minarelli i.p.v. piaggio ?
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- mini-biker15
- forum gebruiker
minarelli i.p.v. piaggio ?
hoi ik heb al een tijdje een vraag. Je ziet altijd die minibikes die een scooterblok hebben is altijd van piaggio...maar waarom eigelijk?
En kan je er ook een minarelli blok onder maken ipv piaggio? of is daar geen koppeling op te maken
mvg peter
En kan je er ook een minarelli blok onder maken ipv piaggio? of is daar geen koppeling op te maken
mvg peter
wilt weer een minibike :P
- mini-biker15
- forum gebruiker
Het voordeel van een pia blok is dat de waterpomp al in het blok zit. De aandrijfing van deze pomp is goed geschikt voor racedoeleinden. Bij een mina blok zit de waterpomp op de onsteking, bij een minibike komt daar meestal de trekstrarter. De waterpomp zal dus met een snaartje via de koppeling aangedreven moeten worden. Deze snaartjes willen er nog wel eens afvliegen, met de gevolgende van dien...
Dit is een minibike met een mina blok... De eigenaar is Harry van Limburg

Dit is een minibike met een mina blok... De eigenaar is Harry van Limburg
- mini-biker15
- forum gebruiker
- mini-biker15
- forum gebruiker
- üntiej#21
- forum gebruiker
- Contacteer:
Alles is mogelijk !mini-biker15 schreef:nog een vraag(geen zin om nieuw topic te maken).
Is het mogelijk om bijv het koppelingshuis+koppeling van een sendai erop te zetten...voor een tijdje dan. Zodat ik nog ff kan sparen voor een blata is dat mogelijk of?...
Hoop alleen wel dat de Sendai koppeling(skom), dezelfde bevestiging heeft als bv. een Blata kom+koppeling.. zodat je niet in de knoop komt met bevestigen..
Alles proberen

En meten is weten.. remember
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
- mini-biker15
- forum gebruiker
- Marvin15
- forum gebruiker
- Contacteer:
Dat van die waterpomp wist ik niet..
Maar dat kun je simpel oplossen, pak een Reich waterpompje, zijn nog sneller ook.. Moet je alleen een accu aan boord nemen, maar Erwin heeft al bewezen dat dat ook kan..
Al lijkt het me nog het tofste om gewoon een 18 pk mina blokje in ze geheel onder een mini te beunen, niet voor racen maar voor de lol
Zal haast niet mee te rijden zijn 
Maar dat kun je simpel oplossen, pak een Reich waterpompje, zijn nog sneller ook.. Moet je alleen een accu aan boord nemen, maar Erwin heeft al bewezen dat dat ook kan..
Al lijkt het me nog het tofste om gewoon een 18 pk mina blokje in ze geheel onder een mini te beunen, niet voor racen maar voor de lol