men bike wordt te warm
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
men bike wordt te warm
hey weet er iemand een oplossing men nitro wordt heel snel warm als ik weelis probeer te doen of traag aan het rijden ben dan kookt men potje over ......
Re: men bike wordt te warm
tribalforce schreef:hey weet er iemand een oplossing men nitro wordt heel snel warm als ik weelis probeer te doen of traag aan het rijden ben dan kookt men potje over ......
dit tankje er af gooien en een polini tankje er op zetten
want de orginele sluiten niet goed af en koken dan over.
[quote="Neluhz"]hoe? waarom zal een tankej overkoken als hij niet goed afsluit?[/quote
een systeem dat onder druk staat het zo genaamde gesloten systeem
kan hogere temperaturen aan dan een open systeem vergelijk het maar met een snelkookpan en bij de minibike is het een gesloten systeem behalve
als je dop niet goed afsluit want ik weet uit ervaring dat ze daar overkoken dus of je zet er een ander potje op of je zoekt een goede dop die wel goed afsluit ik heb er een polini tankje op gezet en onder mijn tank gestopt heb totaal geen
probleemen meer met overkoken
een systeem dat onder druk staat het zo genaamde gesloten systeem
kan hogere temperaturen aan dan een open systeem vergelijk het maar met een snelkookpan en bij de minibike is het een gesloten systeem behalve
als je dop niet goed afsluit want ik weet uit ervaring dat ze daar overkoken dus of je zet er een ander potje op of je zoekt een goede dop die wel goed afsluit ik heb er een polini tankje op gezet en onder mijn tank gestopt heb totaal geen
probleemen meer met overkoken
- wimgrob
- forum gebruiker
overkoken
De radiatordop van een Fiat Uno en Punto passen perfect,door de druk in het systeem komt het kookpunt hoger te liggen.
De belangrijkste oorzaak van het oververhitten en koken is echter dat de boringen in de cilinder voor het koelsysteem niet goed zijn.
Deze gaatjes zitten half dicht !!!!
Hierdoor kan het water niet goed circuleren.
Zelf goed doorboren en weg is het koelprobleem !!!!
De belangrijkste oorzaak van het oververhitten en koken is echter dat de boringen in de cilinder voor het koelsysteem niet goed zijn.
Deze gaatjes zitten half dicht !!!!
Hierdoor kan het water niet goed circuleren.
Zelf goed doorboren en weg is het koelprobleem !!!!
Walter kampioen 2009 SBO pitbike -10pk klasse, 2010 rijden we pitbike open !!!