IK heb het werkelijk echt na me zin gehad jeetje ze rijden echt hard.Maar hier mijn verslag van Mill:
Openbekerwedstrijd Mill 28 augustus:
De wekker ging vanmorgen om 5:30 en ik ging me klaar maken om opgehaald te worden door peter en john.Na een reisje van ongeveer anderhalf uurtje komen we aan op het circuit bij mill.
Na alles opgebouwd te hebben en klaar te hebben gezet is het tijd om de motor eens een eker te laten lopen.Daar ging het al behoorlijk mis de motor liep totaal niet en met deze motor kon ik absoluut geen meter vooruit komen,omdat de tijd drong voor de eerstevrije training maar eerst even me eigen toch ingeschreven en een tijdswaarnemingskastje gehaald en gemonteerd op de bike.Toen met john en peter met de minibike bezig geweest om hem beter te krijgen met nog 1 uurtje te gaan voor de eerste training zat ik nog behoorlijk in de problemen want de motor liep gewoon brak.Hij pakte pas heel alat het gas op na ongeveer 7 seconden als je al het gas helemaal open had staan.Samen met peter de koppeling afgesteld en hier leek toch een licht puntje aan te zitten en weer de motor egstart maar weer totaal brak.Met nog 1 half uur te gaan voor de 1e training dachten we dat het aan de smering kon liggen nieuwe bezine erin gedaan en de bike laten lopen.Bleek totaal ineens weer over te zijn.De eerste traning begon en we gingen ons opstellen in de pitstraat.Daar deed weer de motor gek en weer het zelfde probleem was op komen dagen en ik had nog geen rondje gemaak top het circuit en ik moest al weer de pit in.Daar weer alles naar gekeken ondertussen al me ouders aangekomen en kennisen die natuurlijk meteen aan de gang gingen om me mee te helpen.De dealer erbij eghaald V.d boor minibikes en de motor helemaal uit elkaat gehaald tank eraf gewoon totaal helemaal kaal.Ongeveer 1 uur bezig geweest en de kwalificatie begon en we hadden nog steeds de bike niet klaar.
Toen na ongeveer 5 minuten een luchtfilter gewisseld en dit bleek te werken want hier lag het probleem er zat kroon olie op het luchtfilter waardoor hij brak liep.Vlug andere filter erop en heel snel alles klaar maken zodat ik de kwalificatie nog mee kon rijden.Dat ging goed en de motor liep super goed.De baan was behoorlijk klein maar de anderen hadden al behoorlijk lang gereden op de baan maar ik kwam er net pas op dus even wennen.Daarna in een van de bochten kwam ik uit de bocht en voor mij in de zelfde bocht was er een rijder onderuit gegaan met de motor,ik kwam net uit de bocht en ik zag deze rijder niet en ik gaf net weer gas om weg te komen uit de bocht.De rijder stond net op maar ik zag hem te laat dus ik reed ongeveer met 40 kilometer per uur vol in op de rijder met gevolg een zware valpartij van ons beide.motor behoorlijk in de brak maarja dat maakte even niks uit de rijder en ik gingen voor ik ging gelijk met hem na de E.H.B.O post en daar alles na laten kijken later geen erensige dingen aan de hand en we konden beide door na de 3 wedstrijden die ons te wachten stonden.Er was dus een rode vlag situatie waardoor deze kwalificatie sessie eerder werdt afgebroken.Ik kwam in de pits aan waar stefan (mijn monteur) mijn bike al weer helemaal had opgeknapt na de enorme zwarevalpartij.Super netjes gedaan en ik was hier zeer blij om.Nou daarna de eerste wedstrijdt behoorlijk veel spanning ook nog omdat de crash pas 1 kwartier geleden was.!e race gereden en 1 man achter me gehouden want wat rijden deze jongens echt werkelijk !CENCUUR! hard zeg zoo.2e race ging ook wel lekker en ook weer netjes uitgereden .3e wedstrijd ook weer uitgereden en dat was heel mijn doel voor vandaag het uitrijden van mijn eerste wedstrijd.Na de wedstrijden behoorlijk moe en samen met john en peter alles in gaan pakken.
Daarna nog een intervieuw gegeven voor de tv watnoutv en daarna na huis gereden.
Al met al een geslaagde dag en veel geleert en mijn eigen doel behaald het uitrijden van de wedstrijden .
Ik ga volop trainen voor 1 van mijn volgende wedstrijden want ik weet nu wat ik moet verbeteren.
Ruud 29#