Dus nu was ik wat aan het denken aan zelfbouw, omdat dat de meest logische stap is naast een fabrieksbike. Nou heeft een vriend van me een Peugeot Buxy met een 70cc cilinder. Hij reed iets over de honderd met dat blok (autoteller). Maar omdat hij met een nieuw project bezig is en een beetje huiverig is tegenover de scooter omdat hij achterover geklapt is omdat hij het gas bij wegrijden te ver open trok.
Hij wil graag 135 euro voor het blok, maar omdat hij ruimte wil hebben krijg ik de rest van de scooter erbij (helemaal afgeragd, maar het frame is nog zeer netjes). Ook krijg ik standaard cilinder erbij en een shitload aan onderdelen zoals een extra carburateur.
Er zit een 12mm carburateur onder en de cilinder is nog niet helemaal ingereden.
Is dit een goed blok om mee te zelfbouwen? Het zou qua maten onder m'n chinees passen en m'n idee om de snelste chinees te krijgen zou dan waarheid kunnen worden, maar ik vermoed dat het frame helemaal krom getrokken word als ik dat doe dus moet ik waarschijnlijk een ander frame.
Ik moet een subframe hebben om het blok goed aan m'n frame te krijgen, maar misschien zou ik het subframe wat er al op zit over kunnen zetten. Ik moet verder de bobine nog goed maken maar daar zijn genoeg mensen die ik daarover kan vragen.
Dus eigenlijk zou ik graag tips en adviezen krijgen. Is 135 wel een goede prijs? En dat soort dingen. Ik moet er wel bij zeggen dat ik geen technisch wonder ben, ik weet een aantal standaard dingen en ik heb geen ervaring met lassen. Is dit project te realiseren met een elektroden lasapparaat? Is het verder toegestaan om hiermee aan officiele wedstrijden zelfbouw mee te doen en wat is de beste manier van aandrijving?
Hier wat foto's van subframe en blok.

(sorry extreem slechte foto, maar links van het plaatje zie je de cilinder en wat je het beste ziet is dus dat subframe)

Hier de rechterkant van het blok en je ziet het vliegwiel

De linkerkant van het blok, de variateur is eraf, maar die krijg ik er wel bij.
Een hele hoop vragen, maar alvast bedankt,
Thijs