voorontsteking hpi
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
voorontsteking hpi
ik wil dus mijn hpi afstellen het is een hpi 2003 model wel met losse cdi
maar nu is mijn vraag hoeveel voorontsteking moet ik hem geven want ik heb gehoord als je hem verkeerd afsteld dat er een gat in je zuiger kan branden
in de beschrijving staat 3-5mm maar hoe hebben jullie hem staan????dan weet ik of ik in de buurt zit
mijn setup:
65cc polini
50cc std kop
polini 4 kleps membraan
20mm spaco
mallossi e5 filter
!CENCUUR! 6p
het blok komt gewoon onder een puch
maar nu is mijn vraag hoeveel voorontsteking moet ik hem geven want ik heb gehoord als je hem verkeerd afsteld dat er een gat in je zuiger kan branden
in de beschrijving staat 3-5mm maar hoe hebben jullie hem staan????dan weet ik of ik in de buurt zit
mijn setup:
65cc polini
50cc std kop
polini 4 kleps membraan
20mm spaco
mallossi e5 filter
!CENCUUR! 6p
het blok komt gewoon onder een puch
- wimgrob
- forum gebruiker
voorontsteking
1,8mm !!!!!!
Walter kampioen 2009 SBO pitbike -10pk klasse, 2010 rijden we pitbike open !!!
Als hij te laat staat(dacht ik), en ligt ook aan een te hete bougie.
Maar het komt er dan op neer(als ik het goed begrepen heb), dat hij naar je zuiger gaat vonken inplaats van naar je kontakt punt op je bougie. En dat hij dan gaat door vonken, en met een te hete bougie gebeurt dat dus sneller, en als je vooronsteking, dan ook te laat staat, dus pas onsteekt als hij bovenin is, gebeurt dat dus nog sneller.
Niels
Maar het komt er dan op neer(als ik het goed begrepen heb), dat hij naar je zuiger gaat vonken inplaats van naar je kontakt punt op je bougie. En dat hij dan gaat door vonken, en met een te hete bougie gebeurt dat dus sneller, en als je vooronsteking, dan ook te laat staat, dus pas onsteekt als hij bovenin is, gebeurt dat dus nog sneller.
Niels
Re: voorontsteking
ik denk dat jij je vergist met een selletra, die staan op 1,8.wimgrob schreef:1,8mm !!!!!!
als je dat bij een hpi doet loopt hij echt vast.
ik vind het niet verstandig om zulke adviezen te geven, als je het niet zeker weet.
Re: voorontsteking
Wim heeft er echt wel verstand van hoorpauldebruine schreef:ik denk dat jij je vergist met een selletra, die staan op 1,8.wimgrob schreef:1,8mm !!!!!!
als je dat bij een hpi doet loopt hij echt vast.
ik vind het niet verstandig om zulke adviezen te geven, als je het niet zeker weet.
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Contacteer: