V-racer nitro sport vs Tai chi
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- Sharkbite
- forum gebruiker
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: za 15 okt 2005, 23:55
- Locatie: Genk(Belgie)
V-racer nitro sport vs Tai chi
Ik ben aan het twijfelen tussen deze 2: een v-racer nitro sport of een tai chi. Kunne jullie mij de voor- en nadelen van ze noemen ten opzichte van elkaar? Wat is de kwaliteit van ze? Tenslotte wat zijn zo de prijzen?
- doede46
- forum gebruiker
- Berichten: 1818
- Lid geworden op: di 22 feb 2005, 22:53
- Locatie: Mantgum/Hilversum
zijn 2 gelijke bikes.allebij van chineese makelij..dus even goed/slecht
ik denk dat je nog beter een merkloze kan kopen,kost minder en is na mijn inzien de zelfde kwaliteit
MvG DoeDe
ik denk dat je nog beter een merkloze kan kopen,kost minder en is na mijn inzien de zelfde kwaliteit

MvG DoeDe
-------------------------------------------------------
I’d like to smell burned rubber in the morning!!
-------------------------------------------------------
I’d like to smell burned rubber in the morning!!
-------------------------------------------------------
- doede46
- forum gebruiker
- Berichten: 1818
- Lid geworden op: di 22 feb 2005, 22:53
- Locatie: Mantgum/Hilversum
daar heb je idd een punt mee ja,helemaal niet aan gedacht
maar wat ik wilde zeggen is dat de kwaliteit gelijkmatig is
MvG DoeDe

maar wat ik wilde zeggen is dat de kwaliteit gelijkmatig is
MvG DoeDe
-------------------------------------------------------
I’d like to smell burned rubber in the morning!!
-------------------------------------------------------
I’d like to smell burned rubber in the morning!!
-------------------------------------------------------
- wimgrob
- forum gebruiker
- Berichten: 425
- Lid geworden op: di 01 apr 2003, 19:05
- Locatie: Blaricum n.h.
V-Racer of Sendai
Zou zelf gaan voor de V-Racer deze is watergekoeld.
Vooral de nieuwe uitvoering met grote radiateur en enkele bloemkool remschijf voor is echt af.
De sendai is luchtgekoeld en heeft snel last van oververhittingsverschijnselen,dit resulteerd in kleine klemmers van de zuiger op de spijl van de uitlaatpoort waardoor de motor haast geen compresie meer heeft.
Hierdoor lopen de prestaties zeer ernstig terug.
Komt vooral voor als je indoor op kartbanen rijd.
Vooral de nieuwe uitvoering met grote radiateur en enkele bloemkool remschijf voor is echt af.
De sendai is luchtgekoeld en heeft snel last van oververhittingsverschijnselen,dit resulteerd in kleine klemmers van de zuiger op de spijl van de uitlaatpoort waardoor de motor haast geen compresie meer heeft.
Hierdoor lopen de prestaties zeer ernstig terug.
Komt vooral voor als je indoor op kartbanen rijd.
Walter kampioen 2009 SBO pitbike -10pk klasse, 2010 rijden we pitbike open !!!
Dat snap ik wel, maar als ze ook maar 1 topic aanklikken, staat er meestal wel iets over de zoekfunctie in! Kun je nagaan hoe goed mensen zoeken. En als je nooit iets met forums gedaan hebt/niet weet wat het is, kom je hier zo ook niet super snel heblizz schreef:ligt niet aan hun hun zijn nieuw dus weten ze niks miss ook nog nooit iets met forums gedaan dus kunnn hun ook niet weten wat zoeken is

- Sharkbite
- forum gebruiker
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: za 15 okt 2005, 23:55
- Locatie: Genk(Belgie)
Ik begrijp de frustratie, mijn excusses ook daarvoor. ook een beetje begrip misschien Steven-almelo je kan van een leek als ik niet verwachten dat hij alles weet zoals een "expert" als jij.
Terug over de het topic issue.
Ik weet dat een chinees niet dezelfde kwaliteit heeft als een fabrieks-bike,maar een tai chi vergelijken met een onbekende chinees van 200€ is dat de realiteit? Of gewoon sterk overdreven?(Ik heb de topic over de samenvatting van chinezen al gelezen).
Het gaat hem eigenlijk om de kwaliteit onderling tussen een tai chi en een v-racer nitro sport.
Toch al bedankt voor de reacties
Terug over de het topic issue.
Ik weet dat een chinees niet dezelfde kwaliteit heeft als een fabrieks-bike,maar een tai chi vergelijken met een onbekende chinees van 200€ is dat de realiteit? Of gewoon sterk overdreven?(Ik heb de topic over de samenvatting van chinezen al gelezen).
Het gaat hem eigenlijk om de kwaliteit onderling tussen een tai chi en een v-racer nitro sport.
Toch al bedankt voor de reacties
Waar heb ik gezegt dat ik een expert ben? En volgens mij heb ik ook gezegd dat ik er wel begrip voor had. Nergens voor nodig mij aan te vallen dus. Maar laten we maar niet meer modder gooien?Sharkbite schreef:Ik begrijp de frustratie, mijn excusses ook daarvoor. ook een beetje begrip misschien Steven-almelo je kan van een leek als ik niet verwachten dat hij alles weet zoals een "expert" als jij.
Terug over de het topic issue.
Ik weet dat een chinees niet dezelfde kwaliteit heeft als een fabrieks-bike,maar een tai chi vergelijken met een onbekende chinees van 200€ is dat de realiteit? Of gewoon sterk overdreven?(Ik heb de topic over de samenvatting van chinezen al gelezen).
Het gaat hem eigenlijk om de kwaliteit onderling tussen een tai chi en een v-racer nitro sport.
Toch al bedankt voor de reacties
En als ontopic reactie:
Met een Tai-Chi mag je na een aantal aanpassingen racen, ik persoonlijk zou voor een Tai-Chi gaan ipv een V-Racer Nitro Sport. Iemand die ik ken heeft ook een Nitro Sport, en heeft pech aan de lopende band ermee.
Sendai klinkt me gewoon iets beter in de oren dan V-Racer, dit kan ik echter niet goed onderbouwen.
Misschien mag ik je nog wat leesvoer geven, waar het ook gaat over Tai-Chi versus V-Racer Nitro Sport :
deze:
http://www.minibike-forum.nl/viewforum.php?f=29
en deze:
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic. ... itro+sport
- Sharkbite
- forum gebruiker
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: za 15 okt 2005, 23:55
- Locatie: Genk(Belgie)
Ok, bij nader inzien misschien wat te fel gereageerd. Hierbij zand erover en verzieken we het minibike gebeuren er niet mee.Steven_Almelo schreef:Waar heb ik gezegt dat ik een expert ben? En volgens mij heb ik ook gezegd dat ik er wel begrip voor had. Nergens voor nodig mij aan te vallen dus. Maar laten we maar niet meer modder gooien?Sharkbite schreef:Ik begrijp de frustratie, mijn excusses ook daarvoor. ook een beetje begrip misschien Steven-almelo je kan van een leek als ik niet verwachten dat hij alles weet zoals een "expert" als jij.
Terug over de het topic issue.
Ik weet dat een chinees niet dezelfde kwaliteit heeft als een fabrieks-bike,maar een tai chi vergelijken met een onbekende chinees van 200€ is dat de realiteit? Of gewoon sterk overdreven?(Ik heb de topic over de samenvatting van chinezen al gelezen).
Het gaat hem eigenlijk om de kwaliteit onderling tussen een tai chi en een v-racer nitro sport.
Toch al bedankt voor de reacties
En als ontopic reactie:
Met een Tai-Chi mag je na een aantal aanpassingen racen, ik persoonlijk zou voor een Tai-Chi gaan ipv een V-Racer Nitro Sport. Iemand die ik ken heeft ook een Nitro Sport, en heeft pech aan de lopende band ermee.
Sendai klinkt me gewoon iets beter in de oren dan V-Racer, dit kan ik echter niet goed onderbouwen.
Misschien mag ik je nog wat leesvoer geven, waar het ook gaat over Tai-Chi versus V-Racer Nitro Sport :
deze:
http://www.minibike-forum.nl/viewforum.php?f=29
en deze:
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic. ... itro+sport

Dank voor de links heb eentje gevolgd in een link dat behoorlijk intressant was. Eigenlijk een Tai chi en een v-racer nitro sport zijn dezelfde alleen een v-racer is watergekoeld wat zijn voor en nadelen heeft. Als ik het goed begrijp moet een v-racer voldoende luchtcirculatie hebben om een goede koeling te hebben(waterkoker effect). Tai chi heeft dan het voordeel dat de cilinder vrij is en koelvinnen heeft waardoor bij weinig luchtcirculatie toch nog relatief goed koelt. Nu bij bij veel luchtcirculatie heeft een v-racer meer voordelen radiator vangt veel wind goede koeling dus weinig oververhiting. Tai chi heeft dan ook nog redelijk goede koeling maar weegt niet op tegen de vloeistof gekoelde v-racer.
Conclusie:
V-racer nitro sport beter bij veelwind, hoge(re) snelheden
Tai chi beter bij wat fun trappen op een parking, kleine heats op een kartbaan.
Verbeter mij als ik ernaast zit of niet compleet ben.
Hm !CENSUUR! zoveel verschil dan..Ik heb dus net een luchtgekoelde gehaald omdat ik hoorde dat er problemen waren met het koelsysteem van de watergekoelde? Maar dat is dus inmiddels opgelost. Ook van de luchtgekoelde is er nu een nieuwere versie. Andere voetsteuntjes. Koppeling volgens mij ook iets anders en compressie was hoger meende ik. Althans dit is mij verteld.jonas_liekens schreef:v-racer (watergekoelde) gaat veel sneller = we hebben het getest !!!