgende keer zonder flits, bij die beelden denk ik aan een horor film :P (met 2 rr's, ben te lui om te verbeteren dus type ik hier maar een heel lang verhaal achter) Maar die uitlaat, zo kan de expansie toch niet werken? Heeft toch geen enkel nut zo?
Jah zo is het.
audifreakzeeland
forum gebruiker

Bericht door audifreakzeeland »

De 17,5 mm gaat wel passen met sportfilter ,alleen dan moet je wel een racekoppeling erin zetten anders trekt de bike het niet meer .
Alleen hij word bloedje snel.

p.s en een b9 bougie de originele b7 word te warm .

Gr Richard
Carlos Keutel
forum gebruiker

audifreakzeeland schreef:De 17,5 mm gaat wel passen met sportfilter ,alleen dan moet je wel een racekoppeling erin zetten anders trekt de bike het niet meer .

Gr Richard
ok, leg mij eens uit waarom hij dan niet meer zo hard optrekt...
Jah zo is het.
Raytje192
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Raytje192 »

Hij bedoelt dat de koppeling dan door brand denk ik :wink:
R² Tuning
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
Gast

Bericht door Gast »

dat het bij je uitlaat lekt klopt wel, tweetakt lekt altijd olie bij mij lekt het bij me spruitstuk(tenminste waar die vast zit dan) en bij me demper..... vloeibare pakking zal denk ik weg druipen doordat er wind op kom te staan....

het kan niet echt veel kwaad.... :roll:
Gast

Bericht door Gast »

Bedankt voor het snelle reageren allemaal.
Carlos Keutel schreef:Maar die uitlaat, zo kan de expansie toch niet werken? Heeft toch geen enkel nut zo?
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Hoe wekt een expansie op de uitlaat feitelijk?
audifreakzeeland
forum gebruiker

Bericht door audifreakzeeland »

Carlos Keutel schreef:
audifreakzeeland schreef:De 17,5 mm gaat wel passen met sportfilter ,alleen dan moet je wel een racekoppeling erin zetten anders trekt de bike het niet meer .

Gr Richard
ok, leg mij eens uit waarom hij dan niet meer zo hard optrekt...
De originele koppeling trekt het niet meer ,56% meer trekvermogen .

De koppeling slipt constant .

Gr Richard
Carlos Keutel
forum gebruiker

Noobor schreef:Bedankt voor het snelle reageren allemaal.
Carlos Keutel schreef:Maar die uitlaat, zo kan de expansie toch niet werken? Heeft toch geen enkel nut zo?
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Hoe wekt een expansie op de uitlaat feitelijk?
als de uitlaat gelijdelijk verbreedt, krijg je wervelingen, deze zuigen de cilinder leeg (goed voor je spoelers) Dit is de megafoonwerking, maar expansie's hebben nog een voordeel. op het einde is deze zo gevormd dat deze een golf terugstuurt de uitlaat in en wanneer deze zich weer omkeert zuigt deze nog eens extra hard. Als je zo'n ongelijkheid erin hebt wat je nu dus hebt, dan werken al deze dingen niet meer, omdat het ineens breed word. (hetzelfde als een open pijp dus)
Jah zo is het.
Gesloten