V- power
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- basjee
- forum gebruiker
- Berichten: 2818
- Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 19:55
- Locatie: wageningen
- Contacteer:
V- power
hallo minibikers,
mijn moeder tankt nu V-power in dr auto..
en dat hielp een beetje in het vermogen.
is het verstandig om v-power in een bike te doen?
alvast bedankt
mijn moeder tankt nu V-power in dr auto..
en dat hielp een beetje in het vermogen.
is het verstandig om v-power in een bike te doen?
alvast bedankt
Grote kerels op een belachelijk klein fietsje
- Twan
- forum gebruiker
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: wo 01 jun 2005, 19:58
- Locatie: Deurne
- Contacteer:
Als je hem aan gort wilt rijden wel.
Veel kennissen van me (collega Toyota MR2 rijders) hebben hun blok al aan puin gereden door die kloterige V-power. Door al verschillende garages wordt zelfs afgeraden om V-power te tanken.
Veel kennissen van me (collega Toyota MR2 rijders) hebben hun blok al aan puin gereden door die kloterige V-power. Door al verschillende garages wordt zelfs afgeraden om V-power te tanken.
[url=http://www.dtpracing.nl][img]http://www.dtpracing.nl/imagesnieuws/advatarbike.jpg[/img][/url]
- Lg tweewielers
- Moderator
- Berichten: 7532
- Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
- Locatie: beekbergen
- Contacteer:
Het word ook ontwikkelt per landMarkie schreef:ik kwam er achter dat v power verschillende Octaan waarde's hadden.
Als je in duitsland of oosterijk en luxemburg tankt kan het verschil in octaan waarde's wel 7 zijn.
Je kunt er mee rijden, wel wat meer smeren dan.

en je kan er prima mee reiden maar zoals het bij alles geld GOEDE SMEERING

Ik rij er zelf ook mee en ik heb een 74cc en ze zeggen dat die snel vast lopen en volgens jullie beredeneeringen moet hij helemaal kapot gaan door V-power


Lars
~bXt Tuning~
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Tenk die rotzooi nie, eb der paar keer mee gereden @ auto en @ Derbi Sedna maar niks geen verschil gemerkt. aleen maar in je broekzak.....Lg tweewielers schreef:Het word ook ontwikkelt per landMarkie schreef:ik kwam er achter dat v power verschillende Octaan waarde's hadden.
Als je in duitsland of oosterijk en luxemburg tankt kan het verschil in octaan waarde's wel 7 zijn.
Je kunt er mee rijden, wel wat meer smeren dan.![]()
en je kan er prima mee reiden maar zoals het bij alles geld GOEDE SMEERING![]()
Ik rij er zelf ook mee en ik heb een 74cc en ze zeggen dat die snel vast lopen en volgens jullie beredeneeringen moet hij helemaal kapot gaan door V-powernee dat is niet zo gewoon goed op je smeering letten
![]()
Lars
~bXt Tuning~
en lopen 74cc's snel vast..... owe kweet niet van wei je dat heb gehoort maar heb al 3 blokjes gehad met 74ccers en niks an puin gelopen, en liepen ook niet bepaalt zachtjes.
maar smering is dan vaak de faktor van vastnaaie

- Lg tweewielers
- Moderator
- Berichten: 7532
- Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
- Locatie: beekbergen
- Contacteer:
Ik weet dat het duurder is enzo , maar daar had ik het ook niet over .derbi master schreef:Tenk die rotzooi nie, eb der paar keer mee gereden @ auto en @ Derbi Sedna maar niks geen verschil gemerkt. aleen maar in je broekzak.....Lg tweewielers schreef:Het word ook ontwikkelt per landMarkie schreef:ik kwam er achter dat v power verschillende Octaan waarde's hadden.
Als je in duitsland of oosterijk en luxemburg tankt kan het verschil in octaan waarde's wel 7 zijn.
Je kunt er mee rijden, wel wat meer smeren dan.![]()
en je kan er prima mee reiden maar zoals het bij alles geld GOEDE SMEERING![]()
Ik rij er zelf ook mee en ik heb een 74cc en ze zeggen dat die snel vast lopen en volgens jullie beredeneeringen moet hij helemaal kapot gaan door V-powernee dat is niet zo gewoon goed op je smeering letten
![]()
Lars
~bXt Tuning~
en lopen 74cc's snel vast..... owe kweet niet van wei je dat heb gehoort maar heb al 3 blokjes gehad met 74ccers en niks an puin gelopen, en liepen ook niet bepaalt zachtjes.
maar smering is dan vaak de faktor van vastnaaie
En van dat vastlopen , iedereen zegt het maar ik zelf heb er nooit last van ik had ook een polini 65cc en ik kreeg hem niet kapot en mijn 80 loopt ook super

En met V-power liep ik 4 km/h harder maar betaalde wel veel meer

Lars
~bXt Tuning~
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
persoonlijk geloof ik der niet veel van, dat V-Power meer power zal geven als normale Euro benzine.
het ocaan gehalte kan je zelf ook aanpassen aan de gewenste hoeveelhijd.
in mijn ogen zit het vaak tussen de oortjes dat iest sneller loopt, of je afstelling wasvoorheen niet goed, dat het nu een beter lucht/benzine/olie verhouding heeft waardoor ie beter loopt.
het ocaan gehalte kan je zelf ook aanpassen aan de gewenste hoeveelhijd.
in mijn ogen zit het vaak tussen de oortjes dat iest sneller loopt, of je afstelling wasvoorheen niet goed, dat het nu een beter lucht/benzine/olie verhouding heeft waardoor ie beter loopt.
- Lg tweewielers
- Moderator
- Berichten: 7532
- Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
- Locatie: beekbergen
- Contacteer:
Ik had echt 4 km/h harderderbi master schreef:persoonlijk geloof ik der niet veel van, dat V-Power meer power zal geven als normale Euro benzine.
het ocaan gehalte kan je zelf ook aanpassen aan de gewenste hoeveelhijd.
in mijn ogen zit het vaak tussen de oortjes dat iest sneller loopt, of je afstelling wasvoorheen niet goed, dat het nu een beter lucht/benzine/olie verhouding heeft waardoor ie beter loopt.


Maar kan ook aan de weers omstandighende liggen

Boeio , V-power kost je gewoon geld en het maakt niks uit

Lars
~bXt Tuning~
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
- John_W
- forum gebruiker
- Berichten: 713
- Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
- Locatie: Oldenzaal
- Contacteer:
Het vermogen verhogen met een minibike middels V-power is volgens mijn bescheiden mening onmogelijk. V-power heeft een hoger octaangetal dan euro 95 of uper 98 waardoor het zelfontbrandingspunt hoger ligt.
Bij sommige auto's kan V-power een vermogensverhoging leveren doordat het motormanagement de pingelgrens (zelfontbrandingsgrens) meet en hier de brandstof mengverhouding en ontstekingstijdstip op aan past. Dit is dus een zelflerende regeling die bij sommige auto's met V-power meer vermogen opleverd als bij euro 95. Dat betekend wel dat de het motormanagement ook 100 octaan moet herkennen !!!!.
Onze minibikes hebben dus geen motormanagement met pingelsensor en werken nog steeds met een carburateur met een vaste verhouding. Conclusie is dus dat het tanken van andere brandstof niet meer vermogen leverd.
Je kunt natuurlijk wel een minibike ontwikkelen voor deze brandstof, echter dat laat ik aan de echte hobbyisten over
Bij sommige auto's kan V-power een vermogensverhoging leveren doordat het motormanagement de pingelgrens (zelfontbrandingsgrens) meet en hier de brandstof mengverhouding en ontstekingstijdstip op aan past. Dit is dus een zelflerende regeling die bij sommige auto's met V-power meer vermogen opleverd als bij euro 95. Dat betekend wel dat de het motormanagement ook 100 octaan moet herkennen !!!!.
Onze minibikes hebben dus geen motormanagement met pingelsensor en werken nog steeds met een carburateur met een vaste verhouding. Conclusie is dus dat het tanken van andere brandstof niet meer vermogen leverd.
Je kunt natuurlijk wel een minibike ontwikkelen voor deze brandstof, echter dat laat ik aan de echte hobbyisten over

Minibike in aanbouw, meer info op:
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
De V-power en de Ultimate benzines,hebben ook een reinigende werking,wat aan je brandstof verbruikt ten goede kan komen.
Ik heb het meerdere malen gelezen dat het echt reinigd(kool van de kleppen en zittingen en dergelijke)
In duitsland is het octaan 100,in nederland is het geen 95 en geen 98
Iets ertussenin,octaan 96,5 kennen ze hier niet vandaar dat ze geen octaangetal op de pomp hebben staan.
Stefan
Ik heb het meerdere malen gelezen dat het echt reinigd(kool van de kleppen en zittingen en dergelijke)
In duitsland is het octaan 100,in nederland is het geen 95 en geen 98
Iets ertussenin,octaan 96,5 kennen ze hier niet vandaar dat ze geen octaangetal op de pomp hebben staan.
Stefan