Dit is m'n eerste post op dit forum en het is de bedoeling dat het er nog meer worden, maar goed. Ik heb al een aantal maanden minibike, ik weet niet wat voor merk het is, maar dat houd volgens mij automatisch in dat het een chinese is omdat er nergens een merk staat. Nou heeft een vriend van mij eentje die er nogal op lijkt en dat is dan een AsianGear. Hier is een foto van die van mij, ik ben wel benieuwd naar het model: Foto (foto is nogal groot dus ik doe even een link).
Nou deed hij het toen ik hem kocht gewoon voor mijn gevoel goed, maar toen knalde een maloot ermee op de stoeprand en toen happerde hij daarna en starte moeilijk. Auto monteur gevraagt er naar te kijken en die zei dat het probleem in de carburateur zat, dus ik die open en nagekeken maar niks mis mee. Toen gaf ik de hoop op en maakte voor de lol de benzine kraan open, het rubbertje was helemaal gaar, allemaal stukjes rubber etc. Nou had ik hier al gelezen dat die waardeloos was, maar ik wou het nou ook klaar hebben, en ik kon geen losse kraan vinden, dus ik heb een nieuwe carburateur besteld van V-racer (die site zijn jullie altijd vol lof over). De VRT29 14mm Dellorto met spruitstuk en Powerfilter

Dus die erop gedaan en geprobeert, ik was helemaal blij want hij deed het gewoon goed. Nou gaat hij naar mijn gevoel nogal langzaam (langzamer dan met de originele carburateur) en er hangt nogal een blauwe walm achter me aan voor m'n gevoel. Zou iemand mij kunnen zeggen wat ik kan doen om het allemaal beter te laten lopen. M'n minibike is het eerste met een motor waar ik zelf aan pruts, dus ik ben nogal nieuw in afstellen enzo.
Verder fijne site en forum, ik hoop dat ik hier ook een bijdrage kan leveren. Alvast bedankt.