Fabrieks bikes gerelateerde vragen - Factory bikes related questions
Moderators: Patrick , Lg tweewielers , minipower , DMZohrab
killerbeast
forum gebruiker
Berichten: 1003 Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 16:54
Locatie: Heinkenszand
Bericht
door killerbeast » ma 05 sep 2005, 17:08
ik ben opzoek naar de volgende dingen over mijn 6.2 ac polini blok. dit ivm evt tuning hier van.
krukasslag
drijfstang lengte
suish
blowdown
als je me hier aan kan helpen ben ik super blij
jesse-13
Bericht
door jesse-13 » ma 05 sep 2005, 17:35
De drijfstang lengte is 39,2
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483 Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
Bericht
door rossi-nr.1 » ma 05 sep 2005, 17:36
lieve ericje...
slag had je in een ander topic toch al??
squish kan je altijd krapper gaan totdat je denk dat het niet krapper kan.
niet gelijk van 0,6 naar 0,4 ofz..maar rustig naar 0,55 en dan naar 0,5..
lager zou ik niet gaan...
drijfstang lengte...geen id...
blowdown....ff poortmapje maken...
gr.
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232 Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Locatie: Beek (Montferland)
Contacteer:
Bericht
door Koen » ma 05 sep 2005, 17:54
killerbeast
forum gebruiker
Berichten: 1003 Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 16:54
Locatie: Heinkenszand
Bericht
door killerbeast » ma 05 sep 2005, 19:48
bedankt mensen daar kan ik wat mee.
ga nu effe die site's doorlezen
killerbeast
forum gebruiker
Berichten: 1003 Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 16:54
Locatie: Heinkenszand
Bericht
door killerbeast » ma 05 sep 2005, 20:05
word nou niet echt veel duidelijker van al dat italiaanse en engelse.
hopelijk weet iemand de getallen wel zo dat ik verder kan met mijn formules.
ik weet nu:
drijfstang lengte 39.2
krukasslag 38.98
maar ik denk zelf dat dit niet helemaal klopt
ik heb op die dominantmonkey site gezien dat er een drijfstand van 76mm en slag van 39.98 heeft.
kan iemand dit voor mij bevestigen of de juiste getallen geven, over mijn 6.2 ac 3poorter
Laatst gewijzigd door
killerbeast op ma 05 sep 2005, 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658 Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:
Bericht
door üntiej#21 » ma 05 sep 2005, 20:09
killerbeast schreef:
en slag van 39.98 heeft.
Maak er maar 38.98 van
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
ab-tuning
forum gebruiker
Berichten: 229 Lid geworden op: do 18 sep 2003, 13:50
Locatie: Ouderkerk a/d IJssel
Contacteer:
Bericht
door ab-tuning » do 08 sep 2005, 11:47
De slag is 39,0 of 39,2 bij een polini.
De boring is 36mm
Drijstanglengte is 76mm
Squish kan moet minimaal 0,3mm zijn, maar ga uit van 0,5 ofzo
Het uiterste uit je minibike halen ? >>> Wij hebben een vermogenstestbank ontwikkeld speciaal voor raceminibikes !
Informeer naar de scherpe prijzen.....
killerbeast
forum gebruiker
Berichten: 1003 Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 16:54
Locatie: Heinkenszand
Bericht
door killerbeast » do 08 sep 2005, 18:47
bedankt.
dan weet ik dus nu zeker dat mijn cilinder dood is want ik heb een spoelpoorttyming van 130 graden
en een blowdown van 25
ben ik mooi meej en dat krijg ik niet meer goed of ik moet mijn uitlaatpoort zo ver gaan verfrezen maar dat is ook geen optie.
dan maar kijken voor een nieuwe cilinder
ab-tuning
forum gebruiker
Berichten: 229 Lid geworden op: do 18 sep 2003, 13:50
Locatie: Ouderkerk a/d IJssel
Contacteer:
Bericht
door ab-tuning » zo 11 sep 2005, 11:58
killerbeast schreef: bedankt.
dan weet ik dus nu zeker dat mijn cilinder dood is want ik heb een spoelpoorttyming van 130 graden
en een blowdown van 25
ben ik mooi meej en dat krijg ik niet meer goed of ik moet mijn uitlaatpoort zo ver gaan verfrezen maar dat is ook geen optie.
dan maar kijken voor een nieuwe cilinder
Beter ga je met die cilinder naar iemand die er wel verstand van heeft, want als de wand nog goed is valt er bijna altijd wel wat van te maken....
Het uiterste uit je minibike halen ? >>> Wij hebben een vermogenstestbank ontwikkeld speciaal voor raceminibikes !
Informeer naar de scherpe prijzen.....
killerbeast
forum gebruiker
Berichten: 1003 Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 16:54
Locatie: Heinkenszand
Bericht
door killerbeast » zo 11 sep 2005, 12:57
die cilinder is al bij mijn tuner geweest en die zal jij ook wel kennen van scootersprint
mart (tram op het scooterforum)
heb met hem mijn cilinder berekent en bekeken maar er valt nog wel wat van de temaken zo is het ook weer niet. maar het zal geen pk's cilinder worden.
pauldebruine
Bericht
door pauldebruine » do 22 sep 2005, 20:00
ben ik het niet mee eens 130 spoelpoorten en een blowdown van 25 (180 uitlaat dus!) is niet vreemd voor een mini.
heel de boel 3 graden laten zakken, door de voet van de cilinder af te draaien.
dan heb je best een goeie timing.
moet je natuurlijk wel bij je kop de zelfde afstand van squishband weg draaien om je squish te behouden.