Eerste zelfbouw minibike

Alleen voor zelfbouw bikes - Only for custom made bikes

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gast

Eerste zelfbouw minibike

Bericht door Gast »

Ik ben pas begonnen met een nieuw project. Het bouwen van een minibike. Aangezien mijn las kunsten nog niet geweldig zijn heb ik maar en frame gekocht.

Afbeelding

Ook heb ik polini 911 kappen gekocht en 3 kisten puch onderdelen met wat bandjes erbij. Dus voorvork ingekort en wielen klaar maakt.

Afbeelding

Banden er op krijgen was nog een heel gevecht. Daarom heb ik er eeb gluufje in gemaakt waardoor het veel makelijker is.

Afbeelding

Ik heb zelf clip on's gemaakt ze zijn nog wat gammel maar ze worden nog verbetert

Afbeelding

Afbeelding

Hierna maar aan het blokje begonnen nieuwe lagers pakingen en keeringen en heel hard gepoetst.

Afbeelding

Toen ik hem er onder ilden hangen kreeg ik geen bout door de achterste ophanging :( heb ze er af geslepen en opnieuw vast laten lassen. (weer een foutje van HZ :?

Afbeelding

En eindelijk zijn mijn nieuwe onderdelen binnen.

Afbeelding

Afbeelding

het ligt even stil nu omdat ik mat smart zit te wachten op de postbode er komen namelijk 6,5" wielen.
ganta

Bericht door ganta »

ziet er erg strak uit.. houden zo ;)
suc6 met het afmaken ;)

Groeten
ruud
forum gebruiker

Bericht door ruud »

Hey mooie bike man .
Vindt alleen de voorvork niet alles liever een polini voorvorkje erin.Maaja als je alles netjes af maakt wortie wel mooi.
s6 ermee he \:D/
[color=#0000FF]Grc RR minimoto racing[/color]
Gast

Bericht door Gast »

hoogst waarschijnlijk komte er een tijdelijkeen voorvork in van een chinees maar naa de vakantie ga ik er zelf een maken denk ik.
sukkel

Bericht door sukkel »

Met die blokophanging, ik heb wel gezien dat ze draad in het gat van het blok tappen, en dan links en rechts twee korte m10 boutjes erin............
Gast

Bericht door Gast »

Was iderdaad ook een oplossing geweest maar punten verlassen is net zo gemakkelijk het blokhangt nu ook kaars recht.
tuindorper

Bericht door tuindorper »

bij een proma uitlaat zit ook een soort busje voor de ophaging normaal
maar die gebruik je niet meer
als je die afzaagt en tussen het blok stopt kan je met twee kleine boutjes het blok vastmaken
is het niet zo'n gepriechel, dat had ik tenminste bij mijn oude bike

ziet er in ieder geval erg netjes uit
veel suc6 verder

tuindorper
puchrider

Bericht door puchrider »

word mooie bike, ook met die 6.5 inch velgen
Gast

vet man

Bericht door Gast »

he man ziet er wel strak uit, alleen die voorvorkdaarvan lijken mij de poten een beetje lang maar het staat niet verkeerd.
nog veel plezier er mee. :wink:
noel
forum gebruiker

Bericht door noel »

heej man wel een strak dingetje alleen ik had er wel een ander voorvorkje ingedaan ofzow..
steurtje
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door steurtje »

kijk voortaan ff hoe oud de toppics zijn of wanneer het laatste bericht is gepost want deze bike is als het goed is al verkocht..
al vast bedankt..
kreidler power

Bericht door kreidler power »

ik zou je kroonplaten veranderen staan veel te ver naar voren voor mijn mening als je stuur gaat houwe dan kun je hem bij hogere snelheden moeilijk tege houden en ga je waarschijnlijk onderuit ( spreek uit ervaring :oops: )
doede46
forum gebruiker

Bericht door doede46 »

kreidler power schreef:ik zou je kroonplaten veranderen staan veel te ver naar voren voor mijn mening als je stuur gaat houwe dan kun je hem bij hogere snelheden moeilijk tege houden en ga je waarschijnlijk onderuit ( spreek uit ervaring :oops: )
kijk 1 post boven je :roll:

MvG DoeDe
-------------------------------------------------------
I’d like to smell burned rubber in the morning!!
-------------------------------------------------------
Plaats reactie