Ik ga samen met een vriend een minibike bouwen, maar aangezien we niet halverwege voor nare verrassingen willen komen te staan, hebben we veel reseach gedaan.....Ik heb bijna jullie hele forum gelezen, maar vond niets over de schijfrem van een fiets. Is die bruikbaar, of is die te zwak En is het balhoofd van een fiets bruikbaar, als ik er zelf kroonplaten en vork oplas?
Ik ga samen met een vriend een minibike bouwen, maar aangezien we niet halverwege voor nare verrassingen willen komen te staan, hebben we veel reseach gedaan.....Ik heb bijna jullie hele forum gelezen, maar vond niets over de schijfrem van een fiets. Is die bruikbaar, of is die te zwak En is het balhoofd van een fiets bruikbaar, als ik er zelf kroonplaten en vork oplas?
Alvast bedankt, Mogli
Absoluut goed bruikbaar, allebei, 'k heb zelf ook eerste een balhoofd van een mountainbike gehad als minibike balhoofd!!
hiervoor zijn speciale adapter-platen verkrijgbaar, diedoe je dan ipv je remanker, en hier kun je een schijf op vastmaken.. ik denk dat je het voor het geld niet hoeft te laten om echte wieltjes te kopen.. zo duur zijn ze niet, en je kan er gelijk schijfjes op monteren
joh je moet eigenlijk niet als mij zo moeilijk doen over een balhoofd dat kan je echt goed zelf maken! koop eerst een balhoofd setje. neem de maten op en koop dan een pijpje uizer of staal in die maten, afzagen en je hebt een balhoofd.. ik heb het frame van een puch er voor gemolerstreerd en ik kwam er daarna pas 8ter dat dat helemaal niet hoefde...
je kan goed schijfjes van een giant xtc 840 gebruiken, ik rijd erweleens mee op een mtb, en ze remmen zeer goed, en spontaan als ze goed zijn ontlucht e.d, ook de remklauw en schijf zijn niet zo heel erg groot, dus ik denk dat als je een adapter maakt en misschien de voorvork wat verbreed je al een heel eind komt
als je voor 5 euro een naafje kunt kopen, gewoon doen, anders koop je er meerder en dan afdingen, kun je altijd nog proberen er een adapter voor te draaien, en heb je ook nog wat reserve