Tikken in blok - dubbele voetpakking squis gaat fout :?:

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: minipower, Patrick, Lg tweewielers, DMZohrab

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7537
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Tikken in blok - dubbele voetpakking squis gaat fout :?:

Bericht door Lg tweewielers »

Hoi ,

Ik heb mijn mini aan de praat gehad maar ik vind dat hij wel een beetje erg tikt :cry:

Info

Nieuwe cilinder power on 70cc
Nieuwe piston pen lager .
krukas-as is 100 km oud ( niet mee ge-raced , dus nieuw )

Hij tikt wel vanuit de cilinder maar als ik aan het vliegwiel draai dan hoor ik niks :?:

Heeft iemand hier ervaning mee :arrow: of weet iemand een oplossing :?:

Alvast Bedankt ;

*Lg*
Laatst gewijzigd door Lg tweewielers op ma 31 okt 2005, 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

Lagers ??

Zuigerveer ?..

Tiktie altijd ? of bij een bepaald toerental meer ?..

Zit je zuiger er goed in ?...
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gebruikersavatar
Raytje192
forum gebruiker
Berichten: 1816
Lid geworden op: zo 13 feb 2005, 11:04
Locatie: Goes
Contacteer:

Bericht door Raytje192 »

Misschien zuiger verkeerd om dr in? Dat dus je zuigerveer iets raakt wat ie niet hoort te raken :?:
R² Tuning
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7537
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

Hey ,

Lagers zijn nieuw , zuiger en cilinder zijn nieuw , zoals ik zei in de inleidende tekst :wink:

Als het goed is zit de zuiger met de pijl naar beneden ( uitlaat ) en de opening van de zuiger veer zit boven in , die loopt tussen de booster poorten en de inlaat poort door .

Het is een constante tik en met een hoger toeren tal ook .

Het lijkt mij een te harde tik voor de koelvinnen , en de kop kan het ook niet zijn want ik voel geen weerstand e.d. en de hoort het pas als hij loopt ?

Ik heb het ook een keer gehad met een 65cc polini maar die was gewoon versleten en had in het bdp een kanteling van de zuiger | \"\ | en deze cilinder is nieuw dus kan dat niet hebben :evil: ( dat is nagekeken .

Hopelijk hebben jullie hier wat aan en kunnen jullie me helpen ?

O ja ik heb een filmpje waar het wel op te horen is maar ik weet niet hoe ik die moet Uploaden .....

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

als je alles goed hebt zitten zoals jij zegt...dan kan het waarsch niet veel kwaad...

tog zou ik maar eens even naar je cilinder kop kijken..

de zuiger kan er altijd ligt tegenaan komen..

bekijk je zuiger ff, en kijk of er afdrukken van de cil.op in staan
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
the miniman 3

Bericht door the miniman 3 »

mischien een te lange schagt van je bougie. TCCD cilinders hebben ook last dat je zuiger tegen je bougie aan ragt dus ik zou tog maar ff je koppie eraf halen ken je zien hoe je zuiger er aan toe is. Is het kleinste werk :?
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7537
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

als je alles goed hebt zitten zoals jij zegt...dan kan het waarsch niet veel kwaad...

tog zou ik maar eens even naar je cilinder kop kijken..

de zuiger kan er altijd ligt tegenaan komen..

bekijk je zuiger ff, en kijk of er afdrukken van de cil.op in staan
Het lijkt me niet echt de kop , maar ik ga vanmiddag wel weer ff checken en dan zeg ik het wel , maar het kan mijn niet zijn dat het de kop is .
mischien een te lange schagt van je bougie. TCCD cilinders hebben ook last dat je zuiger tegen je bougie aan ragt dus ik zou tog maar ff je koppie eraf halen ken je zien hoe je zuiger er aan toe is. Is het kleinste werk
Ney , het is een goede schagt boegi ( kort ) en ik heb meerdere geprobeerd :?

Bij allenmaal hetzelfde :cry:

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gebruikersavatar
ruud
forum gebruiker
Berichten: 3631
Lid geworden op: za 03 mei 2003, 12:11
Locatie: Motor: GRC RR

Bericht door ruud »

Ik kan me nog herrineren van Peter Mendel die had een grc rr dat blok van hem tikte ook.Dit kwam door een te arme smering als hij er mee reed begon het blok te tikken.Ik weet niet of dat bij een zelfbouwer hetzelfde is maar mischien kan je een wat iets vettere smering proberen.Wat smeer je ?
[color=#0000FF]Grc RR minimoto racing[/color]
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7537
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

Castrol olie en 1 op 35/40 .

Ik heb mijn cilinder er ff afgehaald en hij tikt niet tegen mijn kop en en de zuiger zit er echt goed in :?

Ik kan wel een extra voetpakking proberen maar dan word mijn squish waar de veels te laag ?

Het geluid komt echt uit de cilinder :!: maar ik ziet niks dat kapot is en als hij warm word is word het erger als je vol gas geeft :?:

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
the miniman 3

Bericht door the miniman 3 »

heb je de cilinder bewerkt? Want dan kan je timing wel helemaal niet kloppen. :shock:
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Locatie: Beek (Montferland)
Contacteer:

Bericht door Koen »

Last van detonatie? Gaat hij slecht uit als je hem uit wilt zetten?
Gebruikersavatar
John_W
forum gebruiker
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Bericht door John_W »

Meestal slecht passende zuigerveer (te smal). Kan ook koppakking zijn die normaal bij de Puch slecht centreert. Deze ligt dan binnen de cylinderdiameter en wordt door de zuiger aangetikt. Kan ook slecht gecentreerde kop zijn, maar dan zie werkelijk afdrukken.
Minibike in aanbouw, meer info op:
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7537
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

heb je de cilinder bewerkt? Want dan kan je timing wel helemaal niet kloppen.
Ney is nog niks aan gedaan , op mijn eigen topic Zie link onderaan staat een poortmap als je die wilt zien :wink:

Last van detonatie? Gaat hij slecht uit als je hem uit wilt zetten?
Ney ik heb geen last van detonatie . ik heb juist een over Squish ~
Meestal slecht passende zuigerveer (te smal). Kan ook koppakking zijn die normaal bij de Puch slecht centreert. Deze ligt dan binnen de cylinderdiameter en wordt door de zuiger aangetikt. Kan ook slecht gecentreerde kop zijn, maar dan zie werkelijk afdrukken.
Ja dat weet ik jij hebt ook vulbussen ertussen :P die krijg ik van middag ook ( worden gedraaid :wink: )

* ik heb mijn kop is even heeeeeeeel goed bekeken , met een vergroot glas enz . en ik heb 2 dingen geconstateerd ;

1; de kop in niet vlak ! :shock: die ga ik zo vlakken
2; er zit heel iets een verschil in een randje in mijn kop :-s dus ik denk het haast wel dat hij daar iets tegen de kop aankomt .
Ik heb nu een 1.08 mm pakking en ik doe er nog een pakking van 0.50 mm in en dan moet het over zijn hoop ik 8-[ .

Nog een vraag ;

Komt het wel uit met de poorttiming als ik ~1.5 mm pakking heb ?

En is de squish nog wel te regelen door de kop af te draaien als ik een dikke pakking ertussen heb ? .

Het lijkt me wel want dan raakt hij hem niet meer dus kan het niveau van de kop zakken maar hij zal hem niet raken doordat de zuiger nu al niet ver genoeg naar boven komt :idea:

Thanx voor alle reacties =D>

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gebruikersavatar
John_W
forum gebruiker
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Bericht door John_W »

Gaat dit wel allemaal goed met zulke dikke pakkingen ertussen? Volgens mij gaat je hele poorttiming eraan.

Probeer geen problemen met een foutieve cilinderkopvorm op te lossen met voetpakkingen. Los de problemen één voor één op en begin met het afstellen van je timing (ff met gradenschijf checken).
Stel de cilinder netjes op tijd af (juiste voetpakking), maak de contravorm van de zuiger in de cilinderkop met een squishband. Meet nu zogenaamde deckheight en maak de kop zover korter dat je een squish van zo'n 0,7 over houdt. Let wel op je compressieverhouding, het volume is snel te klein.
Minibike in aanbouw, meer info op:
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7537
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

Klinkt lastig :-s

Ik ga ff kijken wat ik kan doen .

Ik heb gister in harderwijk gereden met deze 1.5 mm voetpakking ( die heb ik trouwens alleen om te kijken of het dan weg is , maar dat was het niet !

Dit is wel een wazige bedoeling .

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Plaats reactie