Puch met DT clinder.
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Puch met DT clinder.
Hoi,
Ik ben dus weer aan het denken geweest, en heb een idee om de slag op te lossen, wil alleen even van de prof's horen of dit zal gaan werken.
Informatie:
Puch:
Slag 43mm
DT:
Slag 39,7
Dan wou ik de slag corrigeren door nieuwe krukas wangen te draaien, en dan het bigend 1,65mm meer naar het hart te verplaatsen. Dan wil ik de drijfstang van een DT erin persen.
Is het dan zo dat het weer helemaal goed is? Of wat vergeet ik?
Maar dan de HAM vraag, zijn ze wel te draaien? Want wat voor materiaal is normaal een krukas van gemaakt?
Waarschijnlijk zie ik wat over het hoofd, omdat volgens mij niemand zelf een krukas draait.
Niels
Ik ben dus weer aan het denken geweest, en heb een idee om de slag op te lossen, wil alleen even van de prof's horen of dit zal gaan werken.
Informatie:
Puch:
Slag 43mm
DT:
Slag 39,7
Dan wou ik de slag corrigeren door nieuwe krukas wangen te draaien, en dan het bigend 1,65mm meer naar het hart te verplaatsen. Dan wil ik de drijfstang van een DT erin persen.
Is het dan zo dat het weer helemaal goed is? Of wat vergeet ik?
Maar dan de HAM vraag, zijn ze wel te draaien? Want wat voor materiaal is normaal een krukas van gemaakt?
Waarschijnlijk zie ik wat over het hoofd, omdat volgens mij niemand zelf een krukas draait.
Niels
Ik weet wel dat het zeker tedoen is.
Aleen wil je een totale nieuwe krukas draaien? of wil je een krukas aanpassen?
Het is hard spul erg hard... tenminste na mijn weten.
En ik weet ook niet of het zomakelijk is om daar een gat in te frezen... ik ben momenteel ook bezig om mijn slag aan tepassen, aleen heb van meerdere kanten gehoort dat het niet bepaalt leuk spul is om in te frezen.
Maar der is wel wat anders voor.
maar het komt alemaal goed zo te hore
Aleen wil je een totale nieuwe krukas draaien? of wil je een krukas aanpassen?
Het is hard spul erg hard... tenminste na mijn weten.
En ik weet ook niet of het zomakelijk is om daar een gat in te frezen... ik ben momenteel ook bezig om mijn slag aan tepassen, aleen heb van meerdere kanten gehoort dat het niet bepaalt leuk spul is om in te frezen.
Maar der is wel wat anders voor.
maar het komt alemaal goed zo te hore

- Lg tweewielers
- Moderator
- Berichten: 7532
- Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
- Locatie: beekbergen
- Contacteer:
Hey ,
Ik heb zelf geen verstand van draaien enz . maar volgens mij zit er wel een soor nicasil laag op de krukas .
En wat is het voordeel van een DT cilinder ? ik zie alleen nadelen en weinig voordeel
*groot
*membraam op de cilinder
volgens mij kan je beter gaan voor een andere cilinder en een membraam op je carter maken
*Lg*
Ik heb zelf geen verstand van draaien enz . maar volgens mij zit er wel een soor nicasil laag op de krukas .
En wat is het voordeel van een DT cilinder ? ik zie alleen nadelen en weinig voordeel
*groot
*membraam op de cilinder
volgens mij kan je beter gaan voor een andere cilinder en een membraam op je carter maken

*Lg*
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
- Lg tweewielers
- Moderator
- Berichten: 7532
- Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
- Locatie: beekbergen
- Contacteer:
Hey ,
het materiaal weet ik niet maar ik ga kijken of ik het te weten kan komen of kijk ff op google ofzo
als je het toch gaat doen neem dan een scooter cilinder ofzo die lopen veel mooier en kan water gekoeld .
DT maakt ook veel herrie met die grote koel vinnen
*Lg*
het materiaal weet ik niet maar ik ga kijken of ik het te weten kan komen of kijk ff op google ofzo

als je het toch gaat doen neem dan een scooter cilinder ofzo die lopen veel mooier en kan water gekoeld .
DT maakt ook veel herrie met die grote koel vinnen
*Lg*
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
- Lg tweewielers
- Moderator
- Berichten: 7532
- Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
- Locatie: beekbergen
- Contacteer:
Lijk simpel maar iets ernaast zitten en je bent de !CENCUUR!rossi-nr.1 schreef:waarom niet in de bestaande een nieuw gat maken voor je bigend?
aan de overkant...en dan ....zorgen dat je je onbalans ongedaan maakt..
lijkt me simpeler...
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Een DT clinder heeft dezelfde tapeind gaten als puch, dus hoef geen tussen plaat of iets dergelijks te maken.Lg tweewielers schreef: als je het toch gaat doen neem dan een scooter cilinder ofzo die lopen veel mooier en kan water gekoeld .
DT maakt ook veel herrie met die grote koel vinnen
*Lg*
En een DT cilinder maakt geen lawaai als je wat rubbers tussen de koelvinnen doet.
Dat is geen gek idee, en scheelt een hoop tijd. Wat ben ik blij dat je dat gepost heb, ik ga maar eens wat krukassen verzamelen. Als ik het niet gefreest krijg, kan ik vragen of iemand het kan vonken voor me, dat lukt 100%.rossi-nr.1 schreef:waarom niet in de bestaande een nieuw gat maken voor je bigend?
aan de overkant...en dan ....zorgen dat je je onbalans ongedaan maakt..
lijkt me simpeler...
En de onbelans is simpel op te lossen, door gewoon de gaten op te vullen, wat zowiezo moet gebeuren.
Meer ideeën? Altijd welkom.
Niels
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
wat ben ik toch lief:P..
om op te vullen...materiaal wat ong. hetzelfde weegt..(dat je niet alu ofzo neemt)..
en daaar busje van draaien...
en zorgen dat die niet los kan komen..
busje invriezen...en krukas verwarmen..lijkt me het beste:)..
als je ergens nog oplossing voor wilt..zet mij aan het denken..vind ik wel leuk;)
om op te vullen...materiaal wat ong. hetzelfde weegt..(dat je niet alu ofzo neemt)..
en daaar busje van draaien...
en zorgen dat die niet los kan komen..
busje invriezen...en krukas verwarmen..lijkt me het beste:)..
als je ergens nog oplossing voor wilt..zet mij aan het denken..vind ik wel leuk;)
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
Krukassen zijn meestal gehard en op sommige plaatsen daarna op maat geslepen. Wil je eenvoudig en direct goed de slag veranderen. Koop dan een volle krukas van Rito. Hierin laat je tegenover het bestaande piston gat een nieuw gat draad vonken.
Dit kan super precies, dus je hoeft niet bang je zijn voor afwijkingen.
Daarna pers je de krukas in elkaar met eventueel een andere drijfstang.
Het oude gat kun je evt nog op vullen.
Dit kan super precies, dus je hoeft niet bang je zijn voor afwijkingen.
Daarna pers je de krukas in elkaar met eventueel een andere drijfstang.
Het oude gat kun je evt nog op vullen.
Ja ik twijfel niet aan de nauwkeurigheid van vonken, dat is echt super.
Ik twijfel alleen nog aan de diktes van de Big-end's. Misschien is die van DT wel zo een stuk groter, dat ik gewoon de bestaande big-end naar beneden kan uitfrezen en opzij,(of vonken).
Dus ik moet nog even het 1 en ander meten.
Niels
Ik twijfel alleen nog aan de diktes van de Big-end's. Misschien is die van DT wel zo een stuk groter, dat ik gewoon de bestaande big-end naar beneden kan uitfrezen en opzij,(of vonken).
Dus ik moet nog even het 1 en ander meten.
Niels
Ik heb weer eens wat gedaan, en dat is meten.
Dikte Big End DT is 18mm.
Dikte Big End Puch is 14mm. Is 4mm verschil. Is 2mm beide kanten op.
En aangezien ik maar 1,65mm hoef te corrigeren, kan ik dus gewoon het bestaande big end gat van de puch 0.35mm omhoog halen en 3,65 omlaag halen, en 2mm naar links en rechts. Dan klopt de timing weer als zwerende vinger.
Ok mensen zeg mij eens waarom bovenstaande niet klopt!!
Niels
Dikte Big End DT is 18mm.
Dikte Big End Puch is 14mm. Is 4mm verschil. Is 2mm beide kanten op.
En aangezien ik maar 1,65mm hoef te corrigeren, kan ik dus gewoon het bestaande big end gat van de puch 0.35mm omhoog halen en 3,65 omlaag halen, en 2mm naar links en rechts. Dan klopt de timing weer als zwerende vinger.
Ok mensen zeg mij eens waarom bovenstaande niet klopt!!
Niels
- Richard D
- forum gebruiker
- Berichten: 1362
- Lid geworden op: do 17 mar 2005, 17:59
- Locatie: Ens
- Contacteer:
komen de maten van de spoel en uitlaat poorten overeen met die van een puch cilinder dan, ik bedoel de maat van de voet van de cilinder tot de poorten.
Mochten de poorten van de DT cilinder lager of gelijk liggen kan je ook een dikkere voetpakking monteren en de slag iets groter laten t.o.v de DT.
heb je gelijk meer cilinderinhoud.
Ik denk maar hardop........misschien een ideetje
Mochten de poorten van de DT cilinder lager of gelijk liggen kan je ook een dikkere voetpakking monteren en de slag iets groter laten t.o.v de DT.
heb je gelijk meer cilinderinhoud.
Ik denk maar hardop........misschien een ideetje

[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
Daar struikel ik dus over, want dan is hij niet meer volgens de wedstrijd regelementen.Richard D schreef:komen de maten van de spoel en uitlaat poorten overeen met die van een puch cilinder dan, ik bedoel de maat van de voet van de cilinder tot de poorten.
Mochten de poorten van de DT cilinder lager of gelijk liggen kan je ook een dikkere voetpakking monteren en de slag iets groter laten t.o.v de DT.
heb je gelijk meer cilinderinhoud.
Ik denk maar hardop........misschien een ideetje
Niels