[Nieuw] Minibike [Kopen]

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

[Nieuw] Minibike [Kopen]

Bericht door Gast »

hallo mensen,

ik ben totaal nieuwe in de minibikescene en vraag dus wat tips van jullie :)

met een aantal kameraden willen wij een minibikeclub beginnen in hengelo. maar aangezien we nieuw zijn hebben we er weinig verstand van.

we zijn van plan om gewoon op (afgehuurde al dan niet afgesloten) industriterreinen te trainen en later met (allemaal hetzelfde merkt alleen zelf gesleuteld) rond te gaan rijden en onderling wedstrijden te houden met leden.

nou is mijn vraag...want ons budget isniet zo heel erg groot....het volgende:

waar kan ik het beste een (chinese) minibike kopen
welk merk is het betrouwbaarst
waar moet ik voornamelijk op letten bij de aanschaf
het merk dat het beste is, is dat ook goed te tunen

weet het klinkt noobisch...en jah :oops: ... dat zijn wij dan ook nog!
ons budget is ongeveer 250 euro per bike.

alvast onwijs bedankt! en jullie horen zeker nog van ons als alles enmaal geregeld is!

greetz,
Nose
Gast

Bericht door Gast »

voor 250 uero kan je alleen merkloze chineze bikes kopen waar je heel erg veel pech mee kan hebben, als je wat meer per bike kan nemen (350-400 euri) moet je voor de sendai aikido gaan, dit is wel een merk waar je dus ook aan kan tunen e.d. als je echte wedstrijden wil gaan doen moet je eentje van 2-3000 euro kopen (Blata, Pollini, ...)
Gast

Bericht door Gast »

het gaat puur om de fun met vrienden en als we eventueel echt onwijs verslaafd raken gaan we aan officiele wedstrijden doen.

op www.minibikebrothers.nl staan wel leuke bikes maar of deze kwalitatief het ook nog een beetje volhouden betwijfel ik een beetje.

bij minibikebrothers hebben ze als merk...devil bikes...wat volgens hun vergelijkbaar is met sendai. zou dat mogelijk zijn voor de prijs die zij er voor vragen?

hebben jullie wat site's waar ik (redelijk) goede chineesjes kan bestellen voor weinig geld die het toch wat langer vol houden dan een weekje rijden.

alvast bedankt!
Gast

Bericht door Gast »

het zijn allemaal dezelfde merkloze chineesjes maar dan met een ander kleurtje.... deze zijn goed genoeg voor gewoon wat mee te rijden voor de fun, als je af en toe eens op de kartbaan wil raad ik je toch een sendai of v-racer aan :P
Xigh

...

Bericht door Xigh »

http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=5963

Een minibike kost je ongeveer 300 met alle vervangen onderdelen erbij opgeteld. Dat zegt niet dat dat altijd moet, maar als je daar van uitgaat heb je genoeg. Verder betekent het niet dat jullie allemaal even snel gaan als jullie allemaal dezelfde nemen, de kwaliteit per bike is erg verschillend bij de chinezen.
Gast

Bericht door Gast »

ik zag deze advertentie @ marktplaats staan....maar weet niet helemaal of dit wel te vertrouwens is.

aangezien de nieuwprijs van een Sendai Aikido erg veel hoge ligt dan de vraagprijs vroeg ik mij af waaraan je kunt zien of het een echte is of dat het een zeer mooie replica is.

http://koopjes.marktplaats.nl/motoren_e ... 3D%3D&df=1

dus waaraan kan ik zien of dit eventueel een echte al dan niet fake versie is.
Nicolaas-racing

Bericht door Nicolaas-racing »

Is gewoon een echte sendai hoor!
Gast

Bericht door Gast »

misschien kan je eens praten met de verkoper want ik denk dat hij echt is maar misschien wat krasjes of iets gebroken ofzo?
Gast

Bericht door Gast »

meestal zie je het wel aan de lasnaden, zijn net ietsje netter bij de echte sendai's :wink:
slipperman

Bericht door slipperman »

+ boekjes zitten erbij :) en 5 jaar garantie.
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Is overigens wel goed mogelijk dat hij in prijs is verlaagd, want er staan zo achterlijk veel minibikes te koop dat mensen hem dan maar iets goedkoper aanbieden om hem maar kwijt te raken.
Gast

Bericht door Gast »

is de bike die genoemd staat in me topic van marktplaats echt aan te raden? hij is zo goed als nieuw met alles erbij...voor zo'n bike betaal je ongeveer 400 euro nieuw.

lijkt mij wel de moeite waard?
als ik die haal heb ik wel een redelijke minibike?
die niet na twee rondjes uit elkaar rammelt?

alvast bedankt mensen!
Xigh

...

Bericht door Xigh »

:) Er zijn geen minibikes die na twee rondjes uit elkaar vallen (na drie misschien maar zeker geen twee :wink:) maar met een Sendai heb je net een iets betere bike dan een standaard chinees.
Bram_Snoek
forum gebruiker

Bericht door Bram_Snoek »

http://www.minipocketbike.foxnonstopshop.nl
bij race models naar beneden scrollen naar de gele ducati
Het is een echte v-racer ik heb hem ook en hij bevalt super
Groetjes Bram
blata b1 replica :D
17.5mm carb
cilinder helemaal aangepast
en nog veel meer :P
Xigh