Ik heb het van het merk MPM is bij de betere autogrossier, of fietsenmaker te koop. Heel fijn spul, word een een soort plakkerig schuim als je het spuit en trekt er helemaal in, en ook al rij je door de regen en alles het blijft er gewoon allemaal lekker lang op zitten.
Ik heb een bepaalde soort ketting spray van motul...
Maar persoonlijk vind ik het goede spray die je ketting goed beschermt,allen het nadeel is dat ie nogal erg spat dat is een beetje het nadeel.Tenzij je het niet erg vind om je motor te poetsen na het rijden
Ook heb ik nog een klein flesje kroon olie geel van kleur vind dit ook een hele goede olie spat niet en bied goede bescherming aan de ketting.
Ik gebruik een synthetische spray PFTE van Profile werkt perfect,spettert wel even om het overtollige eraf te gooien,ik laat de bike even draaien met een stuk karton erachter dat vangt de spetters mooi op!
Maar als je je ketting spuit moet je hem dan ook weer droogmaken met een doekje?(Omdat anders al het vuil erop gaat zitten.) Hoe doen julie het?
Of spuiten julie gewoon spray erop en klaar?[/quote]
edgo schreef:Ik gebruik een synthetische spray PFTE van Profile werkt perfect,spettert wel even om het overtollige eraf te gooien,ik laat de bike even draaien met een stuk karton erachter dat vangt de spetters mooi op!
Als je deze gebruikt dan heb je weinig vet wat al het vuil op kan nemen maar toch een fijne filmlaag die smerend werkt.Wel na het inspuiten de bike even op toeren laten draaien en verder zoals boven vermeld.
Spray erop, en even laten intrekken, daarna wiel flink laten draaien door achterband op te tillen en een oude doek achter het achtertandwiel houden, want daar vliegt het overtollige vet dan heen.