je hooeft niet persee je carters te tunen als je je mebraam @ carter maakt maar is wel verstandig
Om exact te zijn:
De spoelpoorten die in je carter zitten, gelijk maken met de Spoelers in je cilinder..zodat dit een mooie, gelijke overgang veroorzaakt van het mengsel, vanaf je carter..naar je cilinder.
De spoelpoorten in je carter moet je na het bewerken niet polijsten, maar licht opschuren, zodat de olie in je mengsel, zich aan de spoelpoort kan hechten..dit zorgt voor een gladde ondergrond, dus kan je mengsel sneller glijden.
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Je blok zal wel lopen zonder getunde carters maar ..... pak maar is een snel puch cilindertje en pak je carters er ook maar is bij en zie het verschil maar tussen deze 2
Je kan wel nagaan dat je blok uitgevreesd "moet" worden als je alles snel wilt hebben .
Maar pas wel op want je bent zo door je puch carter heen als je te antosjast ( hoe schrijf je dat ? ) aan het frezen bent .
*Lg*
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
ooke ik zal dat wel doen kan ik dat bij een k-start ook doen ik geloof 4 poorts of 6 poorts daar kan ik het tog ook mee doen nou bedankt voor de tip het gaat echt gigasnel als je een vraag er op zet is er bijna gelijk al een antwoort dit is echt een super forum
groeten franz
Dat kan je zien als je je Cilinder over je tapeinden schuift, dan kijk je of alles mooi over loopt, zo ja zit je goed.
En om het afteschijven leg je je voetpakking op je carter en teken je et af met een Viltstift, frees neit drekt alles weg waar viltstift op zit, je zit namelijk snel te ver.
Je zult eerst ervoor moeten zorgen dat aan de onderzijde van de cilinder vulbusjes gemaakt worden zodat de cilinder niet kan roteren als deze over de tapeinden zit. Deze busjes mogen nite te lang zijn, anders krijg je problemen wanneer de boel warm wordt.
Ook direkt een paar paspennen in de cilinderkop maken is ook niet gek om te voorkomen dat de cilinderkop scheef op de cylinde komt, of dat de kopppaking in de cilinder steekt.
Zoals Kim als aangaf: gebruik een voetpakking als mal. Maak (bijvoorbeeld uit een bestaande pakking) een goed passende pakking op de cilinder. Dit gaat het beste met een wat dikkere pakking, bijvoorbeeld 0,8 mm. Met een sleutelvijltje maak je deze exact pas op de cilinder.
Leg nu deze pakking over de tapeinden op het carter en teken de contour af. Nu begint het frezen wat waarschijnlijk voor zich spreekt.
Pas tussentijds even met de carterhelften en let op dat je niet door de montagegaten van de carterboutjes freest.
Indien alles goed past mooi polijsten met schuurpapier (eerst grof, dan fijner en uiteindelijk met waterproof en terpentine voor het gladste resultaat).
Minibike in aanbouw, meer info op:
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
John_W schreef:Indien alles goed past mooi polijsten met schuurpapier (eerst grof, dan fijner en uiteindelijk met waterproof en terpentine voor het gladste resultaat).
Dan maak je alles erg glad, en dat is niet de bedoeling.
Het moet zoals Untiej al zei, een beetje ruw blijven. Dan krijg je het zgn. golfbal effect.